Dome city

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Re: Dome city

Bericht van Cynthia op za jul 20, 2013 8:50 pm

Noa
De jongen die het idee had bedacht om een groep te vormen en een voorraad in te slaan zuchtte en antwoordde op mijn vragen en voorstellen. 'We zijn niet vogelvrij, we zitten vast in een koepel!' zei ik iets te hard. Het was waar. We zaten gevangen in een koepel. Mensen konden niet doen wat ze wilden, dat konden ze ook zonder koepel niet. Er zijn wetten, de politie is er. Mensen die wetten niet volgden, werden gearresteerd of kregen een boete. Dat zouden ze wel niet doen met de regels die we misschien zouden gaan opstellen. Opeens keek hij me met zijn ijsblauwe ogen aan. Hij zei dat ik te goed van vertrouwen was. Verbaasd keek ik even naar hem. Wat bedoelde hij daar nou weer mee? Ik keek even naar de grond en wist niets te zeggen. Misschien moesten we maar een groep gaan vormen doen...

Cynthia
Admin

Aantal berichten : 625

http://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op za jul 20, 2013 9:07 pm

Riot

Niet vogelvrij want ze zaten in een koepel. Riot begon zijn geduld te verliezen. Ze wist niet eens wat de definitie van vogelvrij was, zo leek het.
"We zijn hier wel degelijk vogelvrij; geen macht van buitenaf, dus ook geen mogelijkheid van de staat om ook maar enige controle uit te oefenen op wat hier gebeurd," legde hij stug uit. "En dat heeft geen ene neuk te maken met of we de stad uit kunnen of niet, dat heeft te maken met de kans dat hier een anarchie ontstaat."
Een zekere anarchistische inslag had de jongen wel, maar op de manier dat hij gewoon enorm op zichzelf was en weinig van de autoriteiten moest hebben. Wat hier kon losbreken - politie zou immers zeer snel geen macht meer hebben als de rechtsstaat er niet was om hen te dekken - was echter iets waar hij niets voor voelde.
Hij zag de verbazing op het gezicht van het meisje toen hij zei dat ze te goed van vertrouwen was. Hij liep naar haar toe en bleef vlak voor haar staan.
"Neem alsjeblieft van mij aan dat een enorm deel van de mensheid tuig is," zei hij zacht, maar niet dreigend of onvriendelijk, zoals hij vaak klonk als het zijn doel was mensen op afstand te houden.
Hij richtte zich weer tot de groep, zich realiserend dat hij hier nu middenin zat en net zo goed door kon gaan. Sommigen leken in hem een soort leidersfiguur te zien en het ging recht tegen wat hij wilde in, maar hij besefte zich ook dat hij als persoon niet relevant was; hij deed er nu niet toe. Er kon veel misgaan nu en hoe zo'n hekel hij ook aan veel mensen had, eerlijke lui verdienden een kans, dus hij voelde zich ergens verplicht te helpen waar hij kon.
"Ik stel voor dat iedereen die bereid is te delen een groep vormt. In kleinere groepen slaan we vervolgens voedsel in, veel voedsel en met name wat lang houdbaar is. We zorgen dat we een veilige plek hebben om dat op te slaan. We kunnen altijd nog proberen mensen die achter het net vissen erbij te betrekken, maar feit blijft dat je niemand wat aan je heeft als je zelf omkomt van de honger."
Hij haalde zijn schouders op. Hij zag wel hoe de groep het opnam.

Unholy

Aantal berichten : 249

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op za jul 20, 2013 9:43 pm

Noa
Ik luisterde naar wat hij zei. Hij had gelijk. Van buitenaf kon niemand ons helpen en in Shadeville zou er vast snel chaos heersen. De supermarkten zouden snel leeg zijn en dan was er geen voedsel en drinken meer. Ik keek naar de grond. Opeens stond de jongen met wie ik het gesprek voerde vlak voor me. Met grote ogen keek ik hem aan. Ik knikte even. 'Dat neem ik van je aan...' zei ik even zacht als hem. Ik zuchtte even en keek weer naar de grond. Ik keek even naar Mathew. Hij had de hele tijd al niks gezegd en leek niet van plan te zijn daar verandering in te brengen. Ik luisterde naar het voorstel van de jongen. Ik knikte even toen hij zijn voorstel had gedaan. 'Dan moeten we dat maar doen...' zei ik terwijl ik heel even naar de andere mensen die om me heen stonden keek.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Gast op ma jul 22, 2013 10:13 am

Mathew
Ik volgde het gesprek tussen Noa en de jongen. Uiteindelijk gaf Noa het op en stemde ze met het plan van de jongen in. Hij had gelijk, we moesten een voorraad aanleggen, samen delen en niet te veel eten. De burgemeester stemde uiteindelijk ook in. 'Nou, waar wachten we dan nog op?' zei hij ongeduldig. Ik keek even om me heen. Ik vroeg me af of iedereen het er wel mee eens was, maar vroeg het niet.

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op di jul 23, 2013 2:25 pm

Noa
'Gaan we nog wat doen dan?' vroeg ik terwijl ik even om me heen keek. Iedereen stond stil en niemand was van plan iets te gaan doen. Ze bleven allemaal verdwaasd staan. Ik wilde hier helemaal niet zijn. Was ik maar buiten Shadeville. Kalm aan Noa, rustig maar, je komt hier wel weer uit Ik ademde diep in en uit en probeerde rustig te blijven. Ik keek even naar de jongen die het idee had gehad.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op vr jul 26, 2013 1:41 pm

Riot

'Nou, waar wachten we dan nog op?'
'Gaan we nog wat doen dan?'
Riot moest zich inhouden; hij voelde de irritatie sterker worden. Typisch. Meteen verwachten dat iemand het allemaal voor ze zou regelen en ook nog fucking ongeduldig gaan lopen doen dat het niet direct goed was allemaal. Het liefst zou Riot zijn middelvinger op hebben gestoken en weg zijn gelopen. De twee die hadden gesproken waren namelijk niet de enigen die zo deden; redelijk veel mensen hadden die typische houding van lui die niet van plan waren zelf actie te ondernemen.
Het was ironisch; normaal werd er op hem neergekeken, werd hij geminacht en waren mensen bang voor hem. Maar nu leek hij te weten welke kant ze op moesten en was er van al die afkeer niets meer te merken. Riot walgde van de groep mensen om hem heen. En toch vertrok hij niet. Ergens voelde hij zich verantwoordelijk, hoe weinig zin hij hier ook in had. De levens van de mensen hier waren belangrijker dan hem, belangrijker dan zijn ego.
"Jezus, doe niet zo ongeduldig," gromde hij. "Als ik ter plekke een vijf sterren hotel voor jullie uit had kunnen schijten had ik dat echt wel gedaan." Hij kon zijn irritatie gewoon niet verbergen, zijn frustratie.
"Maar jullie willen wat doen? Gá verdomme dan wat doen. Eten halen, water inslaan; zo moeilijk is het niet."
Hijzelf kon niet erg veel inslaan, bedacht hij zich met een onaangenaam gevoel; hij had bijna geen geld, dus voor meer dan een paar appels had hij niet.
"En ik stel voor dat we het onderbrengen in een van de gekoelde warenhuizen op het industrieterrein; het is daar min zesentwintig graden, dus daar blijft het lang goed."
Hij industrieterrein lag redelijk dicht bij de binnenstad en dus sowieso in de koepel; het was hun beste kans.
Hij wist dat het een erg simpel plan was, maar hij was nou eenmaal geen mens voor ingewikkelde shit. Hij hield niet van moeilijk doen en was zeker geen strateeg. Hij wist echter hoe hij moest overleven en kwam daar doorgaans een eind mee.
Hij haalde diep adem, probeerde zijn slechte humeur te bedwingen. Dit gedoe was een van de redenen dat hij een schijthekel had aan het grootste deel van de mensen; er waren er in zijn kennissenkring ongeveer vijf namelijk die vriendschap met de onhandelbare jongen hadden weten te sluiten.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op zo aug 04, 2013 1:04 pm

Noa
Verbaasd keek ik naar de jongen die het idee had gehad om een voorraad in te slaan en nu begon over een vijf sterren hotel uit schijten. "Wil jij wachten en langzaam aan gaan doen, terwijl de winkels nu waarschijnlijk al leeg geplunderd worden?" Ik keek met een chagrijnige blik naar de jongen. Ik zette een stap naar voren en keek de groep rond. Ik dacht dat de groep ongeveer uit 30 mensen bestond. Er waren vijf supermarkten waar we heen konden gaan. "Oke, jullie zessen gaan naar de supermarkt in noord." Ik wees 6 mensen aan. Bij de andere vijf groepen deed ik het ook zo. Ik zat zelfin de llaatste groep die ik maakte. Gelukkig zat ik niet bij de burgemeester. "We hebben vooral voedsel nodig wat lang houdbaar is denk ik." Ik wierp een blik op de jongen.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op di aug 06, 2013 2:44 pm

"Wil jij wachten en langzaam aan gaan doen, terwijl de winkels nu waarschijnlijk al leeg geplunderd worden?"
"Leer luisteren. Ik zei al; wil je wat gaan doen, doe het dan, daarvoor hoef je niet op mij te wachten. Ik weet niet wat de helft hier in me ziet, maar ik ben echt niet jullie hoop in bange dagen." antwoordde Riot kil. Ze kon nog zo kattig tegen hem doen, maar hij was hier toch niet om vrienden te maken. Niet dat hij hier wel was om ruzie met haar te maken, maar haar houding stoorde hem; eerst ongeduldig doen, zonder echt iets te ondernemen, en dan hem at random aanvallen op iets wat nergens op sloeg. Ze kon hem wat. Als ze voldoende voorraad aan hadden gelegd zou hij zich wel weer afzonderen. Dit alles onderstreepte weer waarom Riot een eenling was. Mensen waren alleen sympathiek als ze je nodig hadden en maar een paar waren daar een uitzondering op.
Hij was bitter, zonder twijfel. Het zou hem ook niets verbazen als de helft hier hem inmiddels niet mocht. Het gaf niet; hoe minder er probeerde dicht bij hem te komen, ware het fysiek of emotioneel, hoe veiliger de stugge jongen zich toch voelde.
Hij keek toe hoe ze groepen maakte en voelde opluchting, blij dat alle verantwoordelijkheid niet meer zomaar op zijn schouders werd gedumpt. Hij geloofde niet in zichzelf. Hij had het in zijn eigen ogen niet in zich om een groep mensen bijeen te houden.
Hij sloot zich bij de laatste groep aan; de supermarkt waar die heen ging stond minder goed bekend, dus hij had het idee dat hij daar nog enigszins van nut zou zijn. Veel kopen kon hij niet, maar een eventuele lastpost aanpakken wel.
"We hebben vooral voedsel nodig wat lang houdbaar is denk ik." Het meisje keek hem aan en hij knikte kort.
"Ja, maar als we die koelschuur kunnen gebruiken kunnen we wel meer meenemen. Het is daar iets van min twintig; zelfs vlees blijft wel een poosje goed daar," antwoordde hij rustig. Zij normaal, hij normaal. Hij had niet de illusie dat men hem hier respecteerde; bijna iedereen kwam uit een hogere klasse dan hij, maar hij ging geen ruzie zoeken, tenzij men dat met hem deed, dan had hij er geen moeite mee er vol tegenin te gaan.
Iemand stapte op hem af, een potige jongen van midden twintig met opgeschoren blond haar.
"Wie zegt eigenlijk dat jullie twee de leiding hebben?" zei hij brutaal. Riot haalde diep adem. Dit was een mooi voorbeeld van het soort persoon dat het slechtste in hem naar boven wist te halen.
"Niemand. Als jij een beter plan hebt horen we het graag," antwoordde Riot tussen opeengeklemde kaken door. Hij keek de jongen recht aan, niet van plan ook maar een centimeter toe te geven aan diens poging tot intimidatie.
De jongen leek nog even de confrontatie aan te willen gaan, maar droop toen af. Riot voelde dat de blikken op hem en het meisje gericht waren.
"Zullen we dan maar gaan?" bromde hij, onwennig. Hij schoof zijn handen in zijn zakken en keek haar vragend aan. Dit hele teamwork gedoe ging nog wat worden, dacht hij, als hij zich er nu al onbehaaglijk bij voelde.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op vr aug 16, 2013 9:09 am

Noa
Wat de jongen zei ging langs me heen omdat ik bezig was met de groep verdelen. Toen ik de groep verdeeld had keek ik even naar de jongen en luisterde naar wat hij zei. Ik knikte even kort ter begrip. Opeens stapte er een jongen vanuit de groep naar het midden en vroeg wie er had gezegd dat wij de leiding hadden. Ik dacht snel na over een reactie, maar de jongen met het idee was me voor. Ik keek van de ene jongen naar de andere jongen. Hij droop af, de lafaard. Ik sloeg mijn ogen kort ten hemel. Ik luisterde naar wat de jongen bromde. Ik knikte kort. 'Als jullie klaar zijn in de supermarkt, kom dan naar de koelschuur,' zei ik tegen alle mensen van de groep. 'Tot straks,' zei ik als afscheid. Ik zette een paar stappen in de richting waar ik met mijn groep heen moest en bleef even staan om om te kijken naar wat de rest ging doen. Een paar mensen keken elkaar even vertwijfeld aan, maar liepen toch mee met de groep waar ik ze had ingedeeld. Ik liet een onhoorbare opgeluchte zucht, blij dat we een plan hadden en dat er iets was waar ik me op kon richten.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op vr aug 16, 2013 10:01 am

Riot
Hij liep met de groep mee, zwijgend en met zijn handen in zijn zakken. Hij voelde dat er met regelmaat blikken op hem waren gericht en prettig vond hij het niet, maar hij zei niets, hield zich in.
Hij kwam naast het meisje lopen.
"Kans is groot dat we daar problemen gaan krijgen," zei hij. Ze waren wellicht niet de eerste en de buurt stond ook niet goed bekend.
"Het kan dus zijn dat er klappen vallen."
Hijzelf wilde het niet te hard zeggen om de groep niet van slag te maken, maar aangezien zij min of meer aan had gegeven deels de leiding te nemen leek het niet meer dan logisch.
De supermarkt kwam in zicht. Riot fronste. Het leek er al aardig rusteloos te zijn. Dit kon nog best wel eens heel onprettig worden.
"Ik ga polshoogte nemen, ben zo terug," zei hij, al wist hij dat het onverstandig was. Hij echter, was vervangbaar, niet iemand die gemist zou worden, dus het leek hem logisch dat hij dit deed.
In de deuropening van de supermarkt blokkeerden twee jongens de ingang. Achter hen was een groep bezig voedsel in te slaan.
"Laat me erlangs," zei Riot bot.
"Maak dat je wegkomt zolang het nog kan," was het antwoord. Riot moest zijn uiterste best doen om niet meteen een klap uit te delen; hij zou hier compleet in elkaar geslagen worden, dus hij moest zich inhouden.
"Die groep daar van jou?" vroeg de tweede.
"Gaat je geen fuck aan. En laat me er door. Er is hier zat."
"Zo werkt dat hier niet, buddy. Wij waren hier eerst, het is van ons. Ga maar ergens anders spelen en laat dit soort dingen aan volwassenen over." Er werd gelachen.
Riot's woede bereikte een kookpunt en zonder aarzelend haalde hij uit. Zijn vuist trof de jongen die als laatste gesproken had vol op zijn kaak, maar voor hij wist wat er gebeurde, drukte de tweede hem vliegensvlug tegen een muur.
"En nou heel snel sorry zeggen voor ik dat mooie gezichtje van je ga verbouwen."
"Go to hell."
De jongen haalde uit en sloeg tegen Riot's kaak. Het hoofd van de jongen sloeg opzij en even was hij duizelig.
"Je voelt je heel wat of niet, eten wegkapen voor een groep die het net zo hard nodig heeft," gromde hij. Een van Riot's vaak minder praktische eigenschappen; hij wist niet wanneer hij het beter op kon geven en weigerde toe te geven.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op vr aug 16, 2013 10:13 am

Naam:Devon Cole
Leeftijd (18 t/m 25): 24
FC: Mijn FNV character
Innerlijk: Devon is rustig, dapper en doet zijn best het goede te doen. Hij is eenvoudig in zijn doen en laten en niet iemand om er doekjes om te winden. Hij is bereid ver te gaan voor mensen, zelfs als dat betekend dat hij dingen moet doen waar hij gevaar bij loopt.
Hij is redelijk serieus; je zal hem niet snel een flauwe grap horen maken. Toch is hij niet volledig humorloos; hij is scherp en gevat.
Hij is loyaal, beschermend en nuchter, maar niet achterlijk; hij zal niet snel voor iemand de dood in lopen, want hij snapt ook wel dat hij dan niet zo gek nuttig meer is voor diegene.
Devon heeft meer aan zijn hoofd dan slechts survival; in deze stad is zijn moeder om het leven gekomen en Devon is nog steeds op zoek naar de verantwoordelijke.
Hij is redelijk handig met wapens en heeft er thuis een, een pistool, die hij nu gewoon openlijk bij zich draagt, aangezien de wetten toch naar de kloten zijn en een beetje bescherming geen kwaad kan.
Uiterlijk:
Eventuele baan: Momenteel werkloos
Extra (interesses, hobby’s, etc): Devon is geïnteresseerd in wapens en houd van wandelen, bij voorkeur in ongerepte natuurgebieden, zoals gebergten.
Eventuele foto's van je huis/appartement:

Overig: Hij heeft basic medische kennis

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op vr aug 16, 2013 10:36 am

Noa
We liepen met de groep naar de supermarkt. Een paar mensen waren met elkaar in gesprek, maar ik luisterde niet. Ik werd wakker geschud doordat de jongen naast me kwam lopen en wat tegen me zei. Ik wist dat de supermarkt en de buurt niet goed bekend stonden, maar ik hoopte dat het niet tot klappen kwam. Ik knikte afwezig en keek naar beneden. Zwijgend liepen we verder. Bij de supermarkt zei hij dat hij polshoogte ging nemen. Ik gaf geen reactie en keek even kort naar hem terwijl hij naar de supermarkt liep. De groep was gestopt met lopen en ging verder met gesprekken voeren over alledaagse dingen, dingen die nu waarschijnlijk niet meer alledaags werden. Ik zuchtte onhoorbaar. Ik richtte mijn blik op en keek naar het tafereel dat zich voor me af speelde. De jongen werd tegengehouden en kon zich blijkbaar niet inhouden, want hij sloeg een van de jongens die bij de deur stonden. Gelijk werd hij tegen de grond gewerkt. Met lichte angst in mijn blik keek ik naar het tafereel. Hij kreeg een klap. Ik wendde mijn blik kort af en dacht na. Ik moest iets doen. Ik rechtte mijn rug en liep naar de ingang van de supermarkt. Ik probeerde mijn zenuwen te bedwingen. Ik bleef even staan om ze nog meer te onderdrukken. Uiteindelijk lukte het om ze zowat van staal te maken. 'Jongens, laat hem alsjeblieft gaan, hij bedoelde het vast niet zo,' zei ik toen ik bijna bij de ingang van de supermarkt was. 'En wie ben jij, zijn vriendinnetje?' zei de jongen die nog stond minachtend. 'Dat mocht hij willen,' zei ik luchtig. Even was het stil. Ik keek kort naar de jongen die verbitterd op de grond lag en niet kon opstaan, omdat de andere jongen hem nog steeds tegen de grond had gedrukt. De staande jongen leek niet van plan te zijn iets aan deze situatie te veranderen en deed ook geen moeite om mij wat aan te doen. Mijn blik ging van de staande jongen naar de twee jongens op de grond. 'Kunnen we dit niet als volwassenen oplossen?' probeerde ik tevergeefs.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op vr aug 16, 2013 7:54 pm

Riot
Hij keek op toen Noa zich ermee bemoeide. Hij volgde amper wat er werd gezegd. Een van de jongens zette zijn voet op Riot's borst en zette druk, terwijl de ander er nog altijd voor zorgde dat hij niet weg kon. Hij voelde zich vernederd en zijn toch al licht ontvlambare temperament gedijde daar niet goed bij.
"Volwassenen? Ik dacht dat we wel duidelijk tegen tough guy hier waren; wij waren hier eerst, jullie flikkeren maar op."
Riot verzette zich, probeerde verwoed om los te komen.
"Rustig, of ik trap je neus kapot."
Riot wierp hem een kille blik toe. Logisch nadenken was er niet meer bij; eenmaal los zou hij waarschijnlijk berserk gaan.
"Ik stel voor dat jullie vertrekken en zijn gezicht blijft heel."
Er werd meer druk op zijn borstkas gezet en hij ademde scherp in. Hij haatte dit; hij wilde niet afhankelijk zijn van een meid die hij totaal niet kende; hij wilde niet bij iemand in het krijt staan.
"Geef me een goede reden waarom we zijn neus niet sowieso breken; hij begon met slaan, fair and square," gromde een van de twee, degene die de klap van Riot had gekregen. Deze keek hem recht aan.
"Lafaard," siste hij. De jongen schopte achteloos tegen zijn kin. Riot vloekte. Hij haalde diep adem en probeerde het opkomende, duizelige gevoel te onderdrukken.
"We're calling the shots here. Dus dame, wat wordt het? Terugtrekken of hem, en mogelijk meer van je mensen, naar de spoedeisende hulp brengen?" De voet verschoof naar het gelaat van de witblonde jongen, tot wie het eigenlijk maar half doordrong.

Devon

Een klik. Hij richtte zijn wapen. De magere jongen voor hem deinsde geschrokken achteruit, de honkbalknuppel die hij vast had vallen latend.
"N-niet schieten," zei hij nerveus. Devon glimlachte bitter.
"Rustig, ik ben geen slecht man en ik wil je leven net zomin beëindigd zien als jijzelf. Ik wordt alleen niet graag beroofd. Zullen we zorgen dat dit de laatste keer is dat wij elkaar zien?"
De jongen knikte, pakte zijn knuppel en rende. Devon keek hem hoofdschuddend na. De hele situatie.. het haalde het slechtste in mensen naar boven. Toch veroordeelde Devon hem niet; de jongen had honger, was misschien wel verslaafd en leek volkomen verloren. Devon kon hem echter niet helpen.
Hij begon te lopen en wreef even over zijn gemilimeterde haar. De combinatie van dat haar met de stoppels op zijn kin, de beige legerbroek, de kisten en het grijze shirt waren genoeg om de indruk van Devon te krijgen dat hij wist wat hij deed, dat hij getraind was. In zekere zin was hij dat vermoedelijk ook.
Hij zag op een afstandje een supermarkt, waar nogal wat te doen leek rond de ingang en fronste. Rustig begon hij die kant op te lopen.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op vr aug 16, 2013 9:30 pm

Noa
Het begon uit de hand te lopen. Ik keek even naar de jongen die op de grond lag en lastiger begon te ademen omdat een ander op zijn borst ging staan. Mijn ogen werden iets groter en ik moest de paniek in mijn lijf onderdrukken. Hij stelde me een vraag. Ik keek van de jongens naar de jongen die op de grond lag. 'We trekken ons al terug, als jullie alsjeblieft van hem afgaan,' probeerde ik zonder de zenuwen en paniek die ik voelde te laten horen. De jongens besloten dat het genoeg was, dat zag ik aan hun gezichten. Rustig gingen ze iets meer van de jongen af die op de grond lag. Hij werd nog steeds licht onderdrukt, maar kon weer normaal ademen. Onze blikken kruisten elkaar en ik probeerde hem duidelijk te maken dat hij rustig moest opstaan en mee moest lopen. Aangezien ik hem al eerder tegen een muur had zien slaan, leek me dat een slimme zet. Ik hoopte dat hij zou doen wat ik probeerde te zeggen met mijn blik.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op za aug 17, 2013 3:08 am

Riot
Hij voelde zich licht in zijn hoofd; de schop tegen zijn kin en de druk op zijn borstkas maakten het moeilijk om helder te blijven.
Hij hoorde Noa praten en de druk werd minder. Langzaam drong het door wat dat inhield en toen ze oogcontact maakte met hem schudde hij zijn hoofd, al maakte hij vooral een verwarde indruk.
"Prima. Vertel je mensen dat ze zich terug moeten trekken. Zodra zij weg zijn mag jij op deze knul wachten als je daar gelukkig van wordt, maar we laten hem pas gaan als de rest weg is, weten we zeker dat jullie niets meer doen."
Riot hoestte en probeerde opnieuw overeind te krabbelen. Hij voelde zich alweer beter nu hij meer lucht kreeg.
"Ik zet zo m'n voet op je keel," klonk het geërgerd. Riot keek hem nijdig aan.

Devon
De man die gesproken had keek echter verwonderd op toen Devon arriveerde bij het gezelschap.
"Wat is hier aan de hand?"
"Niets wat jou wat aangaat."
Devon fronste. Hij keek naar de groep, het meisje, dat enigszins van streek leek, de jongen die tegen de grond werd gehouden en tegelijkertijd iets rebels had en nogal van de wereld leek, al was het zo te zien niet ernstig.
"Ik denk dat onze meningen daarover verschillen." Devon toonde het pistool. "Ik denk echter dat we wel een overeenstemming kunnen bereiken."
"Fuck off, wij waren hier eerst, zoek je eigen supermarkt."
"Ik ben meer een van eerlijk delen, sorry." Devon klikte de veiligheidspal weer van het wapen. Hij wilde niet schieten, maar was ook niet van plan zijn bedreigingen loos te laten als er niet naar hem werd geluisterd.
"Ok, ok.." mompelde de jongen en hij deinsde achteruit. Zijn kameraad liet de blonde jongen los. Devon keek naar hem.
"Gaat het met je?" De blonde jongen knikte mat terwijl hij opstond en tegen de muur leunde, een beetje wankel, maar hij stond in ieder geval.
Devon richtte zich tot het meisje.
"Devon Cole, aangenaam," zei hij stug, maar niet onvriendelijk. Hij glimlachte kort.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op za aug 17, 2013 10:32 am

Noa
De jongens zouden hem laten gaan als de rest van de groep weg waren. Ik keek even naar de blonde jongen op de grond. Vervolgens draaide ik me gedeeltelijk om en keek naar de groep die zich nergens bewust van leek te zijn. Ze waren met elkaar in gesprek en leken het gezellig te hebben. Ik liet een onhoorbare zucht. Ik vond het jammer dat ze niet door hadden waar we in verzeild waren geraakt en dat ze ons niet eens kwamen helpen. Opeens hoorde ik een mannelijke stem die vroeg wat er aan de hand was. Ik draaide me om en keek recht in het gezicht van een niet heel erg aardig uitziende man. Maar hij was wel een buitenstaander, want ik had hem nog niet eerder gezien en hij hoorde duidelijk niet bij de jongens die de blonde jongen op de grond hielden. Hij toonde een pistool. Licht geschrokken keek ik van hem naar de jongens en zette ik een stap achteruit. Eindelijk lieten ze de blonde jongen gaan. Verward stond hij op en hij knikte toen de man vroeg of alles goed met hem was. De man draaide zich naar mij en stelde zichzelf voor. 'Noa, aangenaam,' zei ik met een licht angstige blik in mijn ogen. Ik had geen zin om mijn achternamen te vermelden. Ik keek even naar de jongens die achteruit waren gedeinsd. Devon had gezegd dat hij meer van het eerlijk delen was, dus misschien konden wij nu ook wel wat krijgen. Ik wist niks te zeggen en zette onbewust een stap achteruit.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op za aug 17, 2013 11:55 am

Devon
Hij keek naar het meisje, Noa. Ze was bang van hem, leek het wel.
"Rustig maar, doe je niets."
Hij richtte zich tot het tweetal. "Ik wil degene spreken die hier de leiding heeft," zei hij kalm. Ze knikten, gingen naar binnen en kwamen niet veel later kwamen ze terug met een korte, maar gespierde man.
"Wat is dit?"
"Overleg. Er zijn meer meer mensen hier die voedsel nodig hebben."
"En als ik je verzoek negeer? Schiet je dan?" de man klonk schamper.
"Yep." Devon meende het.
"Wij hebben ook wapens."
"Je staat recht voor me. Denk je dat je die gereed hebt voor ik je doorzeef met lood?"
De man begon zichtbaar te twijfelen.
"Luister, zo onredelijk is mijn verzoek niet; geef je mannen opdracht ons ook eten te laten zoeken en niemand raakt gewond," zei Devon, geduldiger dan hij zich voelde. Hij wist dat het risicovol bleef; als zij inderdaad ook wapens hadden, kón het daarbinnen misgaan. Was het het risico waard?

Riot
Het had even geduurd, maar hij voelde zich wel weer prima. Goed, zijn kaak deed zeer, maar daar kon hij wel mee leven; gevechten waren niet zo bijzonder in Riot's leven en gewond raken ook niet, dus iets als dit was vooral schadelijk voor wat er voor zijn trots door moest gaan.
Door de komst van Devon was hij eigenlijk te overdonderd om te doen wat hij anders zou hebben gedaan; in de aanval gaan.
Hij volgde de woordenwisselingen en kon een beetje hoop niet onderdrukken; ze zouden al het voedsel nodig hebben wat ze konden vinden en dragen.
Hij hoorde de leider van de andere groep met hoorbare tegenzin instemmen.
"Goed, jullie mogen erdoor, maar hou je rustig."
Riot voelde de irritatie weer opkomen maar probeerde deze in bedwang te houden terwijl hij voorop de winkel inliep. Weer had hij de moeilijk te verklaren gedachtegang dat als iemand in een mogelijke val moest lopen hij het maar moest zijn, maar tot zijn verbazing overkwam hem niet toen hij naar binnen stapte.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op za aug 17, 2013 12:33 pm

Noa
Devon zei dat hij me niks ging doen en ik ontspande een beetje. De blonde jongen had zich ook nog niet voorgesteld, realiseerde ik me op dit moment. Maar dit was niet het geschikte moment om daar naar te vragen. Ik luisterde naar het gesprek wat er gevoerd werd en keek van de ene man naar de andere. Uiteindelijk mochten we naar binnen. De blonde jongen ging voor, waarom wist ik niet. Hij had het idee gehad om voedsel in en op te slaan en zich bij de groep gevoegd, maar hij leek er niet erg happy mee. Ik dacht dat hij liever alles alleen had gedaan. Hij stapte naar binnen en er gebeurde niks, gelukkig. Ik wist niet of ik de rest van de groep moest wenken of gewoon naar binnen moest lopen achter de anderen aan. Misschien volgde de groep dan vanzelf. Ik keek twijfelend van de groep naar de winkel. Even kreeg ik Devon in zicht. Vervolgens keek ik weer weg.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op zo aug 18, 2013 7:56 pm

Riot

Hij pakte een winkelkarretje. Hij fronste; het personeel leek spoorloos verdwenen en het gaf hem een onaangenaam gevoel. Hij keek naar de mensen die er wel waren. Hadden zij er meer mee te maken? Onder het lopen stopte Riot van alles in de kar. Het voelde verkeerd, als diefstal, maar hij wist dat als hij de heer ging uithangen het wel door een ander weggekaapt zou worden. Hoe meer hun groep zou verzamelen, hoe meer er verdeeld kon worden.
Hij voelde dat hij strak in de gaten werd gehouden en zijn grip om de handgreep van de kar verstevigde. Zijn knokkels werden wit en hij bleef alert. Veel schappen waren al leeg, maar hij kreeg nog redelijk wat nuttige dingen te pakken; water, blikvoedsel, frisdrank, gedroogd vlees.

Devon
Hij voelde dat Noa even naar hem keek, maar toen hij opkeek, keek ze al weg. Hij glimlachte even mat en liep toen ook de winkel in. Zijn vuurwapen hield hij gewoon gereed; hij was niet van plan zich te laten verrassen. Hij keek om zich heen en hield iedereen in de gaten; hij vertrouwde het nog steeds niet en kon alleen maar hopen dat de dreiging van zijn wapen gewoon genoeg was, en het niet tot een echt vuurgevecht zou komen. Devon kon het, maar hij genoot er zeker niet van.
Hij keek om en gebaarde naar degenen die nog buiten stonden dat ze binnen konden komen.
Hij zag de blonde jongen lopen met een kar en een houding die wantrouwen uitdrukte. Devon had het idee dat de jongen best in staat was een groep te leiden, maar meer verborg voor de rest dan hij bereid zou zijn te vertellen. Beschadigt joch, dacht Devon, en hij pakte een mandje om zelf ook maar wat in te slaan. Hij besloot als ze hier weg waren te vragen of ze er een probleem mee hadden als hij zich bij hen aansloot.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op zo aug 18, 2013 9:46 pm

Noa
Devon en de blonde jongen waren al naar binnen gelopen. Aarzelend bleef ik even staan en keek van de supermarkt naar de groep. Uiteindelijk keek en wees iemand uit de groep naar mij en kon ik ze wenken. Ze kwamen eraan en keken me vragend aan. 'We mogen naar binnen,' zei ik kort. Ik liep hen rustig voor naar binnen. Devon had een mandje gepakt, wat er best wel grappig uitzag. Zo'n stoere man met een pistool en tegelijkertijd een mandje vast. Ik was niet in een vrolijke stemming, dus hoefde ik geen moeite te doen om mijn lachen te onderdrukken. De blonde jongen had een karretje gepakt en liep door de winkel. Hij had al aardig wat spullen in zijn karretje weten te krijgen. Het personeel was spoorloos verdwenen. Ik trok kort een wenkbrauw op. Ik keek even om me heen en zag verderop nog iets in de schappen liggen. Ik liep er snel op af en legde het in het karretje wat de blonde jongen duwde. Ik keek hem even vragend aan om te vragen hoe het met hem ging. De rest van de groep was ook begonnen met verzamelen van spullen. Er klonk wat geroezemoes.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op zo aug 18, 2013 10:06 pm

Riot

Hij keek op toen Noa wat in de kar legde en ving haar vragende blik op. Het duurde even voor hij begreep waar ze op doelde en hij kon niet ontkennen dat hij zich enigszins geneerde; het was behoorlijk vernederend geweest, vooral aangezien die tweede lul ook nog eens min of meer op hem was gaan staan.
"Geen zorgen, 't gaat prima," mompelde hij, een beetje ongemakkelijk; hij was het van vreemden niet gewend, dat het ze interesseerde hoe het met hem ging. Het was overigens ook geen leugen. Goed, hij had zich zeker wel eens beter gevoeld, maar die duizeligheid was weg, en op zijn kaak zou waarschijnlijk morgen pas een zwelling of blauwe plek zitten - Riot gokte op dat laatste.
Hij keek rond, om zichzelf een beetje een houding te geven.
"Ik vertrouw ze niet. Beter zijn we voorzichtig als we weer naar buiten gaan," gromde hij.

Devon
Hij passeerde het tweetal. Hij was het met de jongen eens; hij geloofde ook niet dat hier iets goed van kon komen.
Hij vulde zijn mandje met nuttige dingen en keerde terug naar het tweetal.
"Zouden jullie er moeite mee hebben als ik me for the time being bij jullie groep aan sluit?" vroeg hij nuchter. Ze zouden elkaar goed kunnen gebruiken; hij de veiligheid van de groep, zij zijn kennis, het feit dat hij goed was met vuurwapens en kennis had van EHBO.
De blonde jongen schudde zijn hoofd.
"Nee, prima joh," hoorde hij hem mompelen. Devon keek naar het meisje. Hij was niet zeker wie van de twee de leiding had en wilde niemand voor het hoofd stoten.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op zo aug 18, 2013 10:16 pm

Noa
Hij zei dat het prima ging en dat ik me geen zorgen moest maken. 'Ga je je trouwens nog eens voorstellen?' vroeg ik zonder irritatie. Ik was eigenlijk best benieuwd naar zijn naam, aangezien zijn ouders het waarschijnlijk hadden verzonnen en dat ook wel wat van hen en hemzelf zeiden. Ik luisterde naar wat hij zei. Ik knikte even. Devon kwam langslopen en vroeg of hij zich bij onze groep mocht voegen. De blonde jongen had er al mee ingestemd. 'Ja hoor, prima,' zei ik goedkeurend. Hij had een wapen en kon ons dus beschermen. Tenminste, gedeeltelijk dan. Anderen waren sneller bang voor hem, omdat hij een wapen had. Ik keek even de winkel rond. 'Zullen we zo maar eens gaan?' vroeg ik aan Devon en de blonde jongen. Ik keek even naar beiden jongens.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op zo aug 18, 2013 10:26 pm

Riot
"Riot Masquerade," antwoordde hij toen ze haar vraag stelde, iets ontspannener dan eerst. Het was niet zijn oorspronkelijke voornaam, maar een die hij over de jaren heen aan had genomen. Begonnen als een nickname, toen een soort fuck-you richting de mensen die in hem een nutteloos relschoppertje zagen en nu hoorde het bij hem.
Haar naam wist hij al wel; zij en Devon hadden zich immers aan elkaar voorgesteld toen die gast zich met de problemen was komen bemoeien. Riot vertrouwde geen van beiden, maar dat was niet eens iets persoonlijks; het kostte tijd bij hem. Veel tijd.
Toen ook Noa ermee in had gestemd dat Devon erbij kon komen stelde ze voor te gaan.
"Prima." Riot keek rond. "We gaan weer," zei hij toen, met stemverheffing, zodat de rest het ook mee kreeg, en hij begaf zich naar de uitgang.

Devon
Hij liep rustig mee. Hij had het idee dat de mensen hier nog wat hadden willen uithalen, maar zich inhielden omdat het ze het toch niet waard was mogelijk mensen te verliezen of zwaar gewond te zien raken.
Buiten wachtte hij op de rest. Het mandje bungelde nog altijd rustig aan zijn arm. Niemand echter, was op het onzalige idee gekomen hem voor homo uit te maken. Devon was erg tolerant richting dat soort dingen - andere rassen, geaardheden - maar als iemand hem voor homo uit zou maken, zou het meer een principe ding zijn, zou het puur om het idee gaan dat iemand het zegt omdat het, in de ogen van zo iemand, een scheldwoord is, en zou hij vrij snel duidelijk maken dat hij dat niet leuk vond.
Devon's zelfbeheersing was prima, hij liet alleen niet met zich sollen.
Hij richtte zich uiteindelijk tot het meisje, Noa.
"Met hoeveel man zijn jullie eigenlijk?"

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op zo aug 18, 2013 10:40 pm

Noa
De jongen heette Riot. Daar kon ik niet veel uithalen. Ik knikte even. Riot meldde de rest van de mensen in de winkel dat we gingen. Ik liet de jongens voorlopen en liep als laatste de supermarkt uit. Gelukkig gebeurde er niks en we konden het terrein van de supermarkt rustig verlaten. We liepen iets verder. Devon vroeg aan me met hoeveel man we eigenlijk waren. Ik dacht even na. 'Op het plein bij het gemeentehuis waren we met een groep van dertig. Ik heb de groep in vijf delen opgedeeld, ieder deel ging naar een andere supermarkt,' legde ik uit. Ik wist niet wat hij van de burgemeester vond en had besloten om maar niet te vertellen dat hij bij onze groep zat. Van de rest van de groep wist ik eigenlijk niks. Ik hoopte dat ze allemaal te vertrouwen waren en niks kwaads in de zin hadden. 'We hebben afgesproken om samen te komen bij een koelschuur aan de andere kant van de stad.' Ik keek kort naar hem en staarde weer voor me uit. Wat was dit een hel waar we in beland waren.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op zo aug 18, 2013 11:01 pm

Devon
"Ah slim, daar kan je zat in kwijt. Is vast wel wat te regelen daar met de bewaking," zei hij luchtig. Hij had het idee dat het vooruitzicht makkelijk aan eten te kunnen komen voor de bewaking voldoende moest zijn om mee te willen werken.
Hij dacht even na. Als ze met dertig man waren hielp hij ze hopen dat ze genoeg hadden. Dat waren nogal wat monden om te voeden.
Hij borg het wapen op in het holster. Hij verwachtte geen incidenten en kon het ding toch snel genoeg trekken als dat nodig mocht zijn.

Riot
Hij ging de groep voor richting het pakhuis, aangezien het zijn idee was geweest en hij de weg kende.
Hij duwde de kar voor zich uit, die luid ratelend over de stenen rolde. Riot hoopte niet dat het de verkeerde aandacht zou trekken.
Geratel achter hem gaf aan dat wel meer mensen karren mee hadden genomen. Riot hield niet van diefstal, maar hij zette het van zich af; iedereen was hier vogelvrij; wie al niet aan de goede kant van de wet stond, zou dat nu zeker niet meer doen en criminaliteit zou waarschijnlijk snel om zich heen grijpen.
De omgeving veranderde naarmate ze dichter bij hun bestemming kwamen; minder vertier, goedkopere huizen, hoge flats; precies zoals je verwachtte dat een haven eruit zou zien.
Een groepje mensen bij het pakhuis gaf aan dat de anderen er al waren. Eveneens, zo te zien, met veel voedsel. Riot voelde opluchting door hem heen gaan. Dit scheelde.
Eenmaal aangekomen bij de groep zette hij zijn kar weg en liep hij naar een van de deuren, waar een bewaker bij stond.
"Jullie de laatste groep?" vroeg deze verveeld. Riot knikte argwanend.
"Burgemeester zei dat jullie 't pakhuis wilden gebruiken. Prima, zolang wij mee kunnen delen in 't voedsel."
"best," zei Riot schouderophalend. Twee grote deuren werden opengemaakt en Riot reed zijn kar naar binnen. Het was er ijzig koud, dus hij was ervan overtuigd dat alles hier wel goed moest blijven.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Gesponsorde inhoud Vandaag om 5:13 pm

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: