Dome city

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Re: Dome city

Bericht van Cynthia op za jul 13, 2013 12:09 pm

Bonjour (:

Cynthia
Admin

Aantal berichten : 625

http://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Go down

Bericht van Gast op za jul 13, 2013 6:27 pm

Hooi!

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht van Gast op za jul 13, 2013 6:34 pm

Ik hoop dat ik mijn jongen snel kan plaatsen (:
Ik heb al een naam:
Mathew Lancaster - Pratt

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op za jul 13, 2013 6:41 pm

Naam staat erbij (;

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Gast op zo jul 14, 2013 4:31 pm

Naam: Mathew Lancaster - Pratt
Leeftijd (18 t/m 25): 20 jaar, geboren op 22 maart 1993
FC: Matthias Schweighöfer
Innerlijk: Mathew is erg verlegen. Hij wacht vaak af en durft niet snel actie te ondernemen. Hij zou dus bijvoorbeeld niet snel een gesprek beginnen. Als je hem bij een groep zet met mensen die hij niet zo goed kent en geen vrienden van hem zijn, zegt hij vrijwel niets, alleen als er wat aan hem gevraagd wordt. Dan zal hij proberen een zo kort mogelijk antwoord te geven. Als hij alleen met goede vrienden is, is hij een stuk minder verlegen en is hij soms echt gestoord. Mathew sluit niet snel vriendschappen, omdat hij het moeilijk vindt om mensen dichtbij hem te laten komen. Mathew is een lieve jongen en helpt graag andere mensen. Ook is hij een dierenvriend. Hij heeft een eigen hondje, genaamd James. James is een reu van drie jaar oud.
Mathew weet al een paar jaar niet wat zijn geaardheid is. Hij is een paar keer echt verliefd geweest op een meisje, maar ook een keer echt op een jongen. Hij denkt nu dat hij bi is, wat best goed mogelijk is.

Uiterlijk: Mathew heeft kort blond haar wat vaak iets omhoog staat. Zijn lach is iets wat vreemd, maar toch wel schattig. Hij heeft een egale, lichte huid en verbrandt aardig snel.
Eventuele baan: Hij werkt vijf dagen per week als adjunct directeur. Als de directeur er zelf is en hij dus geen directeur hoeft te zijn is hij manager.
Extra (interesses, hobby’s, etc): Mathew woont zijn hele leven al in Shadeville. Eerst woonde hij met zijn ouders en twee zusjes in een groot huis. Sinds zijn achttiende woont hij op zichzelf in een klein maar leuk appartement.
Hij kent bijna iedereen uit Shadeville. Zijn ouders hadden vroeger een grote winkel waar bijna iedereen uit Shadeville vaak kwam om inkopen te doen. Mathew liep vaak in de winkel om mensen te helpen en zo ontmoette hij de mensen uit Shadeville. Zijn ouders zijn inmiddels verhuisd naar een ander stadje in de buurt van Shadeville en de winkel is verkocht. Zijn twee zusjes wonen nog thuis. Zijn oudste zusje is 15 jaar oud en zijn andere zusje is 13 jaar oud. Hij kan het goed vinden met hen en ziet ze regelmatig. Mathew heeft zijn rijbewijs gehaald en heeft een eigen auto.
Eventuele foto's van je huis/appartement:
Woonkamer:

Keuken:

Slaapkamer:

Zijn hondje, James:

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op di jul 16, 2013 7:04 pm

Noa
Het was zaterdagmiddag. Deze dag was ik eerder vrij. Ik liep over straat richting mijn huis. Het was niet druk op de weg. Ik zou zelfs op de weg kunnen gaan fietsen. Dit deed ik toch maar niet. Ik fietste op het fietspad en moest stoppen voor het stoplicht. Plotseling veranderde het licht van boven. Het was niet dat van dat het donkerder werd door het verloop van de dag, maar het licht werd paarsachtig. Ik keek naar boven en zag dat de lucht paars was geworden. Geschokt en angstig keek ik om me heen. Mensen stapten uit auto's om naar de lucht te kijken. Fietsers en wandelaars bleven stilstaan en keken naar boven. Het stoplicht werd groen en ik fietste door. Ik zag mensen met elkaar praten. Anderen raakten in paniek en liepen gestrest heen en weer. Ik hoorde iemand roepen: 'Kom, laten we naar het gemeentehuis gaan!' Vele mensen stemden in en liepen met diegene die het had geroepen mee. Ik volgde de mensen en al snel kwamen we bij het gemeentehuis. De burgemeester stond buiten en keek zorgelijk omhoog. Hij praatte met de mensen die naast hem stonden. Er waren meer mensen naar het gemeentehuis gegaan. Het leek wel of bijna alle inwoners van Shadeville naar het gemeentehuis waren gekomen. Er kwam iemand met een microfoon aanlopen en hij gaf hem aan de burgemeester. De burgemeester schraapte zijn keel en wachtte totdat de mensenmassa stil werd. Ik keek om me heen, op zoek naar een bekend gezicht, maar tevergeefs. Angstig bleef ik staan en wachtte totdat de burgemeester wat zou gaan zeggen.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Gast op di jul 16, 2013 7:25 pm

Mathew
Vandaag had ik een vrije dag. Ik was naar de winkel geweest om wat inkopen te doen voor het weekend. Verder had ik thuis op de bank gehangen en niet zoveel gedaan. Ik keek even uit het raam en genoot van het uitzicht dat ik hier had. Shadeville was best mooi zo. Plotseling kreeg de lucht een andere kleur. Het werd paarsachtig. Verbaasd keek ik naar het tafereel wat zich afspeelde. In de straten zag ik mensen die met elkaar aan het praten waren, mensen die in paniek heen en weer liepen en mensen die met z'n allen één kant op liepen. Ik pakte mijn spullen en liep mijn appartement uit. Ik sprong op de fiets en volgde de mensenmassa. De mensen stopten voor het gemeentehuis. De burgemeester stond al buiten en keek zorgelijk van de lucht naar zijn burgers en weer terug. Hij schraapte zijn keel en wachtte totdat de mensenmassa stil werd. Ik zette mijn fiets op slot en mengde me in de mensenmassa. Ik lette niet op waar ik liep en botste tegen iemand aan. 'Oh, sorry!' zei ik best wel hard. Een paar mensen draaiden zich om en keken me even onderzoekend aan. Vervolgens draaiden ze zich weer om en concentreerden zich op de burgemeester. 'Gaat het?' vroeg ik aan het meisje waar ik tegenop was gebotst.

Sorry voor de grote foto!

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht van Gast op di jul 16, 2013 7:29 pm

-

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op di jul 16, 2013 7:30 pm

Noa
Ik was nog steeds aan het wachten en keek naar de burgemeester, toen er iemand tegen me op botste. Degene verontschuldigde zich en vroeg of het ging. Ik draaide me om en keek in het gezicht van een lief uitziende jongen. Hij was behoorlijk knap. 'Ja, het gaat wel,' zei ik terwijl ik even knikte. 'Ik ben Noa,' stelde ik me voor. Ik keek weer naar de burgemeester. De mensenmassa was nog niet stil, dus zei hij nog steeds niks. Ik keek met een angstige blik naar boven. Ik vond dit echt heel eng. Ik wilde mijn familie bellen en naar hen toegaan.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Gast op di jul 16, 2013 10:20 pm

Mathew
Het meisje zei dat het wel ging. 'Heb je pijn?' vroeg ik licht bezorgd. 'Ik ben Mathew,' stelde ik me voor. Ik keek naar de burgemeester. 'Er is geen reden tot paniek,' zei de burgemeester in de microfoon. Dit werkte niet bepaald. De mensen gingen meer praten en maakten meer herrie. 'Kunt u alstublieft stil zijn?!' vroeg de burgemeester iets te hard. De mensen die niet naar hem keken, keken op en iedereen werd stil. 'Bedankt,' zei de burgemeester. 'Er is een soort koepel over de stad heengezet. Niemand kan Shadeville in of uit. Mensen buiten Shadeville zijn niet te bereiken via telefoon of e-mail. Het lijkt erop dat we vastzitten,' vertelde de burgemeester. Iedereen begon te praten en de burgemeester kreeg het niet meer stil. Ik zag dat Noa bang was. Ik had de neiging om een arm om haar heen te slaan en haar tegen me aan te trekken, maar dit leek me niet slim. 'Waarom...' mompelde ik over de situatie waarin we nu zaten.

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op wo jul 17, 2013 3:03 pm

Noa
'Nee, ik heb geen pijn,' zei ik bits. Ik wilde niet zo reageren, maar hij bleef maar doorvragen. Ik was helemaal niet bezig met de jongen naast me, ik was bang. Zeker na wat de burgemeester had gezegd. Ik kon niet naar mijn familie. Ik kon ze niet eens bellen of mailen. Ik raakte bijna in paniek, maar wist mezelf nog net te bedwingen. De jongen had zichzelf ook voorgesteld en mompelde 'Waarom...'. Ik keek hem even aan. 'Heb jij familie buiten Shadeville?' vroeg ik. Ik was er niet echt geïnteresseerd in, maar misschien had hij ook familie buiten Shadeville en was hij dus een lotgenoot. Wacht eens even... Als niemand in of uit Shadeville kan, hoe zit het dan met het eten en drinken? De burgemeester leek dit ook te beseffen. 'We zullen moeten overleven met het voedsel en drinken wat er nu in de winkel en in Shadeville is. Maar geen paniek, we denken dat deze storing snel voorbij is.' De burgemeester probeerde zo kalm mogelijk te praten, maar hij kon de paniek niet tegenhouden. Een aantal mensen renden weg, waarschijnlijk om naar hun huis te gaan of voedsel en drinken in te slaan. Ik bleef als aan de grond genageld staan. Bang keek ik Mathew aan.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Gast op wo jul 17, 2013 4:55 pm

Mathew
Noa reageerde bits. Licht verbaasd keek ik heel even naar haar en vervolgens weer naar de burgemeester. Ik bleef even stil toen ze me een vraag stelde. 'Ja...' antwoordde ik. Ik begon te beseffen dat we een groot probleem hadden. Niemand kon de stad in of uit, je kon zelfs niet bellen of mailen! Ik wilde aan Noa vragen of zij familie buiten Shadeville had, maar dit deed ik niet. De burgemeester vertelde over dat we moesten overleven met het eten en drinken wat nu in de stad was en dat we niet in paniek moesten raken. Een paar mensen renden weg, waarschijnlijk om naar de winkel te gaan ofzo. Ik zag dat Noa me bang aankeek. Ik wist niet wat ik moest zeggen of doen en keek verlegen weg.

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op wo jul 17, 2013 8:25 pm

Noa
Vanuit mijn ooghoeken zag ik Mathew licht verbaasd kijken. Moest hij maar niet zo doorzeuren. Ik trok mijn wenkbrauwen iets op en liet ze weer naar beneden gaan. Mathew antwoordde op mijn vraag. Ik liet een onhoorbare zucht van opluchting. Ik was niet de enige die familie buiten de stad had. 'Ik ook,' zei ik terwijl ik naar de grond keek. Mathew keek verlegen weg toen ik hem aankeek. Ik was bang. Ik wilde niet naar huis. Ik wilde niet naar een supermarkt. Ik kon niet naar de plek waar ik heen wilde. Zonder erbij na te denken zette ik een stap richting Mathew en legde mijn hoofd tegen zijn borst. Ik zuchtte zacht en voelde me verdrietig, verlaten en angstig..

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Gast op wo jul 17, 2013 10:02 pm

Mathew
Ze zei dat ze ook familie buiten Shadeville had. De burgemeester was inmiddels weer het gemeentehuis ingelopen met zijn wethouders. Er was veel herrie op het plein. De mensen wilden niet weg. Ik hoorde iemand schreeuwen dat we regels moesten opstellen om de orde te behouden. Dit leek me zelf ook wel een goed idee, omdat anders iedereen als een dolle zich op het voedsel of drinken wat er nog is zou storten. Opeens voelde ik Noa tegen mijn borst aanliggen. Ik wist niet wat ik moest doen. Ik aaide met mijn hand over haar hoofd.

Denk maar dat de linker op het plaatje Mathew is en de rechter Noa

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op wo jul 17, 2013 10:22 pm

Noa
Ik zag dat de burgemeester weer het gemeentehuis was ingelopen, samen met de wethouders. Tot mijn verbazing begon Mathew me te aaien over mijn hoofd. Ik vond het wel fijn en bleef even zo staan. Na een tijdje verliet ik zijn borst en keek hem even aan. 'Sorry,' verontschuldigde ik me. Waarom moest ik nou weer tegen een wildvreemde jongen zijn borst aan gaan staan?

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op wo jul 17, 2013 10:35 pm

Naam: Riot Masquerade
Leeftijd (18 t/m 25): 21
FC: Bewerking van een concept art van Dante van de recentste DMC
Innerlijk: Temperamentvol, fel en een heethoofd. Hij zal een dier niet snel iets doen, maar kan tegenover mensen aggressief zijn, wanneer hij in zijn ogen oneerlijk word behandeld of vernederd, twee dingen waar Riot absoluut niet mee om kan gaan. Wanneer hij iemand mag is hij echter best te pruimen; hij is scherp en uitzonderlijk loyaal. Hij houd zich aan zijn beloftes en heeft veel voor iemand over wanneer hij deze als een vriend ziet, iets wat hij niet echt snel doet.
Hij kan erg destructief zijn. Hij is al meerdere malen voor vandalisme opgepakt.
Hij is ongeduldig en houd niet van gezeur. Hij wil best naar iemand luisteren, maar als hij het whinen of onzin vind, zal het hem verder een zorg zijn.
Riot is onafhankelijk. Hij gaat graag zijn eigen gang en houd niet van regels en autoriteit. Het is een jongen met een gebruiksaanwijzing bij wie erg veel afhangt van de kwestie of hij je wel of niet vertrouwd. Hij vergeeft en vergeet niet snel en kan lang kwaad blijven.
Soms kan hij licht paranoïde doen. Hij heeft een sterk analytisch vermogen wat ervoor zorgt dat hij soms teveel achter iets zoekt, wat hem wantrouwig maakt.
Het beste kan hij overweg met mensen die rustig en down-to-earth zijn. Hij haat dramaqueens en zeurderds, en reageert dan ook vaak bot en onvriendelijk tegen mensen die wat hem betreft in die categorie vallen.
Hij is een relschopper, maar die van binnen huist een onzekerheid die hij nooit toe zal geven. Mentaal is hij altijd al kwetsbaarder geweest dan iedereen dacht, wat ook de reden is geweest voor zijn buitenissige gedrag. Onbewust weet hij dat ook wel. Hij stopt het alleen weg, omdat hij gewoon niet weet wat hij met zichzelf moet.
Door de dingen die hij mee heeft gemaakt is hij geestelijk een wrak. Hij kan niet normaal in de maatschappij functioneren, heeft vertrouwensproblemen, is moeilijk in omgang en kan geen kant met zichzelf op.
Uiterlijk:
Riot is atlethisch gebouwd en redelijk gespierd door de fysieke inspanning waaraan hij met regelmaat zijn lichaam onderwerpt.
Zijn borst, rug en schouders worden lelijk ontsierd door een vrij ruim aantal niet mooi genezen littekens. Zijn haar is zeer licht van kleur.
Eventuele baan: Nope
Extra (interesses, hobby’s, etc): Freerunning is iets waar hij al een tijd lang aan doet en waarin hij ook vrij goed is, al heeft hij er inmiddels al wel een aantal botten mee gebroken gehad.
Verder is Riot een vechter; hij is door gebeurtenissen uit zijn verleden mentaal beschadigd en dat combineert heel slecht met zijn vurige temperament. Hij heeft vooral op zijn zeventiende een aardig trauma opgelopen en is daarom ook niet op zijn gemak als iemand zijn borst of rug aanraakt.
Eventuele foto's van je huis/appartement:

Unholy

Aantal berichten : 249

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op wo jul 17, 2013 11:00 pm

Riot

Normaal meed hij ze, mensenmassa's, maar nu was het anders. Met een verwarde uitdrukking op zijn gelaat stond de witblonde jongen naar het gemeentehuis te kijken. Om hem heen liepen mensen, gestresst, bang, maar Riot had nog even tijd nodig om zich goed te realiseren wat dit inhield. Een koepel. Ze zaten vast. Hij voelde een bekende emotie opkomen, woede. Hij verliet de stad zelden, maar daar ging het niet om. Het ging erom dat iemand aan zijn vrijheid kwam en dat was in zijn eigen ogen het enige wat hij nog had.
"Wat nu? Mijn moeder is gisteren de stad uit gegaan!" hoorde hij een brunette in paniek tegen haar vriendin roepen. Dom kind; met die moeder zat het wel goed, ze kon zich beter druk maken om zichzelf. Riot begon te lopen, op zoek naar bekenden. Mensen weken hier en daar uit voor hem; hij had iets over zich waardoor mensen hem niet echt vertrouwden. Wellicht was het de terugslag van zijn eigen wantrouwen, het deed er niet toe. Een man duwde hem aan de kant.
"Kijk uit," snauwde Riot, maar de man was al weg, onverschillig doorgelopen. Meer en meer mensen vertrokken en de jongen bleef weer staan; hij had geen idee wat hij met de situatie aanmoest en had het onaangename voorgevoel dat dit nog wel eens heel erg lelijk kon gaan worden. Hij ramde zijn vuist tegen de dichtstbijzijnde muur in een uiting van frustratie.
Hij zag een jongen en een meisje staan; even had zij haar hoofd op zijn borst gehad, maar nu niet meer. Hij fronste. Dergelijke intimiteit had hij zelf bij de meesten moeite mee en hij begreep niet dat je in een situatie als deze daar tijd voor had.
Hijzelf vond het te onoverzichtelijk om jezelf kwetsbaar op te stellen.
Hij ging op een stoep zitten en dacht na. Iemand had dit gedaan dus iemand kon dit ook weer oplossen. De vraag was wie en waarom? De stad had zijn nadelen, maar in Riot's ogen was ze niet veel slechter af dan de gemiddelde stad, dus wat was hier godverdomme de reden van? Hij voelde frustratie opkomen en had zin om iets kapot te slaan. Hij wist zich te beheersen. Thuis sloeg hij wel tegen de muur tot zijn knokkels stuk waren. Niet hier.
Hij gokte er uiteindelijk op dat dit hele gedoe iets politieks zou zijn, een of ander onderdeel van een plan. Het zorgde voor verwarring, en verwarring was onderdeel van ieder goed plan. Toch ging Riot begrip van de situatie niet veel verder dan dat; hij had niets met politiek en plannen waren ook niet zijn ding. Als hij een probleem met iets of iemand had, was zijn oplossing direct en eenvoudig. Dit was allesbehalve eenvoudig.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Gast op do jul 18, 2013 12:19 pm

Mathew
Noa verliet mijn borst na een tijdje. Ze verontschuldigde zich. Ik schudde mijn hoofd als teken dat ze dat niet hoefde te doen. Ik keek even om me heen en zag nog net hoe een jongen verderop naar ons keek en zijn blik afwendde. Hij zag er angstaanjagend uit en had een aantal littekens. Ik zag hem tegen een muur aan slaan en keek snel de andere kant op. Ik voelde een rilling over mijn rug lopen. Ik wendde me weer tot Noa. De meeste mensen liepen in paniek of bang weg. De man die had geroepen dat we regels moesten gaan opstellen was inmiddels in gesprek met een aantal mensen. Regels leken me wel handig ja... Als dit lang zou gaan duren, zouden we zelf aan voedsel of drinken moeten komen. In Shadeville was bijna geen plekje groen meer vrij waar je iets zou kunnen verbouwen. En hoe kwamen we aan drinken? Ik voelde even een golf van paniek. 'Daar verderop willen een paar mensen regels gaan opstellen...' zei ik zacht zodat alleen Noa het misschien zou horen. Ik keek haar even aan.

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op do jul 18, 2013 2:54 pm

Noa
Mathew schudde zijn hoofd als teken dat ik me niet hoefde te verontschuldigen. Ik volgde zijn blik en zag een jongen tegen een muur aan slaan. Hij zag er eng uit. Ik keek weer naar Mathew. Ik luisterde naar wat Mathew zei. 'Laten we daar maar heen gaan dan...' zei ik net zo zacht als hem. Ik pakte zijn hand vast en liep alvast in de richting van de mensen die regels wilden opstellen. De burgemeester kwam weer naar buiten en voegde zich bij het groepje mensen. Hij wilde kennelijk ook regels opstellen en stelde zichzelf al aan als de baas. Een paar mensen gingen tegen hem in, maar de meesten waren wel met hem eens dat hij het beste de baas kon worden. Ik keek Mathew even aan.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op do jul 18, 2013 5:38 pm

Riot

Hij keek op. Er gingen regels opgesteld worden? Hij kwam overeind en slofte erheen, al voelde hij niet de drang zich erin te mengen. Hijzelf was, mede door de armoede waarin hij leefde, geen deel van de klasse mensen die hier vooral stond en je kon hem cynisch noemen, maar hij geloof niet in deze regels. Waar ze ook mee kwamen, er zou chaos komen. Eten zou opraken en alleen mensen die bereid waren alleen aan zichzelf te denken zouden nog te eten hebben en het of zelf houden of er waanzinnig veel geld mee maken. Zo waren de meesten, Riot geloofde niet dat men in deze stad guller zou zijn.
Riot fronste toen de burgemeester zichzelf snel als leider aanstelde. Bang zijn macht kwijt te raken? In Riots ogen had je meer aan iemand die een natuurlijk leiderschap uitstraalde, niet iemand die vanachter een bureau orders verdeelde. Maar hij ging er niet tegenin; hij was die knul waar je met een boog omheen liep, het moest dus al heel gek lopen wilden mensen naar iemand als hem luisteren.
"We moeten regels instellen voor voedsel!" riep iemand.
"We moeten doorgaan met het leven zoals we hiervoor ook deden, ze laten ons echt niet verhongeren," riep een volgende.
"Ik wil mijn boodschappen kunnen blijven doen!"
Riot was het zat. Hij duwde zich langs mensen heen tot hij voor de burgemeester stond. Deze chaos moest in de kiem worden gesmoord en snel. Verdeeldheid was het laatste waar ze nu iets aan hadden.
"Muil houden, iedereen," zei hij kortaf, gebruikmakend van de verwarring die zijn actie veroorzaakt had om te praten.
"Als iedereen gaat mierenneuken om zijn eigen shit komen we nergens en verdeeldheid helpt ons alleen maar verder naar de kloten." Hij had nooit bekend gestaan om beschaafde taal, maar hij wist waar hij het over had.
"Binnen een paar dagen zal hier chaos heersen. Regels of geen regels, mensen zullen alles doen om zoveel mogelijk eten te verzamelen. Willen we overleven, dan moeten we hetzelfde doen. Een groep vormen, voorraad aanleggen en niet meer vreten dan nodig."
Hij haalde een beetje ongemakkelijk zijn schouders op; een deel van de groep keek hem nu hij uit was gesproken nog steeds verwachtingsvol aan, maar hij wilde niet meer ermee te maken hebben dan absoluut noodzakelijk. Hij wilde niet langer dan nodig in de belangstelling staan. Hij keek hulpzoekend om zich heen, hopend dat iemand het over zou nemen.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Gast op vr jul 19, 2013 12:03 pm

Mathew
Noa pakte mijn hand en trok me mee naar het groepje waar ze regels wilden gaan opstellen. De burgemeester had zichzelf al als leider aangesteld. Ik keek wat verbaasd naar het tafereel wat zich hier afspeelde. De jongen die ik eerder had zien slaan tegen een muur duwde zich langs mensen totdat hij voor de burgemeester stond. Hij zei dat er, ook al waren er regels, toch chaos zou heersen. Hij vond dat we een groep moesten vormen en een voorraad moesten aanleggen. Hij had een punt, vond ik. Ik zag een paar verbaasde en bange gezichten naar de jongen kijken. Ook zag ik verwachtingsvolle gezichten. De jongen was uitgesproken en hoopte volgensmij dat iemand het over zou nemen. Ik keek even naar Noa. De burgemeester zei niets en keek alleen maar naar de jongen.

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op za jul 20, 2013 10:42 am

Noa
Ik luisterde naar wat de jongen die ik al eerder had gezien zei. Hij had een punt. Hij had zijn verhaal gedaan en keek nu om zich heen. 'Maar als we nou regels opstellen en alles delen met iedereen?' begon ik. Ik begreep niet waarom iedereen alles voor zichzelf wilde houden. Als ik kon delen, konden anderen dat toch ook? Vragend keek ik om me heen, wachtend op antwoord op mijn vraag. Ik hoorde een paar mensen tegen elkaar fluisteren. Ik keek Mathew even aan. Ik vroeg me af wat hij ervan vond. Zelfs de burgemeester was stil.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Gast op za jul 20, 2013 11:16 am

Mathew
Niemand zei iets. Totdat Noa iets vroeg en vragend rondkeek. Ze had wel gelijk. Maar wat de jongen al zei, het zou toch een chaos worden. Misschien in het begin niet, maar later wel. Als al het voedsel en drinken uit de winkels op zou zijn, hoe overleven we dan? Er was wel een winkel waar je zaadjes voor groenten kon kopen, maar groente moet groeien en dat duurt ook best wel lang. Ik hield mijn lippen stijf op elkaar toen Noa me even aankeek. Wat moest ik zeggen? 'Zijn regels dan niet handig?' zei de burgemeester. Hij keek even argwanend naar de jongen die het had gehad over een groep vormen en een voorraad aanleggen. 'Als ik kan delen, kunnen anderen dat toch ook?' zei hij. Hij had een punt. Iedereen had een punt vandaag zeg. Ik keek even naar de grond.

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op za jul 20, 2013 2:17 pm

Noa
Niemand gaf antwoord op mijn vraag. Uiteindelijk zei de burgemeester wat. Hij sprak mijn gedachten uit. Ik knikte even. 'We kunnen toch met alle inwoners van Shadeville overleven? Zolang we maar samenwerken en elkaar helpen,' zei ik hoopvol. Ik wist dat niet iedereen zo was, er waren een aantal mensen die alles voor zichzelf wilden houden. Maar als het op overleven aankwam, dan had je elkaar toch nodig? Ik hoopte dat meerdere mensen hier er hetzelfde als mij over zouden denken. Ik keek om me heen. De meeste mensen beseften niet waar we in beland waren en keken wat om zich heen. Sommigen hoorden ik praten over hun werk. Hoe kon je het daar nou over hebben op dit moment?!

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op za jul 20, 2013 7:40 pm

Riot zuchtte. Het was nobel van het meisje, maar het ging niet werken.
"Face it. Je kan zoveel regels maken als je wil, maar je kan mensen niet dwingen ze te volgen. We zijn hier vogelvrij, mensen kunnen en zullen doen wat ze willen," merkte hij scherp op. Hij haalde zijn schouders op.
"Ook niet mijn idee van een utopie, maar het gaat hier om overleven. In dit soort situaties is het altijd ieder voor zich voor de meesten. Van mij mogen jullie je regels opstellen en uitgaan van het goede in de mens, maar geloof me, terwijl je dat doet zijn de eersten al massaal inkopen aan het doen," vervolgde hij kortaf. Hij wilde hun hoop en dromen niet kapot maken, maar het was de waarheid. Hij had de negatieve kant van de mens vaak genoeg ongecensureerd gezien; je kon niet zo goed van vertrouwen zijn in een noodsituatie. Je moest de veiligheid van een groep hebben en van daar uit realistisch denken.
Hij keek het meisje recht aan met zijn ijsblauwe ogen.
"Ik heb genoeg gezien om je recht in je gezicht te kunnen vertellen dat je te goed van vertrouwen bent," zei hij, kalmer dan voor hem gebruikelijk was. "Vorm een groep, sla genoeg eten in voor de komende tijd en bewaak het. Je kan met zoveel mensen delen als je wil, maar wachten op je beurt gaat je niet helpen."
Was hij een pessimist? Misschien, maar zijn strategie had een veel grotere kans op overleven dan die van regeltjes maken en hopen dat de mensen lief genoeg waren om die braafjes op te volgen.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Gesponsorde inhoud Vandaag om 5:12 pm

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: