RPG en ORPG forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Praattopic Camp Talentum

+2
Smellycat
DikkeVetteVlinder
6 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Praattopic Camp Talentum - Pagina 3 Empty Re: Praattopic Camp Talentum

Bericht van Cynthia di nov 22, 2016 5:25 pm

Dit is ook nooit verder gekomen dan een idee ):
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Praattopic Camp Talentum - Pagina 3 Empty Re: Praattopic Camp Talentum

Bericht van Cynthia wo apr 08, 2020 1:02 pm

Ik zal deze even uppen Wink
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Praattopic Camp Talentum - Pagina 3 Empty Re: Praattopic Camp Talentum

Bericht van DikkeVetteVlinder wo apr 08, 2020 3:05 pm

Lijkt me supertof deze weer nieuw leven in te blazen! Heb best wel een aantal characters die hier namelijk leuk in zouden passen!
Zouden er meer mensen zijn die deze RP ook door willen zetten?
DikkeVetteVlinder
DikkeVetteVlinder

Aantal berichten : 267

Terug naar boven Ga naar beneden

Praattopic Camp Talentum - Pagina 3 Empty Re: Praattopic Camp Talentum

Bericht van Smellycat wo apr 08, 2020 7:02 pm

Lijkt me ook nog steeds leuk Smile moet wel even denken voor personages. Iemand inspi?
Smellycat
Smellycat

Aantal berichten : 207

Terug naar boven Ga naar beneden

Praattopic Camp Talentum - Pagina 3 Empty Re: Praattopic Camp Talentum

Bericht van Smellycat wo apr 08, 2020 7:11 pm

Cynthia schreef:Oké ik zal even een lijstje gaven droppen, laat maar weten welke jullie leuk vinden, als in dan zitten we een beetje op één lijn wat betreft soort gaven

- Heel sterk worden als in een soort van Hulk maar dan zonder/met het Hulk uiterlijk
- Supersnelheid
- Gedachten kunnen lezen
- Gedachten kunnen manipuleren

- Onzichtbaar worden
- Vuur, water, aarde en/of lucht besturen
- Teleporteren
- Over water kunnen lopen
- Aan dingen kunnen kleven
- Helen
- Met geesten praten
- Mensen uit de dood kunnen halen
- Geesten tevoorschijn halen
- Op een andere manier transporteren/teleporteren
- Van uiterlijk kunnen veranderen
- Door muren etc heen kunnen
- Kunnen vliegen
- Dieren kunnen beheersen, veranderen, macht hebben over dieren
- Elektriciteit sturen

Smellycat schreef:
Cynthia schreef:Wat de personages doen tijdens het zomerkamp?

- gezellig samen ontbijten
- eerste les fysiek en mentaal opwarmen
- wat lessen gericht op lichaam
- wat lessen gericht op geest
- spelletjes om elkaar beter te leren kennen (kunnen ook doen dat de eerste dagen/eerste dagen meer gericht zijn op het elkaar leren kennen dan gelijk in de lessen te springen oid)
- lunch
- theorielessen
- praktijklessen (deze en het puntje hierboven kunnen ook vastzitten aan die bovenstaande lessen gericht op lichaam/geest)
- vrije tijd
- dineren

En misschien elke vrijdagavond of elke 2 weken een kampvuuravond ofzo, daar zijn de bossen en de omgeving waarin ze zitten natuurlijk wel de perfecte plek voor, en dan 1x in de maand (of vaker) de mogelijkheid om naar de stad/ouderlijk huis te reizen?

Dit is zomaar ff een ideetje van hoe de dagen eruit kunnen zien
Zo, dit was de belangrijkste info die er in dit topic staat geloof ik
Smellycat
Smellycat

Aantal berichten : 207

Terug naar boven Ga naar beneden

Praattopic Camp Talentum - Pagina 3 Empty Re: Praattopic Camp Talentum

Bericht van Cynthia wo apr 08, 2020 11:50 pm

In de serie The Umbrella Academy komen wel jongeren met gaven voor, misschien dat daar wat uit te halen valt qua inspiratie en verhaallijnen etc
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Praattopic Camp Talentum - Pagina 3 Empty Re: Praattopic Camp Talentum

Bericht van DariusMortee do apr 09, 2020 1:01 pm

Ik heb op zich wel interesse in deze denk ik. Misschien moeten we dan wel zorgen dat de krachten een beetje balanced zijn? Dat er aan hele krachtige gaven ook serieuze consequenties zitten en dergelijke. Is dat wat?
DariusMortee
DariusMortee

Aantal berichten : 47

Terug naar boven Ga naar beneden

Praattopic Camp Talentum - Pagina 3 Empty Re: Praattopic Camp Talentum

Bericht van DikkeVetteVlinder do apr 09, 2020 4:14 pm

Ja, da's denk ik sws heel tof!
Bijvoorbeeld iemand met kracht die eigenlijk knijtersterk is, maar alleen als hij of zij de controle kwijt raakt. Als hij/zij er bewust iets mee probeert, doet het niet zo onwijs veel
Een paar met een kracht die nutteloos lijkt, maar in specifieke situaties enorm waardevol kan zijn
Misschien iemand met een kracht die enorm sterk is, zoals bijvoorbeeld extreme fysieke kracht, maar die, buiten momenten dat de eigenaar of iemand anders in gevaar is, niet eens zo gek vaak van pas komt in het alledaagse leven.
En lekker veel verschil in hoe veel controle ze erover hebben is ook tof, denk ik, waarbij ze elkaar dan dingen kunnen leren over hoe je met die krachten om kan gaan.
DikkeVetteVlinder
DikkeVetteVlinder

Aantal berichten : 267

Terug naar boven Ga naar beneden

Praattopic Camp Talentum - Pagina 3 Empty Re: Praattopic Camp Talentum

Bericht van DariusMortee do apr 09, 2020 4:16 pm

Jaa bijvoorbeeld. Ik doelde ook vooral op krachten als iemand uit de dood halen. Dat is best wel heel erg krachtig, daar zou je wel een goede back lash in moeten zetten om daar meer balans in te brengen. Misschien dat ze dat kunnen, maar alleen wanneer er een ander leven voor wordt opgeofferd van gelijke waarde oid.
DariusMortee
DariusMortee

Aantal berichten : 47

Terug naar boven Ga naar beneden

Praattopic Camp Talentum - Pagina 3 Empty Re: Praattopic Camp Talentum

Bericht van DikkeVetteVlinder do apr 09, 2020 4:17 pm

Ah ja, fair!
Lijkt me zeker tof, om ook dat soort extreme dingen erbij te hebben, maar dan inderdaad goed gebalanceerd
DikkeVetteVlinder
DikkeVetteVlinder

Aantal berichten : 267

Terug naar boven Ga naar beneden

Praattopic Camp Talentum - Pagina 3 Empty Re: Praattopic Camp Talentum

Bericht van Hathi do apr 09, 2020 4:24 pm

Ik wil ook wel meedoen!
Hathi
Hathi

Aantal berichten : 77

Terug naar boven Ga naar beneden

Praattopic Camp Talentum - Pagina 3 Empty Re: Praattopic Camp Talentum

Bericht van Henk vr apr 17, 2020 2:25 pm

Hoi, deze RPG lijkt me geweldig. So, i'm in. Ik denk inderdaad wel dat er een soort 'rem' gezet moet worden op bepaalde krachten, zoals het 'oog om oog' met betrekking tot iemand tot leven wekken.
Maar ik denk ook dat sommige krachten wel wat meer power mogen hebben, zoals het door de muren heen kunnen lopen. Wellicht dat weer iets van kunnen maken dat iemand van 'substantie' kan veranderen en op die manier door muren, objecten, vloeren, plafonds heen kan? Dus eigenlijk meer zichzelf door een soort kier wurmen.

Henk

Aantal berichten : 5

Terug naar boven Ga naar beneden

Praattopic Camp Talentum - Pagina 3 Empty Re: Praattopic Camp Talentum

Bericht van Cynthia vr apr 17, 2020 7:00 pm

Dat laatste klinkt ook interessant inderdaad Smile
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Praattopic Camp Talentum - Pagina 3 Empty Re: Praattopic Camp Talentum

Bericht van DikkeVetteVlinder za apr 18, 2020 1:16 pm

Oh, en willen we dat krachten van eenzelfde bron komen of niet? Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat, a la harry potter, je er gewoon mee geboren kan worden, wat iedereen met een kracht hetzelfde wezen maakt, maar gewoon met een andere kracht, maar je zou ook kunnen zeggen dat er verschillende manieren zijn waardoor mensen bijvoorbeeld aan verschillende types krachten komen. Dat zou je standaard fantasy pakket van vampiers, weerwolven und so weiter kunnen zijn, maar bijvoorbeeld ook mensen die het resultaat zijn van een bovennatuurlijk experiment of zo, of bovennatuurlijke wezens die niet zo heel bekend zijn.
Nadeel ervan is dat je dan wel een beetje een lore-chaos krijgt, maar persoonlijk lig ik daar niet zo wakker van, want het kan wel heel veel leuke vrijheid geven in character ontwerp, door de verschillende achtergronden die het biedt.
DikkeVetteVlinder
DikkeVetteVlinder

Aantal berichten : 267

Terug naar boven Ga naar beneden

Praattopic Camp Talentum - Pagina 3 Empty Re: Praattopic Camp Talentum

Bericht van Cynthia di apr 28, 2020 11:39 pm

Verschillende manieren klinkt wel het meest interessant, dan heb je ook wat meer variatie in achtergronden van personages inderdaad. En sowieso meer variatie in soorten en hoe personages zijn, wat het denk ik alleen maar leuker maakt om te schrijven.

Dan is er denk ik alleen nog het punt van het gebalanceerd maken? Misschien is het een idee gewoon te beginnen en personages te maken en dan even kijken hoe de krachten uitpakken, of er eventueel een 'rem' moet komen op bepaalde gaven. Het lijkt me namelijk redelijk lastig om nu voor iedere mogelijke kracht/gave de sterkte te moeten bepalen Rolling Eyes Naast dat dat ook weer tijd gaat kosten en we nu wel al een tijdje spreken over mogelijkheden etc. Ik denk dat we er wel klaar voor zijn om een poging te gaan doen daadwerkelijk wat te gaan schrijven voor dit RPG Laughing

Is het een idee om hier te plaatsen welke kracht/gave je voor je personage in je hoofd hebt (terwijl je het personage al uitwerkt) en we zo de sterktes van de verschillende krachten/gaven een beetje in verhouding met elkaar kunnen houden?
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Praattopic Camp Talentum - Pagina 3 Empty Re: Praattopic Camp Talentum

Bericht van Henk di mei 05, 2020 8:53 pm

Ik ben voor! Ik ga er over na denken. Ik ben momenteel wel echt idioot druk. Heb nu niet alleen online college’s maar werk ook nog in de zorg met een zeer wisselend schema. Maar heb van de week nachtdienst, wellicht gebeurt er iets creepy’s (nou ja, ‘s nachts gebeuren altijd creepy dingen haha) dat me inspiratie geeft.

Henk

Aantal berichten : 5

Terug naar boven Ga naar beneden

Praattopic Camp Talentum - Pagina 3 Empty Re: Praattopic Camp Talentum

Bericht van Cynthia ma mei 11, 2020 9:44 pm

Damn, dat klinkt intens Shocked Nu in de zorg werken lijkt me ook ontzettend heftig!
En, zijn er nog creepy dingen gebeurd waar je inspiratie uit hebt kunnen halen? Wink
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Praattopic Camp Talentum - Pagina 3 Empty Re: Praattopic Camp Talentum

Bericht van Henk ma mei 11, 2020 9:48 pm

De nachtdienst ging niet door want er waren geen Corona patiënten meer! Heb wel eerder meegemaakt dat we met z’n tweeën op het balkon zaten en dat een lamp in een tegenoverliggend complex (daar wonen met dementie) een lamp echt een half uur lang aan uit bleef gaan. Toen kwam er nog iemand bij op het balkon, keken we om en toen we terug keken was het knipperen ineens gestopt.. klinkt echt minder eng dan het was maar man man man wat creepy.

Henk

Aantal berichten : 5

Terug naar boven Ga naar beneden

Praattopic Camp Talentum - Pagina 3 Empty Re: Praattopic Camp Talentum

Bericht van Cynthia ma mei 11, 2020 9:51 pm

Ik zit even terug te lezen en zie elektriciteit sturen op het lijstje dat hierboven geciteerd is staan. Nu lijkt het me super interessant om een personage te maken dat dat kan. Het is aan de ene kant doodeng en aan de andere kant zou het, als iemand het goed onder controle heeft, nuttig ingezet kunnen worden, bijv bij het sturen van elektriciteit naar apparaten of plekken waar het nodig is, blikseminslagen voorkomen en het zou zelfs bij hartstilstanden kunnen helpen, ipv een defibrillator. Nu alleen nog de rest verzinnen Laughing
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Praattopic Camp Talentum - Pagina 3 Empty Re: Praattopic Camp Talentum

Bericht van Cynthia ma mei 11, 2020 9:52 pm

Henk schreef:De nachtdienst ging niet door want er waren geen Corona patiënten meer! Heb wel eerder meegemaakt dat we met z’n tweeën op het balkon zaten en dat een lamp in een tegenoverliggend complex (daar wonen met dementie) een lamp echt een half uur lang aan uit bleef gaan. Toen kwam er nog iemand bij op het balkon, keken we om en toen we terug keken was het knipperen ineens gestopt.. klinkt echt minder eng dan het was maar man man man wat creepy.
Oh maar dat is goed nieuws Very Happy Geen coronapatiënten, dat moet vast een opluchting zijn geweest
Poeh, kan me voorstellen dat dat op dat moment zeker echt creepy was
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Praattopic Camp Talentum - Pagina 3 Empty Re: Praattopic Camp Talentum

Bericht van Cynthia do mei 14, 2020 4:05 pm

Cynthia schreef:Ik zit even terug te lezen en zie elektriciteit sturen op het lijstje dat hierboven geciteerd is staan. Nu lijkt het me super interessant om een personage te maken dat dat kan. Het is aan de ene kant doodeng en aan de andere kant zou het, als iemand het goed onder controle heeft, nuttig ingezet kunnen worden, bijv bij het sturen van elektriciteit naar apparaten of plekken waar het nodig is, blikseminslagen voorkomen en het zou zelfs bij hartstilstanden kunnen helpen, ipv een defibrillator. Nu alleen nog de rest verzinnen Laughing
Oké ik heb inspiratie voor een meisje dat elektriciteit kan sturen en een jongen die onzichtbaar kan worden/door voorwerpen en muren heen kan. Dus hij zou zijn hand in een muur kunnen laten verdwijnen maar ook zelf helemaal in de muur kunnen verdwijnen, bijvoorbeeld om gesprekken af te luisteren tongue
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Praattopic Camp Talentum - Pagina 3 Empty Re: Praattopic Camp Talentum

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum