Dome city

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Re: Dome city

Bericht van Cynthia op zo aug 18, 2013 11:37 pm

Noa
Bij het pakhuis aangekomen stond er een bewaker. Riot vertelde dat we de laatste groep waren en dat zij ook konden meedelen in het voedsel. De deuren werden geopend en we konden naar binnen. Ik rilde even toen ik de kou voelde die hier binnen heerste. 'Zetten we alles gewoon hier neer of moeten de spullen nog uit de karretjes enzo gehaald worden?' vroeg ik aan eigenlijk de rest. Of de bewaker. Of wie er ook luisterde. Ik keek even om me heen. Man, wat was dit ding groot. Ik was blij dat we een soort van oplossing hadden gevonden. Maar toch was ik nog wat bang, omdat ik hier eigenlijk niemand kende en van drie mensen hun namen wist, exclusief de burgemeester. Maar die kende ik niet persoonlijk. Ik zuchtte even en wist niet wat ik moest doen.

Cynthia
Admin

Aantal berichten : 625

http://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op ma aug 19, 2013 10:32 pm

Riot
"Laten we alles maar sorteren en op soort bij elkaar zetten," merkte hij op. Hij keek rond. Hij pakte twee sixpacks aan flessen water uit zijn kar en liep naar een van de hoeken van de ruimte, waar hij ze neerzette.
"Flessen drinken hier," zei hij met een beetje stemverhef. Hij keek toe terwijl de meesten begonnen uit te laden en, na wat gekibbel, het langzaam eens werden over wat waar moest komen te staan. Hij was blij dat ze dat zelf uit konden vogelen.
Iemand liep vlak achter hem langs en direct draaide hij zich om, alert, klaar om te reageren. Het was Devon, die hem verbaasd aankeek, maar wiens blik toen verzachtte. De jonge man glimlachte en Riot's ogen vernauwden zich.
"Ik ben je vijand niet, Riot. Niemand hier," zei hij kalm, waarom hij doorliep, met zijn mandje aan zijn arm en zijn wapen weer in het holster. Riot keek hem kort na en liep toen resoluut naar buiten waar hij tegen de muur leunde. Hij zuchtte. Het was te verwachten. Dat ze van hem verwachtte dat hij ze nu wel zou vertrouwen, nu ze aan dezelfde kant stonden.
Hij schopte een steentje weg. Wilde hij dat eigenlijk wel? Het eerlijke antwoord was nee. Nee, hij wilde zich niet kwetsbaar opstellen voor mensen die hij amper kende. Hij durfde zich niet weerloos op te stellen, al was dat iets wat hij zelfs niet aan zichzelf toegaf.
Hij haalde diep adem. Waarom liet hij ze niet gewoon stikken? Waarom hielp hij ze? Hij wist het eigenlijk niet eens, maar ervandoor gaan voelde in ieder geval verkeerd.
Ik ben je vijand niet. Waarschijnlijk had die gast een punt, maar Riot wist ook dat hij er nog lang niet aan toe was, zich ook maar een beetje open te stellen voor vreemden. Hij frustreerde zichzelf. Hij zette zich af van de muur, draaide zich om en sloeg er, voor de tweede keer vandaag, keihard tegenaan. En nog eens. En weer. Zijn knokkels bloedden, maar hij merkte het eigenlijk niet eens. Hij leunde hijgend tegen de muur. Voor iemand die door de weinige vrienden die hij had als sterk en rebels werd gezien, faalde hij wel heel hard, als hij zijn eigen demonen niet eens de baas kon, dacht hij bitter.

Devon
Hij keek de jongen even na en schudde zijn hoofd. Hij leegde zijn mandje, alles neerzettend waar men had besloten dat het moest komen. De karren en manden waren in een hoek geparkeerd, dus de zijne zette hij daar ook maar bij.
Hij keek rond, naar de druk pratende mensen en een idee vormde zich in zijn hoofd.
Hij liep naar het meisje toe, Noa.
"Hey," groette hij luchtig. "Ik zat te denken, is het een idee om de groep op zich in twee gewone loodsen te plaatsen? Als iedereen eigen spullen meebrengt zouden we hier een aardig tijdelijk kampement kunnen hebben van waaruit we ons voedsel kunnen beschermen tegen types die het op een gewelddadige manier willen krijgen en uit kunnen delen aan mensen die het nodig hebben, zonder dat we over de hele stad verspreid zijn," legde hij kalm uit. Het zou minder luxe zijn dan wat de meesten gewend waren, maar het zou het saamhorigheidsgevoel waarschijnlijk wel weer goed doen. Mannen en vrouwen konden ieder een eigen loods hebben. De wasbakken bij de wc's konden voor het wassen en afwassen gebruikt worden en vaak had zo'n loods zelfs nog een kantine waar samen gegeten kon worden.

Unholy

Aantal berichten : 249

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op ma aug 19, 2013 10:54 pm

Noa
Ik knikte en hielp zoveel mogelijk met karren en manden leeghalen. Uiteindelijk hadden we een goede indeling gemaakt en waren alle karren en manden leeg. Ik liep de koelschuur uit. Vlak voordat ik bij de uitgang was, hoorde ik een klap. Het was niet heel hard, maar het was te horen. Ik keek even om en zag Riot staan. Hij sloeg tegen de muur aan. Geschrokken wendde ik mijn blik af. Ik wist niet wat ik moest doen. Riot was vreemd, dat stond vast. Ik wist niet wat er met hem was. Ik zuchtte even en liep de koelschuur uit. Daar liep ik Devon tegen het lijf. Ik groette hem terug. Hij legde wat aan me uit, maar de helft ging langs me heen. Toch begreep ik wat hij bedoelde. Ik probeerde me te focussen op de werkelijkheid. 'Klinkt goed,' zei ik terwijl ik kort knikte. 'Maar hoe wil je aan loodsen hier vlakbij komen?' vroeg ik. Ik wilde hem niet tegenspreken, zeker niet omdat hij een wapen had, maar bij de loodsen waren vast wel bewakers. Of op zijn minst mensen. 'En ik hoop dat iedereen wil meewerken. We zijn met een aardig grote groep en er zijn er vast wel een paar die het er niet mee eens zijn en andere ideeën hebben,' legde ik uit. Ik keek even naar hem.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op ma aug 19, 2013 11:39 pm

Devon
Hij haalde zijn schouders op en zuchtte. "Ik weet het, maar je kan het niet iedereen naar de zin maken. En het hoeft niet verplicht te zijn; je kan mensen moeilijk dwingen."
Hij keek rond. "Aan ruimte is wel te komen; het gaat niet lang duren voor voedsel gelijk staat aan macht, dus met de hoeveelheid die wij hebben willen mensen zich waarschijnlijk wel bij ons aansluiten."
Hij wist dat het niet bij iedereen veilig was ze bij de groep te laten, omdat niet iedereen even betrouwbaar was, maar mensen buitensluiten vond hij ook geen fijn idee. Hij wilde zoveel mogelijk mensen zien te helpen.
Hij keek naar de jongen en zuchtte. "Echt, die heeft trauma in neonletters op zijn voorhoofd. Enig idee wat hem mankeert? Behalve dat hij duidelijk geen zelfrespect heeft," zei Devon nuchter. Hij was vaak genoeg omgegaan met mensen die issues hadden om ze te herkennen. Toen Devon nog een stuk jonger was, en een stuk naïever, had hij dat soort volk altijd willen helpen. Nu wist hij beter; niet iedereen was te helpen. Het had alleen zin als diegene ook aan zichzelf wilde werken.
"Laten we zo anders even met de burgemeester praten," zei hij na een poosje. "Voorlopig lijkt hij nog macht te hebben. Ik gebruik mensen niet graag, maar als we iets degelijks op poten willen zetten moeten we wel, vrees ik."

Riot
Hij was geschrokken toen het meise, Noa, naar buiten was gekomen; haar reactie had genoeg gezegd. Hij keek even naar haar en Devon. Ze bespraken iets, maar Riot had nu even geen behoefte bij beslissingen betrokken te zijn. Hij wilde zijn gedachten eerst even op een rijtje zetten.
Hij bekeek zijn hand en fronste. Hij veegde het bloed achteloos af aan zijn jeans. Hij zag nu beter dat zijn knokkels nogal open lagen, maar hij zag er niets ernstigs in.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op di aug 20, 2013 9:46 pm

Noa
Ik knikte toen hij zei dat je het niet iedereen naar zijn zin kon maken. Dat kon gewoon niet in deze situatie. 'Maar de groep bestaat nu al uit dertig man, als er dan ook nog mensen bijkomen, zijn we snel door onze voedselvoorraad heen,' zei ik met de nadruk op dertig. We waren al met best veel mensen en als er dan ook nog mensen bij zouden komen... Ik luisterde naar wat Devon zei over Riot. Hij had gelijk. Ik knikte even. Ik zuchtte even. 'Dat van met de burgemeester praten is een goed idee. Maar eigenlijk gebruiken we hem dan niet eens, want het is ook in zijn belang,' zei ik. 'Excuseer me even,' zei ik tegen Devon. Ik liep van hem weg. Mijn fiets stond nog bij het gemeenteplein, maar dat maakte op dit moment niet uit. Ik kon nu toch niks met mijn fiets. Ja, sneller afstanden afleggen, maar verder was er niks nuttigs aan. Mijn tas had ik wel meegenomen. Ik liep naar Riot toe. 'Wat heb jij nou weer gedaan?' vroeg ik terwijl ik het antwoord al wist. Ik rommelde wat in mijn tas en haalde er twee watjes en een soort van ontsmettingsmiddel uit. Ik maakte het flesje ontsmettingsmiddel open en deed wat spul op het watje. Ik pakte een van Riot's handen vast en ontsmette zijn kapotte knokkels. Bij zijn andere hand deed ik hetzelfde. 'Blijf staan,' zei ik streng, voor het geval dat hij weg wilde lopen. Ik haalde een rolletje verband, een schaartje en een rolletje plakband tevoorschijn. Ze kwamen eindelijk een keer van pas. Ik rolde om elke van zijn vingers apart wat verband en knipte, nadat ik klaar was met het verband rollen om een vinger, telkens het stukje af met het schaartje. Uiteindelijk plakte ik het verband vast met het plakband. Ik stopte de spullen weer terug in mijn tas en pakte zijn handen niet heel stevig, maar toch voelbaar vast. Ik keek hem even met een veelbetekende blik aan. Vervolgens liet ik zijn handen los en liep weer terug naar Devon. 'Sorry, dat moest ik even doen,' verontschuldigde ik me. Ik wist niet wat zowel Riot als Devon van mijn actie zou vinden. Vast vreemd. 'Wat gaan we nu doen?' vroeg ik zo opgewekt als mogelijk aan Devon.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op di aug 20, 2013 10:04 pm

Riot
Wantrouwig keek hij toe hoe het meisje naderde.
"Wat heb jij nou weer gedaan?" vroeg ze. Riot haalde stug zijn schouders op.
"Niets bijzonders," bromde hij, defensief. Hij zag haar rommelen in haar tas en een achterdochtige frons verscheen op zijn voorhoofd. Wat dacht ze dat ze-
"Blijf staan," zei ze. Riot's ogen vernauwden zich. Als er iets was waar de blonde jongen kwaad om kon worden was het wel gecommandeerd worden.
"Ben je hond niet," kaatste hij daarom terug. Het feit dat ze nu eigenlijk iets deed wat hij totaal niet verwachte zorgde ervoor dat hij zich niet erg sociaal opstelde; hij was dit niet gewend, had geen idee wat hij ervan moest vinden en het bracht een soort onzekerheid met zich mee die hij vreselijk vond.
Echter, hij stond het toe dat ze zijn handen vastpakte. Hij had de neiging ze weg te trekken, maar hij hield zich in. Hij ademde langzaam uit terwijl ze zijn kapotte handen verbond en had geen idee wat voor houding hij zich moest geven.
Ze stopte haar spullen weg, en Riot dacht dat het hiermee klaar was. Hij wilde al weglopen, maar ze pakte opnieuw zijn handen, steviger dit keer, en wierp hem een veelbetekenende blik toe.
De blonde jongen keek haar daardoor even perplex aan.
"Dank je," mompelde hij, bijna onhoorbaar, toen ze zijn handen losliet en terugliep naar Devon. Waar bedankte hij haar eigenlijk voor? Het verbinden van de wonden? Niet echt; hijzelf zat daar totaal niet mee namelijk. Waarschijnlijk was het meer het plotselinge vriendelijke gebaar.
Hij bekeek het verband rond zijn handen. Ze wist wel wat ze deed, dat gaf hij haar na.

Devon
Ze verraste ook hem met haar plotselinge actie, maar bij Devon ontlokte het eerder een glimlach. Hij had ondertussen nagedacht over wat ze eerder zei. Het was waar, met hoe meer ze waren, hoe sneller alles erdoor zou gaan. En dat zou snel zijn, heel snel. Het gaf een beklemmend gevoel, neigend naar angst, want Devon wilde niet weten wat er zou gebeuren als alles op was. Zat die koepel er daarom? Om de bevolking hier wat uit te dunnen? Het was een gedachte waar Devon's morele kompas moeilijk níet nijdig om kon worden, maar hij deed zijn best neutraal te blijven.
"Sorry, dat moest ik even doen," zei ze toen ze weer bij hem was en hij grijnsde even.
"Geeft niet, een beetje medemenselijkheid gaan we nodig hebben hier," zei hij luchtig. Hij verwachte niet dat ze op den duur buiten de groep veel vriendelijkheid zouden vinden, dus hoe meer iedereen hier bereid was naar elkaar om te kijken, hoe beter. Devon rekte zich even uit. Hoewel hij ook niet echt gewend was aan grote groepen had hij er geen moeite mee; hij vond het wel fijn. Zo kon je in ieder geval wat.
"Wat gaan we nu doen?" vroeg ze en Devon dacht na.
"Ik stel voor dat we met de burgemeester gaan overleggen; we hebben hem nodig, maar we kunnen hem moeilijk dwingen," zei hij. Hij zag de man lopen en wenkte hem. Voor iemand die zo hoog in rang stond, dacht Devon, liet hij zich aardig commanderen; de burgemeester kwam namelijk meteen op hen afgelopen, een vragende uitdrukking op zijn gelaat.
"De jongedame en ik hier wilden even met u overleggen," zei Devon discreet.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op di aug 20, 2013 10:19 pm

Noa
Riot bedankte me zachtjes. Ik zag Devon glimlachen toen ik naar hem toe liep. Door zijn lach kreeg ik zelf ook een lach op mijn gezicht. 'Ik hoop dat hij nu niet meer tegen muren of wat dan ook zal aan slaan. Echt, reageer je agressie dan af op een boksbal ofzo,' zei ik terwijl ik even met mijn ogen rolde. Ik zuchtte even. Ik luisterde naar wat Devon zei en knikte even. We konden nu het beste maar meteen met de burgemeester gaan praten. Devon had hem al gezien en wenkte hem. Snel liep hij naar ons toe. Ik keek even om naar Riot en zag hem het verband bekijken. Ik kon de lach op mijn gezicht niet onderdrukken. Het zag er wel grappig uit, zo'n jongen die nu opeens verband om zijn handen had en het bekeek. Ik wendde me weer tot de burgemeester. Ik had besloten dat ik Devon het woord liet doen. Hij had het idee gehad en kon waarschijnlijk het beste met de burgemeester communiceren. Ik had niet bepaald zin om het woord te doen en wist niet goed wat ik moest zitten. Ik bekeek Devon even. Hij zag er angstwekkend uit met zijn pistool en spieren, maar had ook iets beschermends en aardigs. Ik keek weer naar de burgemeester.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op di aug 20, 2013 11:52 pm

Devon
Hij had het idee dat Noa's hoop dat Riot muren met rust zou laten ijdel was; de jongen kwam op hem over als temperamentvol, fel en impulsief. Hij leek Devon geen slechte knul, maar wel iemand die ongepolijst was en niet altijd even verstandig dacht.
Hij richtte zich tot de burgemeester en zag vanuit zijn ooghoeken iets bewegen. Riot kwam er tot zijn verrassing bij staan.
"We willen iets regelen," zei Devon simpelweg. De burgemeester keek hem vragend aan.
"En daar gaan we u bij nodig hebben."
Dit leek de man niet leuk te vinden om te horen.
"Oh? En dat mag zijn?"
"Momenteel hebt u nog gezag. We zijn beter af als we zoveel mogelijk bij elkaar blijven. We willen een kampement maken van de haven."
De burgemeester deed zijn mond open om iets te zeggen, maar sloot hem toen weer.
"Jullie.. jullie willen de haven overnemen?" wist hij uiteindelijk uit te brengen.
"Niet overnemen. Er een kampement van maken. Denk na, meneer de burgemeester, als iedereen hier telkens voor voedsel moet komen word het een chaos."

Riot
"Hij heeft gelijk," bemoeide hij zich er op stugge toon mee en hij keek naar de andere drie. Zijn gelaat vertoonde niets meer van de verwarring die hij eerder had gevoeld; die had hij voor het oog zorgvuldig weggewerkt.
"Hoe minder voedsel, hoe gevaarlijker alles wordt. We moeten de voorraad kunnen bewaken en de groep veilig moeten kunnen houden."
Riot had veel ervaring met de mindere kant van de samenleving. De mensen die voor eten binnen een paar week zo je keel door zouden snijden, of je gewoon in elkaar slaan als waarschuwing. Gijzeling sloot hij ook niet uit. Hij had geen enkel vertrouwen in het volk dat hij kende en wist dat de misdaad hoogtij zou gaan vieren. Er waren hele donkere tijden aangebroken voor de stad en haar inwoners.
De burgemeester dacht na, vrij lang. Riot begon ongeduldig te worden.
"En hoe wilden jullie dat doen dan, een kampement maken?"
"Ten eerste," begon Devon, "wilden we lege, gewone loodsen gebruiken als onderdak; mannen een, vrouwen een. Verder is dit terrein grotendeels af te sluiten, dus controle regelen over de hekken is geen gek idee."
"Ja, maar hóe wil je dat allemaal voor elkaar krijgen jongen?" De burgemeester begon geïrriteerd te klinken.
"En that's where you come in. Men hoopt nu nog dat je de leiding gaat nemen; je kan het volk dat in de loodsen werkt en de mensen van de beveiliging vast wel overhalen zich bij ons aan te sluiten. Voedsel en water is waarschijnlijk redelijk aanlokkelijk."
Het viel Riot op dat Devon geen u meer zei. De jonge man leek zijn respect voor de burgemeester iets te verliezen. Riot had het nooit gehad.
"Doe je het of niet?" vroeg hij, aangezien er weer een stilte was gevallen. Zijn lichte ogen keken strak in die van de burgemeester, die zich er niet bij op zijn gemak leek te voelen. Niet vreemd; Riot was het soort persoon waar hij normaal niet mee in aanraking kwam, zo iemand waarvan de maatschappij liever deed alsof ze niet bestonden.
"Goed, ik doe het."
Riot zag Devon opgetogen grijnzen naar hem en het meisje, en zelfs om Riot's mondhoeken krulde iets wat op een kleine glimlach leek.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op wo aug 21, 2013 1:53 pm

Noa
Ik volgde het gesprek tussen de drie mannen. Zelf wist ik niet wat ik moest zeggen en bleef op de achtergrond. De burgemeester stemde er uiteindelijk mee in om het volk dat werkte in de loodsen en de beveiliging over te halen om zich bij ons aan te sluiten, zodat we de loodsen konden gebruiken. Ik vormde met mijn lippen een lach, maar deze was niet gemeend. Waarom moest die koepel nou weer precies over deze stad komen? Al mijn familie en vrienden woonden buiten de stad, ik kende in de stad bijna niemand. De mensen die ik kende, kon ik niet bereiken. Ik zuchtte en keek naar de grond. Even keek ik op naar Devon, de burgemeester en Riot. Zonder iets te zeggen zette ik een paar stappen bij hen weg. Ik liep een klein stukje, ongeveer 20 meter bij hen vandaan. Vervolgens bleef ik staan en staarde ik in de verte. Misschien moest ik foto's maken van de lucht. Later, als ik dit zou overleven, had ik dan foto's van hoe het binnen in de koepel was geweest.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op wo aug 21, 2013 2:14 pm

Devon
Hij keek Noa kort na en richtte zich toen tot de burgemeester; hij zou zo kijken of Noa ok was; eerst wilde hij zoveel mogelijk op orde hebben. Hoe eerder ze redelijk veilig en geïnstalleerd waren, hoe beter.
"Ik stel voor dat we eerst met de bewaking gaan praten," zei hij daarom. De man knikte.
Devon keek naar Riot. "Ga je mee?"
"Nee."
Devon haalde zijn schouders op. Noa vroeg hij niet, omdat hij het idee had dat ze er even door zat. Daar kwam bij dat hij het idee had dat dit geen al te extreme missie zou worden, dus waarschijnlijk waren hij en de burgemeester zo terug.
Ze liepen richting het gebouwtje waar de bewaking gestationeerd was. De mensen daar leken nogal verwonderd hier iemand te zien, maar ze waren in ieder geval niet vijandig, dat was in ieder geval iets.

Riot
Hij keek de twee na en keek toen naar Noa, een eindje verderop. Hij haalde diep adem en liep naar haar toe.
"Gaat het?" vroeg hij stug en hij nam haar kort, onderzoekend op. Toen keek hij naar de lucht. De koepel maakte hem boos, maar het feit dat ze zoveel te doen hadden scheelden.
Riot wist dat hij in zijn eentje niet ver zou zijn gekomen; bij die supermarkt was hij vermoedelijk al gestrand. Wat zouden die lui met hem gedaan hebben als niemand erbij was geweest om in te grijpen? Riot gokte dat hij dan nu met gebroken botten in de goot had gelegen. Geen leuke gedachte, vooral niet omdat de blonde jongen het haatte om afhankelijk te zijn.
Het viel Riot op dat er totaal geen wind meer waaide. Waarschijnlijk zorgde die koepel ervoor dat er nog wel zuurstof binnenkwam, maar hield het daar ook mee op. Het was beklemmend; als hij iets af en toe lekker vond, was het de wind die zijn meestal iets te lange haar uit zijn gezicht blies.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op wo aug 21, 2013 2:31 pm

Noa
Ik sloeg mijn armen over elkaar. Het viel me op dat het helemaal niet koud was en er geen zuchtje wind stond. De koepel hield de wind blijkbaar tegen. Zuurstof was er, vreemd genoeg, wel. Ik begreep er helemaal niks van, en dat maakte me bang. Ik keek naar de grond. Ik hoorde iemand mijn richting uitkomen. Riot sprak tegen me. 'Niet echt,' antwoordde ik met een zucht. Ik keek even naar Riot en zag hem naar de lucht kijken. 'Misschien is dit wel een experiment van een gestoorde wetenschapper die wil weten hoelang mensen kunnen overleven in een koepel. En op het eind van zijn experiment gaat hij ons vergelijken met ratten,' giste ik. Opeens bedacht ik me iets. 'Mensen overleven het wel, we kunnen een week zonder drinken en nog langer zonder eten, dus dat moet lukken. Maar hoe gaat het met de bomen? Als zij dood gaan, gaan wij dat ook...' zei ik bezorgd. Zuurstof was het belangrijkste wat we nodig hadden, maar als de bomen dood zouden gaan, zouden we ook geen zuurstof meer hebben. Ik staarde weer naar de lucht, die vreemd paarsachtig bleef, hoelang ik er ook naar keek.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op wo aug 21, 2013 2:45 pm

Riot
"Het boeit me eigenlijk niet wie erachter zit," zei hij schouderophalend. Goed, als ze hier ooit uitkwamen zou hij diegene wel achterna gaan, en de resultaten zouden weerzinwekkend zijn, maar momenteel hield hij zich er niet mee bezig.
Bij haar vraag dacht hij even na. "Zolang hier gewoon zuurstof is zullen ze niet doodgaan; er is voorlopig zat grondwater voor ze denk ik."
Hij nam een moment om zijn volgende woorden goed te formuleren. "Ik denk niet dat ze onze hier letterlijk laten stikken. Dat kan makkelijker, sneller. Genoeg gassen om daarvoor te zorgen. Volgens mij kijken ze gewoon toe hoe de helft hier vroeg of laat mensen van kant maakt voor eten of ze gewoon meteen opvreet," zei hij uiteindelijk bitter.
Hij realiseerde zich dat dit het voor haar waarschijnlijk niet veel beter maakte en haalde onhandig zijn schouders op. Hij glimlachte bitter en vreugdeloos. Ja, vroeg of laat werd het vermoedelijk redelijk barbaars.
"Sorry, daar had je niet veel aan, of wel?"
Hij besefte zich dat hijzelf er eigenlijk veel minder onder gebukt ging dan zij, zoals het nu leek. Ja, hij was kwaad dat hem zijn vrijheid afgenomen was, en ja, hij was gespannen om de dingen die waarschijnlijk onvermijdelijk waren, maar hij was opgegroeid in een wereld waarin het overleven was en was gewend in zijn eentje te vechten voor zijn leven, soms letterlijk, soms figuurlijk. Hij was hard geworden. Hard, bitter en beschadigd. Toch waren niet al zijn goede kanten afgestompt; hij kon vriendelijk zijn, gezellig soms zelfs, als hij de juiste mensen bij zich had. Hij vroeg zich af hoe het met de paar mensen ging om wie hij zonder meer gaf. Hen kennende hadden ze zich ook goed voorbereid.

Devon
De burgemeester voerde het woord met de beveiliger die momenteel de dienst uitmaakte. Deze leek wel wat te zien in het idee en had een walkie talkie gepakt, waarmee hij nu met zijn meerdere stond te overleggen.
Devon leunde ontspannen tegen de muur. Als dit lukte, waren ze een aardige stap de goede richting ingegaan; dan konden ze de boel beveiligen en hadden ze controle over wat er binnenkwam en naar buiten ging.
Dat hele totalitaire idee stond Devon niet zo aan, maar hij zag ook wel in dat er controle moest zijn; complete anarchie werkte simpelweg niet, dat leidde slechts tot geweld en chaos.
"De baas komt er zo aan, hij wil het zelf met jullie bespreken," meldde de man opeens en Devon voelde opluchting door hem heen gaan; dat betekende in ieder geval dat ze een kans hadden.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op wo aug 21, 2013 3:28 pm

Noa
Ik luisterde naar wat hij zei. Mij kon het eigenlijk ook niet schelen wie erachter zat, als diegene dat ding maar zo snel mogelijk weghaalde. Ik was meer benieuwd naar de reden. Waarom zou iemand het doen? Had iemand het wel gedaan? Misschien hadden aliens er wel wat mee te maken. Die gedachte schudde ik snel van me af. Aliens bestonden niet. 'Bomen geven ons zuurstof,' zei ik tegen hem. 'En ze hebben ook zonnestralen nodig.' De koepel liet gelukkig wel zonnestralen door. Er waren er minder dan normaal, maar de bomen konden het er wel mee doen, dacht ik. Ik luisterde naar wat hij zei. Ik was geschokt door zijn woorden, maar dat probeerde ik niet te laten merken. Niet dat dat goed lukte. 'Waarom zouden ze ons laten stikken?' vroeg ik verbaasd kijkend. Ik schudde mijn hoofd. Nee, daar had ik inderdaad niet veel aan gehad. 'Wat is de rest eigenlijk aan het doen?' vroeg ik. Ik draaide me even om om te kijken naar de anderen die bij onze groep hoorden.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op wo aug 21, 2013 3:49 pm

Riot
"Zonlicht.. Ik kan je gewoon zien, dus volgens mij komt er genoeg door die koepel heen," zei hij nuchter. Zuurstof was zijn grootste zorg niet; tegen de tijd dat dat op was, was de helft vermoedelijk toch al dood.
"Devon is met die burgemeester kerel mee, ze zijn bureaucratische shit aan het regelen of zo," legde hij schouderophalend uit. Hijzelf was niet goed in die dingen; hij had logica, overlevingsinstinct en meer lef dan goed voor hem was, maar hij was geen onderhandelaar en had zeker geen zilveren tong.
Hij ging zitten en trok aan een los draadje dat aan het verband om zijn linkerhand bungelde. Er was een beetje bloed door het verband heen te zien, maar Riot had niet het idee dat het nog steeds bloedde; zo erg was het volgens hem nou ook weer niet.
Hij keek op naar Noa.
"Relax, we redden het wel," mompelde hij, in een onhandige poging haar enigszins gerust te stellen.

Devon
Hij ging op een metalen stoeltje zitten; het was nu wachten. Hij keek naar buiten, naar de lucht.
"Ben benieuwd hoe dit afloopt," mompelde de beveiliger. Devon knikte.
"We're on the same page, buddy," mompelde hij met een trieste glimlach.
Uiteindelijk zag hij iemand aan komen lopen. Eindelijk, dacht hij opgelucht.

Beetje inspiloos, sorry

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op wo aug 21, 2013 4:14 pm

Noa
'Dat denk ik ook wel, dus dat wordt gelukkig geen probleem,' zei ik gedeeltelijk opgelucht. Zuurstof bleef er genoeg. Ik luisterde naar wat hij zei. 'Moest jij niet mee?' vroeg ik aan hem. Ik was blij dat ik niet mee was gegaan, ik had toch niks nuttigs kunnen zeggen en stond er alleen maar bij voor spek en bonen. Ik keek op hem neer toen hij ging zitten. Ik zag hem plukken aan het verband. Zijn wonden leken er beter uit te zien. Ze bloedden in ieder geval niet meer. 'Dat weet ik wel,' zei ik terwijl ik naast hem ging zitten. Ik zuchtte even en keek voor me uit.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Gast op do aug 22, 2013 5:13 pm

Mathew
Tijdens het bezoek aan de supermarkt was ik op de achtergrond gebleven. Ik had het gesprek tussen de andere mensen uit de groep een beetje gevolgd. Zelf had ik er niks aan bijgedragen, omdat ik niet wist wat ik moest zeggen. Uiteindelijk werden we gewenkt en hielp ik met karren en manden inladen. Bij de koelschuur hielp ik met uitladen. Nu stond ik buiten. Ik stond bij een groepje wat een gesprek aan het voeren was over 'de mooie, paarse lucht'. Ik volgde het gesprek eigenlijk niet en keek een beetje om me heen. De jongen die zich bij de supermarkt bij de groep had gevoegd, was samen met de burgemeester weggelopen. De blonde jongen die kortgeleden samen met hen in gesprek was, was naar Noa toegelopen en gaan zitten. Mijn blik bleef even hangen op die twee. Ze hadden blijkbaar een belangrijk gesprek. Tenminste, zo zag het eruit. Ik wendde mijn blik af en keek even naar de paars gekleurde hemel. Plotseling schoot me iets te binnen. James! James was alleen thuis. Ik zou hem moeten gaan ophalen, maar hoe kwam ik vanaf hier naar mijn huis? Ik had ook nog wel wat voedsel in mijn koelkast liggen, dat zou ik ook kunnen meenemen en in de koelschuur kunnen leggen. Maar het belangrijkste was nu James. Licht paniekerig bleef ik staan en keek ik om me heen.

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op do aug 22, 2013 11:58 pm

Riot
Hij schudde zijn hoofd. "Nee, dat soort dingen zijn niet aan me besteed. Ben niet zo'n woordsmid," bromde hij. Hij was geen hoogbegaafd zakentype met een gladde tong, dus hij hield zich buiten zaken waar je vlotgebekt voor moest zijn. Riot had een grote bek, dat was wat anders.
Hij keek op toen Noa naast hem kwam zitten en onderdrukte de neiging iets op te schuiven. Het lag niet aan haar, meer aan het feit dat hij nog steeds weinig vertrouwen had in de mensen om hem heen en een grondige hekel had aan kwetsbaar zijn. En dan was er nog zijn kleine issue met fysiek contact en wat daarbij in de buurt kwam. Ok, life-crippling issue, maar hijzelf weigerde het als zoiets te zien.
Zijn blik dwaalde af naar de koelschuur. Ze hadden dik mazzel gehad met dat ding.
Hij zag Matthew even kijken en knikte kort, bij wijze van een soort begroeting. Kort daarop leek Matthew nogal van streek.
Riot fronste licht en stond op. Hij liep naar de jongen toe.
"Probleem?" vroeg hij en hij keek hem onderzoekend aan.

Devon
Deed shit en regelde dingen

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op vr aug 23, 2013 1:01 pm

Noa
Ik knikte kort. Ik staarde in de verte. De zon had zich verplaatst en stond wat lager aan de hemel. Door de koepel was hij niet goed te zien, maar toch was het duidelijk waar hij stond. Een angstig gevoel bekroop me. Ik trok mijn knieën op en sloeg mijn armen er om heen. Ik rechtte mijn rug. Treurig keek ik in de verte.
Ik merkte dat Riot op stond en naar Mathew toe liep. Mathew keek wat paniekerig. Ik zag dat Riot tegen hem praatte. Ik zuchtte even en bleef zitten. Ik draaide mijn hoofd weer om. Ik boog mijn hoofd iets en steunde ermee op mijn benen. Ik zuchtte nogmaals en sloot voor een moment mijn ogen.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Gast op vr aug 23, 2013 2:14 pm

Mathew
Riot keek even naar me en knikte ter begroeting. Ik knikte terug. Even later stond hij vlak bij me. Hij had me waarschijnlijk paniekerig zien kijken. 'Mijn eh... hond is... alleen thuis,' zei ik hakkelend. Hoelang had ik James nu al niet gezien? Hoelang was hij nu al alleen thuis? Hooguit een paar uur. Hij hield het nog wel even vol. Als ik morgen naar hem toe zou kunnen gaan, was dat vroeg genoeg. Waarschijnlijk zou ik hem morgen wel mee kunnen nemen.
Maar zou ik morgen wel naar huis kunnen? Waar moest ik vanavond eigenlijk slapen? Gewoon thuis?

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op vr aug 23, 2013 6:37 pm

k heb besloten dat Devon klaar is met shit regelen.

Riot
"Dan haal je die hier morgen heen," zei hij nuchter. Hij keek rond. Er kwam iemand aanlopen; Devon. Deze bleef bij de twee jongens staan.
"Hier nog iets bijzonders gebeurd?"
Riot schudde zijn hoofd; niets wat echt van invloed was, leek hem.
"Mooi. Alles is gelukt. We kunnen morgen spullen hierheen gaan brengen. Mensen kunnen het beste in groepjes naar huis gaan; stuk veiliger. Er kunnen ook wel een paar met mij mee naar m'n appartement; het is niet veel, maar wel ruim met een aantal bedden," zei de jonge man. Riot knikte kort; kon hij zich wel in vinden.

kutpost, sorry; ben echt fucked up moe en inspiloos

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op vr aug 23, 2013 6:50 pm

Noa
Ik keek op en zag dat de twee jongens een soort van gesprek aan het voeren was. Er werd bijna niks gezegd, maar toch. Devon kwam er weer aanlopen. Ik besloot dat het wel zo aardig was om te vragen hoe het was gegaan, omdat hij het idee ook met mij had gedeeld. Ik stond op en liep naar de drie jongens toe. Ik hoorde nog net wat Devon zei. Ik knikte even kort. 'Wat was er met jou aan de hand?' vroeg ik aan Mathew terwijl ik hem onderzoekend aankeek. Ik richtte me tot de andere twee jongens. 'Ik heb thuis nog wel wat in de koelkast en kasten liggen, dat wilde ik nog een keer gaan ophalen,' legde ik uit. 'Ik denk dat ik vanavond naar mijn eigen huis ga, dan kan ik wat er nog in huis ligt morgen meenemen en hier in de koelschuur leggen. Er kunnen er ook wel een paar met mij mee gaan.' Ik keek even naar de drie jongens. Ik probeerde mijn angst de baas te blijven door het zoveel mogelijk te negeren en er niet aan te denken.

Maakt niet uit hoor (;

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op vr aug 23, 2013 8:45 pm

Devon
Hij keek naar Noa. Hij zag een jong meisje in de huidige situatie niet graag alleen gaan. Niemand eigenlijk, want hij had het onprettige gevoel dat zelfs een volwassen man niet veilig was als hij eruitzag alsof hij eten bij zich kon hebben.
Hij wendde zich tot Riot.
"Is het een idee als jij en Noa samen gaan? Twee staan sterker dan één," stelde hij voorzichtig voor. Hij had het idee dat Riot geen katje was om zonder handschoenen aan te pakken en dat de jongen een direct bevel frontaal zou weigeren; onder dat ruige uiterlijk zat iemand die aardig fel kon worden, leek het.
Tot zijn opluchting knikte de blonde jongen stug.

Riot
Hij schoof zijn handen in zijn zakken. Hij voelde er niet veel voor om de nacht bij een vreemde door te brengen, maar die kerel had een punt; alleen was het zeker niet veilig.
Hij keek Noa aan. Ze leek behoorlijk nerveus.
"Geef 't maar aan als je gaan wil," mompelde hij. Het was haar huis, immers.
Riot vroeg zich af of ze gedoe zouden krijgen onderweg. Hij moest maar kijken of hij ergens niet een stuk van een pijp en een goede stok of zo kon vinden; leek nu geen gek idee.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op vr aug 23, 2013 9:13 pm

Noa
Ik volgde het gesprek van de twee jongens. Devon stelde voor dat Riot met mij mee zou gaan en tot mijn verbazing stemde hij er nog mee in ook. Ik vond het best aardig van Devon, zelf zou ik niemand hebben gevraagd om met me mee te gaan en alleen gaan leek me niet echt veilig. Ik knikte even. De tijd! dacht ik opeens.De tijd was niet erg belangrijk op dit moment, maar ik wilde graag weten hoe laat het was, omdat ik dan iets wist en me daarop kon instellen. Ik wist ook niet of horloges of andere dingen het nog deden. Zelf had ik geen horloge om. Ik opende mijn tas en haalde mijn mobiel tevoorschijn. Het schermpje werd verlicht en de cijfers verschenen in beeld. Drie uur 's middags. Dat was het ook geweest toen ik voor het laatst had gekeken. Blijkbaar deed mijn mobieltje het nog wel, maar werkte hij de tijd niet meer bij. Ik schakelde het schermpje uit en stopte mijn mobiel terug in mijn tas. Ik zuchtte even. 'Zullen we zo maar gaan?' vroeg ik aan Riot. Ik keek hem even aan. Een stroompje angst schoot door mijn lichaam. Ik probeerde het gevoel te onderdrukken, iets wat niet goed lukte. Ik veegde even over mijn armen omdat ik het plotseling koud had. Ik keek even naar de grond.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op vr aug 23, 2013 9:33 pm

Riot
Hij knikte.
"Prima."
Hij realiseerde zich iets. Zijn 'appartement' mocht dan een wrak zijn, er lagen dingen die handig konden zijn.
"Is het een idee om eerst even kort langs mijn huis te gaan? Moet even wat spul halen en het is toch dichtbij," zei hij.
Spul betekende in dit geval een paar verbandrolletjes en een knipmes. Hij was niet van plan mensen overhoop te steken, maar je wist maar nooit en in dagelijks gebruik kon zo'n mes ook verdomd handig zijn als er geen verfijnder gereedschap voor handen was.
Riot was geen gestudeerd iemand, en niet uitzonderlijk creatief of kunstzinnig, hij kon wel een beetje met zijn handen werken als het moest.

Devon
Ademde.
Idfk man.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op vr aug 23, 2013 9:44 pm

Noa
Ik luisterde naar wat hij zei. 'Prima,' zei ik terwijl ik kort knikte. Ik keek even in de verte en zag dat de zon nog lager aan de hemel was gaan staan. 'Zullen we gaan?' vroeg ik aan Riot. Hier kon ik niks doen en ik werd gek van mijn angst en het gevoel niks aan die koepel te kunnen doen. 'Dus slapen en dan weer hier heen komen. Wachten we hier tot iedereen er is en gaan we dan ontbijten?' die laatste vraag was tot Devon gericht. Hij had hier een soort van de leiding, omdat hij ook met de burgemeester was meegegaan en hij het idee had gehad.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Gesponsorde inhoud Vandaag om 5:12 pm

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: