RPG en ORPG forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ideeën RPG's

5 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 4 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Gast za jan 11, 2014 8:40 pm

Dat kan natiuurlijk ook Smile

De rpg's die er op het moment zijn vind ik wel aardig

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 4 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Cynthia za jan 11, 2014 8:51 pm

Ach ja, we zien het nog wel. Jammer dat er vrijwel geen actieve leden zijn behalve wij twee :c
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 4 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Gast za jan 11, 2014 8:55 pm

jep

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 4 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van DikkeVetteVlinder za jan 11, 2014 9:32 pm

Sup
DikkeVetteVlinder
DikkeVetteVlinder

Aantal berichten : 267

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 4 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Cynthia zo jan 12, 2014 10:03 pm

Drie
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 4 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Cynthia ma jan 13, 2014 6:37 pm

En wat gaan we nu doen? (;
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 4 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Cynthia zo feb 14, 2016 12:09 pm

Ik ga dit even uppen en daarmee het hele board eigenlijk (:
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 4 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Smellycat ma feb 15, 2016 9:10 pm

Het lijkt mij eigenlijk wel leuk om naast Selliot nog een nieuw RPG topic te openen. Very Happy
Heb jij nog leuke ideetjes Cyn?
Smellycat
Smellycat

Aantal berichten : 207

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 4 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Smellycat ma feb 15, 2016 11:40 pm

Oki ik heb net een ideetje gekregen dat mij wel leuk lijkt...

Iets met een school, een klas met een handvol nablijvers (denk een beetje Breakfast Club - als je die film nog niet hebt gezien, echt doenDOENdoen!) en een leraar, de rest van het gebouw verlaten. Op een of andere manier kunnen geen van hen de school meer verlaten, en er komt ook niemand opdagen om ze te helpen. Hoeft niet per se horror te zijn of zo, gewoon wat spanning om het realistisch te houden enja... verder heb ik het nog niet echt uitgedacht hehe. Kan ook fantasy achtig zijn alsof ze in een andere dimensie ofzo zijn belandt?
Smellycat
Smellycat

Aantal berichten : 207

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 4 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van DikkeVetteVlinder di feb 16, 2016 12:02 pm

Klinkt tof, maar ik denk wel dat je bij zoiets een goede bron van spanning moet hebben. Simpel gezegd; iedereen heeft zijn eten voor die dag op, het wordt donker, er komt niemand en er is geen bereik. Wat weerhoudt iemand ervan om gewoon een deur in te trappen of een raam stuk te gooien? Ook dubbel glas kom je zo doorheen.
En als iets hen ervan weerhoudt; waarom?
DikkeVetteVlinder
DikkeVetteVlinder

Aantal berichten : 267

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 4 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Gast di feb 16, 2016 6:26 pm

Mij lijk het leuk om een soort jongerenkamp te hebben, waar allemaal jongeren zijn met problemen etc. Hoe en wat en achtergrond moet dan nog wel uitgewerkt worden. Maar ik dacht ik zet het hier even neer

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 4 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Gast di feb 16, 2016 6:27 pm

en dat idee hierboven lijkt me ook wel wat^

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 4 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van DikkeVetteVlinder di feb 16, 2016 6:35 pm

Dat van een kamp klinkt ook tof. Eigenlijk zou je dan ook activiteiten moeten hebben die ze echt dwingen samen te werken. (Mijn ervaring met probleemjongere characters is namelijk dat anders het meerendeel een character aanmaakt dat geen poot uitsteekt en zuchtend wacht tot iemand naar hem of haar toe komt).
DikkeVetteVlinder
DikkeVetteVlinder

Aantal berichten : 267

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 4 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Smellycat di feb 16, 2016 7:40 pm

Unholy schreef:Klinkt tof, maar ik denk wel dat je bij zoiets een goede bron van spanning moet hebben. Simpel gezegd; iedereen heeft zijn eten voor die dag op, het wordt donker, er komt niemand en er is geen bereik. Wat weerhoudt iemand ervan om gewoon een deur in te trappen of een raam stuk te gooien? Ook dubbel glas kom je zo doorheen.
En als iets hen ervan weerhoudt; waarom?
Ik zat eerst te denken aan een soort van krachtveld waar ze fysiek niet doorheen kunnen waardoor ze echt geen kant op kunnen, dat neigt dus erg naar fantasy. Anderszijds zou het een experiment kunnen zijn van een persoon van hogerop (werknemer van school/regering oid) maarja dan moet wel iets bedacht worden voor het feit dat ze niet weg kunnen.
Smellycat
Smellycat

Aantal berichten : 207

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 4 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van DikkeVetteVlinder di feb 16, 2016 8:20 pm

Dat, en er moet denk ik ook een goede reden achter zitten. Anders krijg je een beetje zo'n 'omdat het kan' gevoel. Als je beschikt over een ondoordringbaar krachtveld zijn er betere manieren om hem te testen/gebruiken dan door een groep mensen op te sluiten die hoe dan ook gemist worden.
Je zou verder kunnen gaan op het fantasy idee. Bijvoorbeeld dat een aantal leerlingen zelf ook iets hebben/kunnen/zijn wat hen in de ogen van een ander gevaarlijk maakt. En wellicht zijn ze dat ook, of ze het zelf nu weten of niet, dan is het wat minder zwart/wit. Maar dan ga je denk ik wel weer voorbij aan de highschool vibe van het plot.
DikkeVetteVlinder
DikkeVetteVlinder

Aantal berichten : 267

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 4 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Gast di feb 16, 2016 9:47 pm

Ik vind het wel een heel gaaf idee, maar wat als na een lange tijd ze uiteindelijk wel uit de school weten te komen? Ik bedoel hoe lang gaan ze opgesloten zitten in de school.. op een gegeven moment wordt je daar toch ook gek van en heb je ook niet heel veel speel mogelijkheden meer, omdat langzaam alles een beetje misschien hetzelfde wordt. Al is dat natuurlijk ook wat je er zelf van maakt. Als het goed wordt uitgedacht enzo, zou het wel een awesome idee zijn.

Dat ieder persoon een gave heeft, zou een goede reden kunnen zijn omdat het voor 'de buitenwereld' gevaarlijk is, maar als ze een gave hebben vertellen ze dat niet gelijk aan iedereen lijkt me? Je zou ook misschien kunnen zeggen dat sommige mensen uitverkorenen zijn voor dit experiment of iets dergelijks, ik noem maar wat hoor haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 4 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Smellycat di feb 16, 2016 10:39 pm

Goeie ideeën beide ^
Ik ben echt zo iemand die heel excited iets verzint maar totaal geen achterliggende logica erbij uitstippelt
Smellycat
Smellycat

Aantal berichten : 207

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 4 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van DikkeVetteVlinder wo feb 17, 2016 7:16 am

Je zou het een rp met een einde kunnen maken. Dat je er gewoon meteen al in gaat met de mindset dat hij niet eeuwig duurt. Want dat hoeft natuurlijk ook niet. Als ze ontkomen, en we willen verder met de characters, kunnen we altijd nog iets van een vervolg bedenken.

Wat de gaven betreft. Wellicht heeft iemand een manier om ze te detecteren. Bijvoorbeeld via een eigen, minder risicovolle gave. Dan zouden sommige leerlingen het ook nog eens niet van zichzelf kunnen weten bijvoorbeeld.
DikkeVetteVlinder
DikkeVetteVlinder

Aantal berichten : 267

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 4 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Smellycat wo feb 17, 2016 11:22 am

Wat we tot nu toe bedacht hebben:

- "lux" zomerkamp, populair onder jongeren, kan je niet zomaar heen want er wordt geloot
- jongeren worden onwetend systematisch uitgekozen door de organisator van het kamp, vanwege hun gaven
- sommige weten niet van hun gaven af, anderen kunnen er wel vanaf weten maar misschien meer zoiets van 'ja ik heb zo'n raar trekje die ik maar verborgen houd voor de mensheid want ik wil niet buiten de boot vallen' (eventueel arrogantelingen ertussen die zichzelf wel heel cool vinden maar zich in de problemen werken?)
- de oprichter van dit kamp heeft iets te maken met de gaven, ofwel heeft hij er persoonlijk voor gezorgd dat de jongeren ze überhaupt hebben, ofwel heeft hij een eigen gaven waarmee hij lotgenoten detecteert
- het kamp heeft een beetje als doel de gaven te bestuderen maar ook in bedwang te houden omdat de jongeren anders een risico zouden zijn mochten ze vrij rondlopen (waarom zouden ze een gevaar zijn? wat wil de oprichter precies met ze?)

Ehm ja. Voel je vrij om dingen toe te voegen/te wijzigen
Smellycat
Smellycat

Aantal berichten : 207

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 4 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Gast wo feb 17, 2016 1:08 pm

Het kan ook dat de oprichter ze uiteindelijk wil voorbereiden op een toekomstige oorlog en die zeldzame mensen/jongeren met die gaven een troef zijn om de oorlog te winnen ofzo. Dus dat ze ook worden getraind in het zomerkamp om beter te worden en hun gaven verder te ontwikkelen. Maar dat ze zelf niet weten wat ze te wachten staat en nog maar de vraag is of ze het zelf wel oke vinden dat ze als 'pion' worden ingezet om een oorlog te winnen in eigen belang van de organisatie

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 4 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Gast wo feb 17, 2016 1:12 pm

Unholy schreef:Je zou het een rp met een einde kunnen maken. Dat je er gewoon meteen al in gaat met de mindset dat hij niet eeuwig duurt. Want dat hoeft natuurlijk ook niet. Als ze ontkomen, en we willen verder met de characters, kunnen we altijd nog iets van een vervolg bedenken.

Wat de gaven betreft. Wellicht heeft iemand een manier om ze te detecteren. Bijvoorbeeld via een eigen, minder risicovolle gave. Dan zouden sommige leerlingen het ook nog eens niet van zichzelf kunnen weten bijvoorbeeld.

Ja kan, maar persoonlijk vind ik het zelf dan zo zonde dat het zo snel 'dood' loopt en er wel veel tijd in is gestoken zegmaar en verder het concept wel cool is. Al is een vervolg daarvan natuurlijk wel een optie

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 4 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van DikkeVetteVlinder wo feb 17, 2016 1:27 pm

Smellycat schreef:Wat we tot nu toe bedacht hebben:

- "lux" zomerkamp, populair onder jongeren, kan je niet zomaar heen want er wordt geloot
- jongeren worden onwetend systematisch uitgekozen door de organisator van het kamp, vanwege hun gaven
- sommige weten niet van hun gaven af, anderen kunnen er wel vanaf weten maar misschien meer zoiets van 'ja ik heb zo'n raar trekje die ik maar verborgen houd voor de mensheid want ik wil niet buiten de boot vallen' (eventueel arrogantelingen ertussen die zichzelf wel heel cool vinden maar zich in de problemen werken?)
- de oprichter van dit kamp heeft iets te maken met de gaven, ofwel heeft hij er persoonlijk voor gezorgd dat de jongeren ze überhaupt hebben, ofwel heeft hij een eigen gaven waarmee hij lotgenoten detecteert
- het kamp heeft een beetje als doel de gaven te bestuderen maar ook in bedwang te houden omdat de jongeren anders een risico zouden zijn mochten ze vrij rondlopen (waarom zouden ze een gevaar zijn? wat wil de oprichter precies met ze?)

Ehm ja. Voel je vrij om dingen toe te voegen/te wijzigen

Zou het niet toffer zijn als het kamp een wat positievere lading had? Want als mensen te risicovol zijn om vrij rond te lopen, zit je eerder aan een gevangenis te denken dan aan een kamp, terwijl een kamp wel ideaal zou zijn om ze ermee te leren omgaan en te accepteren dat ze gewoon anders zijn dan anderen, maar dat dat geen slecht ding hoeft te zijn; therapie en opleiding in een. Wellicht kan de oprichter in zijn land van herkomst zijn vervolgd voor zijn gaven, of desnoods onder valse voorwendselen, wat ervoor zorgt dat hij niet wil dat jongeren hetzelfde overkomt.

BornToBeQueen schreef:Het kan ook dat de oprichter ze uiteindelijk wil voorbereiden op een toekomstige oorlog en die zeldzame mensen/jongeren met die gaven een troef zijn om de oorlog te winnen ofzo. Dus dat ze ook worden getraind in het zomerkamp om beter te worden en hun gaven verder te ontwikkelen. Maar dat ze zelf niet weten wat ze te wachten staat en nog maar de vraag is of ze het zelf wel oke vinden dat ze als 'pion' worden ingezet om een oorlog te winnen in eigen belang van de organisatie

Dan heb je wel hele extreme gaven nodig. Anders is een handjevol pubers niet echt een nuttige asset voor je leger. Let me put it this way; zag je de gaven zo voor je, dat ze effectiever zijn dan een tank of een bommenwerper, als het erop aankomt?
Wat wel kan is dat ze heel breed inzetbaar zijn. Gaven die op het oog misschien niet extreem machtig zijn, maar in de juiste situatie een voorsprong kunnen geven. Iemand die invloed heeft op de geest van anderen kan vanuit een verborgen positie heel handig zijn bij onderhandeling. Maar dan zit je weer met; je houdt het niet voor ze verborgen, en wie zegt dat ze zich niet tegen je keren? Iets wat machtiger is dan jijzelf is niet makkelijk onder controle te houden, zeker als diegene weinig te verliezen heeft. Maar dat zou binnen het verhaal natuurlijk een interessante wending kunnen zijn. Stel dat zo'n knul of meid onder druk wordt gezet, bijvoorbeeld via familie, en die druk ineens wegvalt. Ze zouden dan ineens kunnen doen wat ze willen.

BornToBeQueen schreef:
Ja kan, maar persoonlijk vind ik het zelf dan zo zonde dat het zo snel 'dood' loopt en er wel veel tijd in is gestoken zegmaar en verder het concept wel cool is. Al is een vervolg daarvan natuurlijk wel een optie

Begrijp ik, maar het is ook jammer als een goed plot uiteindelijk verzand in tijdrekken. Ik denk dat een dynamische ontknoping mooier is dan net zo lang doorgaan tot er gewoon niet echt meer wat te zeggen valt.
Op zich, als je het goed uitwerkt, zou het genoeg stof bieden voor een vervolg. Als iemand erachter zit, kan ik me voorstellen dat ze willen weten wie. Een deel wil misschien gewoon veiligheid, en een ander deel vergelding; je kan er een hoop kanten mee op.
DikkeVetteVlinder
DikkeVetteVlinder

Aantal berichten : 267

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 4 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Gast wo feb 17, 2016 1:30 pm

HAHAHAH daar had ik niet aan gedacht nee xd forget it

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 4 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Gast wo feb 17, 2016 1:32 pm

kunnen we anders niet gewoon doen dat elke char een gave heeft en een uitnodiging gestuurd krijgt om naar een of ander kamp te komen of universiteit die daarop gericht is (al is dit missschien ook niet meer zo origineel)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 4 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van DikkeVetteVlinder wo feb 17, 2016 3:19 pm

Zou kunnen, dat ze idd vrij zijn om te komen en dat degenen die komen ook echt gemotiveerd zijn aan zichzelf te werken. Biedt wel meer mogelijkheden dan chars die nergens zin in hebben.
DikkeVetteVlinder
DikkeVetteVlinder

Aantal berichten : 267

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 4 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum