RPG en ORPG forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De FAQ

Ga naar beneden

De FAQ Empty De FAQ

Bericht van Cynthia do apr 09, 2020 3:25 pm

De FAQ

Wat is een RPG?
RPG staat voor role-playing game. Een bekend voorbeeld van een RPG is Dungeons & Dragons. Op dit forum draait het om RPG's gerelateerd aan schrijven. Iemand komt met het idee voor een bepaalde context waarin bepaalde verzonnen personages zich bewegen en met elkaar avonturen beleven. Deze contexten kunnen variëren van realistische contexten zoals een universiteit of een kostschool, tot fantasie contexten zoals intergalactisch tijdreizen of het bestaan van heksen. Als er genoeg animo voor dit idee is, kan er een inleidende tekst bedacht worden. Vervolgens kunnen de geïnteresseerden personages aanmaken en deze personages schrijvend tot leven wekken, waarbij ze andere personages zullen tegenkomen. Laat hierin je gehele creativiteit vrij. Er zijn ook mogelijkheden om geschiedenissen tussen personages te bedenken, waardoor deze elkaar al langer kennen dan vanaf het begin van schrijven. Verder kun je ook plotjes bedenken over wat voor gebeurtenissen er gaan gebeuren tussen bepaalde personages.

Wat is een ORPG?
Een ORPG is in principe hetzelfde als een RPG. Het enige verschil is dat er in een RPG met meerdere geïnteresseerden wordt geschreven. Een ORPG wordt met twee personen gespeeld.

Waarom zijn er twee topics per RPG/ORPG, een gewoon topic en een praattopic?
Graag houden we de beschrijvingen van de personages en de daadwerkelijke geschreven stukken voor de personages apart van het geklets omtrent het RPG/ORPG. In de praattopics is er ruimte om te praten over bijvoorbeeld plotjes, de richting van het RPG/ORPG, etc.

Waar kan ik mijn ideeën kwijt?
Ideeën voor RPG's kun je in dit topic kwijt: Ideeën RPG's. Voor ideeën voor ORPG's kun je hier een nieuw onderwerp aanmaken: Ideeëntopics.

Waar kan ik mijn suggesties voor het forum kwijt?
Suggesties voor het forum kun je in het volgende topic kwijt: Suggesties forum.
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum