RPG en ORPG forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opschonen forum

5 plaatsers

Ga naar beneden

Opschonen forum Empty Opschonen forum

Bericht van DariusMortee do apr 09, 2020 12:32 pm

Hoi allemaal!

Gek hoor, om hier na zo lang weer te zijn. In ieder geval, ik denk dat het best een goed idee kan zijn om het forum even goed op te ruimen en een verse start te geven. Dus oude (dode) topics te verwijderen. Zeker in de sectie "niet RPG gerelateerd". Nu is het zo lastig om te zien welke topics wel echt actief zijn.

Het is maar een ideetje, dus het ligt er maar net aan of jullie dat ook zien zitten, en of het uberhaupt kan natuurlijk. Daarnaast zou t een idee kunnen zijn om iets als een Discord aan te maken? Op de manier kunnen we ook dingen bespreken over RPG ideeën, onszelf en dergelijke, zonder dat iedereen mee kan lezen.

Wat vinden jullie?

Groetjes,
Emma
DariusMortee
DariusMortee

Aantal berichten : 47

Terug naar boven Ga naar beneden

Opschonen forum Empty Re: Opschonen forum

Bericht van Smellycat do apr 09, 2020 12:51 pm

Hoi Emma!

Dat vind ik ook wel een goed idee. Even kijken of Cynthia dat ziet zitten en dat kan doen.
Discord ken ik niet, is een soort van skype neem ik aan?
Smellycat
Smellycat

Aantal berichten : 207

Terug naar boven Ga naar beneden

Opschonen forum Empty Re: Opschonen forum

Bericht van DariusMortee do apr 09, 2020 1:08 pm

Top! Ik heb namelijk inmiddels mijn fair share aan RPG sites achter de rug waar ik bij sommige ook best wel veel heb gedaan in de organisatie. Een hiervan was ook best wel groot en actief (ben ik weg gegaan door constant drama onder de leden wat gewoon niet kon worden opgelost, verpestte het schrijven nogal.)

Discord is inderdaad een soort skype, maar discord werkt wat soepeler. Skype loopt tegenwoordig vaak vast enzo. Ik kan makkelijk een nieuwe discord server hiervoor aanmaken. Op die manier is het overleggen wat makkelijker en blijft de site ook "schoner". Plus we zouden daarin zelfs binnen onze discord server voor elk lopend RPG een eigen sectie aan kunnen maken waarin dan overlegd kan worden over het des betreffende RPG.
DariusMortee
DariusMortee

Aantal berichten : 47

Terug naar boven Ga naar beneden

Opschonen forum Empty Re: Opschonen forum

Bericht van Cynthia do apr 09, 2020 1:23 pm

Hoi hoi, allereerst welkom terug Very Happy Ik wil het forum best wat opschonen hoor, maar naast de oude topics in het subforum kletshoekje en eventueel voorstellen zie ik niet zoveel wat opgeschoond kan worden. Misschien de rpg's waar niet meer in gespeeld wordt ook. Maar dan houd je niet zoveel over. Er zijn nu nog niet zoveel topics, dus op het moment zou ik zeggen dat het nog overzichtelijk genoeg is.

Verder heb ik Discord persoonlijk wel een keer geprobeerd, maar ik snapte er vrij weinig van Rolling Eyes
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Opschonen forum Empty Re: Opschonen forum

Bericht van DariusMortee do apr 09, 2020 1:30 pm

Hoi hoi,

Ik merk zelf altijd dat, wanneer ik op een RPG binnenkom en ik zie allemaal hele oude topics dat ik het idee heb dat de website dood is. Vandaar mijn voorstel.

Met Discord is het voor mij vooral dat het sneller gaat om in een chat met elkaar te kunnen praten. Je ziet berichten sneller en kunt makkelijker reageren. Zoals ik al zei wil ik best de server aanmaken, het enige wat je dan nog hoeft te doen is de uitnodiging voor de server accepteren.
DariusMortee
DariusMortee

Aantal berichten : 47

Terug naar boven Ga naar beneden

Opschonen forum Empty Re: Opschonen forum

Bericht van DariusMortee do apr 09, 2020 1:31 pm

Oh trouwens, een vriendin van mij probeert zich nu aan te melden, maar zij krijgt net als ik gisteren ook geen bevestigingsemail...

En Romy (hathi) krijgt geen mailtje met een link om haar wachtwoord te resetten.
DariusMortee
DariusMortee

Aantal berichten : 47

Terug naar boven Ga naar beneden

Opschonen forum Empty Re: Opschonen forum

Bericht van Cynthia do apr 09, 2020 1:38 pm

Hmmm, ik heb het net zelf geprobeerd en krijg ook geen activeringsmail. Heb nu als het goed is account-activering uit staan, dus dan zou het wel moeten lukken om een account aan te maken
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Opschonen forum Empty Re: Opschonen forum

Bericht van DariusMortee do apr 09, 2020 1:49 pm

Het is haar gelukt!


https://discord.gg/RQ7yg4

Voor mensen die de Discord server een prettig idee vinden, hier is de uitnodiging.
DariusMortee
DariusMortee

Aantal berichten : 47

Terug naar boven Ga naar beneden

Opschonen forum Empty Re: Opschonen forum

Bericht van Hathi do apr 09, 2020 1:54 pm

Hallo allemaal, eerste bericht in vier jaar hier :')

Denk dat opschonen een goed idee is, in ieder geval wat topics archiveren. Niemand gaat klikken op dingen die zeven jaar oud zijn. Daarnaast denk ik dat de beschrijivngen misschien anders moeten? Bijvoorbeeld dat je onder het kopje RPG in één zin uitlegt wat het is voor de nieuwtjes, zelfde bij ORPG.
Hathi
Hathi

Aantal berichten : 77

Terug naar boven Ga naar beneden

Opschonen forum Empty Re: Opschonen forum

Bericht van Andromeda_Kingsley-Savage do apr 09, 2020 1:59 pm

Hoi hoi, Ik ben een nieuw lid en ik kwam er al vrij snel achter dat het opschonen van het forum wel zeker verstandig kan zijn.
Andromeda_Kingsley-Savage
Andromeda_Kingsley-Savage

Aantal berichten : 27

Terug naar boven Ga naar beneden

Opschonen forum Empty Re: Opschonen forum

Bericht van Cynthia do apr 09, 2020 2:03 pm

Oké, volgens mij zijn alle inactieve topics nu weg Rolling Eyes

Ik kan zelf wel uitleggen wat rpg's en orpg's zijn, maar niet in één zin Laughing Iemand suggesties?
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Opschonen forum Empty Re: Opschonen forum

Bericht van DariusMortee do apr 09, 2020 2:06 pm

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet (meer) weet wat het verschil is haha
DariusMortee
DariusMortee

Aantal berichten : 47

Terug naar boven Ga naar beneden

Opschonen forum Empty Re: Opschonen forum

Bericht van Cynthia do apr 09, 2020 2:15 pm

Het enige verschil is dat rpg met meerdere mensen is en orpg met twee mensen Wink Tenminste, zo heb ik het onthouden.

Rpg: samen schrijven met je eigen personages
Orpg: Eén op één schrijven met je eigen personage(s)
Zoiets?
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Opschonen forum Empty Re: Opschonen forum

Bericht van DariusMortee do apr 09, 2020 2:17 pm

Klinkt als een goede beschrijving!
DariusMortee
DariusMortee

Aantal berichten : 47

Terug naar boven Ga naar beneden

Opschonen forum Empty Re: Opschonen forum

Bericht van Cynthia do apr 09, 2020 6:10 pm

DariusMortee schreef:Oh trouwens, een vriendin van mij probeert zich nu aan te melden, maar zij krijgt net als ik gisteren ook geen bevestigingsemail...

En Romy (hathi) krijgt geen mailtje met een link om haar wachtwoord te resetten.
Voor de mensen die hier problemen mee hadden: hebben jullie uren later niet toch nog een mailtje gehad? Ik heb een account proberen te activeren en kreeg 3 uur nadat ik mezelf aangemeld had, een mail om het account te activeren. Niet dat het nu nog echt relevant is aangezien ik activatie heb uitgezet, maar toch even voor de goede orde Wink
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Opschonen forum Empty Re: Opschonen forum

Bericht van Hathi do apr 09, 2020 10:23 pm

Jup, ik kreeg idd net een mailtje.
Hathi
Hathi

Aantal berichten : 77

Terug naar boven Ga naar beneden

Opschonen forum Empty Re: Opschonen forum

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum