Dome city

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Re: Dome city

Bericht van Unholy op vr aug 23, 2013 10:17 pm

Devon
"Lijkt me wel overzichtelijk. Hebben we meteen iedereen bij elkaar," antwoordde hij kalm. "We kijken nog wel even waar dat het handigste kan, want we hebben nu toch zat ruimte."
Ze zouden er wel wat van maken. Devon had wel vaker in kampementen verbleven en uiteindelijk kreeg alles toch een soort gewone, dagelijkse routine.

Riot
Hij knikte.
"Yeah.. let's go." Hij begon te lopen. Eenmaal buiten het kamp keek hij kort oriënterend om zich heen.
Hij knikte naar rechts. "Die kant op," zei hij en hij liep weer verder.
Hij merkte dat het hem goed deed, bewegen, weer even wat doen. Hij schudde zijn blonde haar uit zijn gezicht en hield de straten scherp in de gaten; het was nu wellicht nog onveiliger dan anders.

Unholy

Aantal berichten : 249

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op vr aug 23, 2013 10:33 pm

Ik knikte even nadat Devon klaar was met praten. 'Tot morgen,' zei ik tegen de mensen die het konden horen. Ik liep achter Riot aan. Ik zwaaide mijn armen wat langs mijn lichaam. Ik besloot om naast hem te gaan lopen. Toen ik mijn pas wilde versnellen, voelde ik plotseling vier handen om mijn armen en schouders. Mijn adem stokte in mijn keel. Ik kon niks meer zeggen. Ik boog mijn hoofd voorover en zag dat twee mannen me hadden vastgepakt. Ik kon niks doen. Plotseling viel me iets op waardoor ik nog banger werd. De mannen hadden wapens bij zich. Ik sloot mijn ogen even en keek heel langzaam op.

Cynthia
Admin

Aantal berichten : 625

http://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op vr aug 23, 2013 10:52 pm

Riot
Met een ruk draaide hij zich om. Hij schrok. Godverdomme, waarom had hij die niet aan zien komen? Waarom gebeurde dit niet nádat hij zijn mes bij zich had?
"Probeer niets knul," werd er gezegd. Riot ontblootte zijn tanden op een manier die aangaf dat er al heel wat zou zijn geprobeerd als ze Noa niet hadden.
"Laat haar," zei hij met een stem die trilde van ingehouden woede. Zijn blauwe ogen fonkelden gevaarlijk.
"Gaan we dat doen Fred?"
"Dacht het niet," zei de man die Fred genoemd werd, een stevige kerel met blond haar.
"Laten we een beetje lol maken met deze twee."
Het enige wat de blonde jongen voor hen nu nog tegenhield was het meisje; hij stond op het punt zijn enige beetje zelfbeheersing wat nog over was te verliezen.
"Beetje boos?"
"Go fuck yourself, zij heeft jullie niets gedaan," zei hij tussen opeengeklemde kaken door.
"Ehh nee. Maar.. oh, ik weet al iets. Als je je toch zo druk om haar maakt; kus haar, dan laten we haar gaan. Vol op 'r mond. Alsof je 't meent."
Riot's gelaat verloor iets aan kleur, al was hij al een stuk bleker geworden door zijn woede.
Hij haalde diep adem. Als hij iets niet graag deed was het close worden met vreemden, laat staan dichtbij genoeg komen om..
"En als ik het niet doe?" vroeg hij uitdagend. Fred glimlachte.
"Dan snij ik haar keel door."
In Riot's ogen flikkerde angst die een moment lang de woede volledig weg wist te drukken.
Met tegenzin stapte hij langzaam naar voren tot hij vlakbij haar stond. Onderweg had hij overwogen plotseling een aanval op een van het tweetal uit te voeren, maar het risico was te groot.
"Sorry, je mag me hier later voor uitschelden," zei hij zacht tegen Noa. Hij boog voorover en drukte zijn lippen op die van haar. Hij voelde zich totaal niet op zijn gemak, maar kon ook niet zeggen dat het uitgesproken onaangenaam was.
Hij trok zijn hoofd terug en stapte naar achteren. Verscheidene emoties gingen door hem heen - verwarring, vernedering - maar een voerde weer trots de boventoon, en dat was woede. Want ze hadden hem in hun macht, en dat riep zeker geen aangename herinneringen op bij de jongen.
"Nou, jullie hebben je zin. Laat haar gaan verdomme." snauwde hij.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op vr aug 23, 2013 11:19 pm

Noa
Ik volgde het gesprek van de drie jongens. Mijn angstige gevoel groeide. Het toppunt was bereikt toen een van de jongens die Fred genoemd werd, begon over mijn keel doorsnijden. Mijn gezicht sprak boekdelen. Ik was doodsbang. Riot had besloten het te doen. Om me te kussen. Dat vond ik best moedig en aardig van hem, hij zou me ook kunnen laten stikken en die Fred mijn keel door kunnen laten snijden. Ik bibberde bij alleen de gedachte al. Riot kwam dichterbij. Ik keek hem even aan en hoorde zijn woorden. Het volgende moment voelde ik zijn lippen op de mijne. Het was geen vreselijk gevoel eigenlijk. Hij trok zich terug en liep naar achteren. Het gesprek vervolgde zich. Aan Riot was te merken dat hij woedend was. Zijn stem, gezicht en zijn lichaam spraken boekdelen.
'Gaan we dat doen Fred?'
De man die Fred werd genoemd leek te twijfelen en streek over zijn kind.
'Vooruit, omdat deze jongen hier het zo aardig vraagt,' zei hij grijnzend.
Ruw werd ik naar voren geduwd. Ik kon nog net voorkomen dat ik hard op de grond viel door mijn handen als eerste op de grond plaatste. Met mijn rechterknie kwam ik hard op de grond terecht. Met een van pijn vertrokken gezicht keek ik om. De jongens waren weggerend. Een van hen draaide zich om en grijnsde even. Ik richtte mijn blik op de grond en deed een poging om op te staan.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op vr aug 23, 2013 11:31 pm

Riot
Hij had ze achterna willen gaan, maar Noa's val trok zijn aandacht en hij vloekte hartgrondig. Hij keek het tweetal kort na, nog steeds met een blik die als ronduit moorddadig te omschrijven was.
Toen haalde hij diep adem en knielde hij naast Noa neer. Hij wist zich na wat hij net had gedaan niet echt een houding te geven en vermeed het haar aan te kijken.
"Gaat het?" vroeg hij, ietwat kortaf, omdat hij zich geen raad wist met zijn gedrag.
Hij stond op toen ze overeind probeerde te komen en stak aarzelend een hand uit. Ze moesten hier weg, voor er nog meer misging en die knie kon beter verzorgd worden; schoon was het hier allerminst.
"Sorry, maar we moeten verder," zei Riot met tegenzin.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op za aug 24, 2013 9:38 am

Noa
Ik ademde een paar keer diep in en uit, om niet in paniek te raken. 'Niet echt,' antwoordde ik treurig. Mijn ogen vulden zich met water. Ik voelde een traan over mijn wang lopen. Snel veegde ik hem weg. Ik pakte Riot's uitgestoken hand voorzichtig vast en kwam overeind. Ik liet zijn hand weer los. Ik probeerde een paar stappen te zetten, wat moeilijk ging. De pijn in mijn rechterknie was onverdraaglijk. Met moeite probeerde ik terug te lopen naar Riot. Halverwege kon ik echt niet meer. Met een van pijn vertrokken gezicht bleef ik staan en een tweede traan rolde over mijn wang. 'Sorry, je vind me nu vast een slappe en arrogante trut,' zei ik terwijl ik de tweede traan wegveegde. Ik bewoog mijn rechterbeen lichtjes. Ik kromp in elkaar van de pijn. Zo kon ik echt niet lopen. Ik probeerde nog eens een stap te zetten, maar het gevolg was bijna een tweede val. Ik behield mijn evenwicht nog net.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op za aug 24, 2013 1:00 pm

Riot
Hij fronste. Wat lulde zij nou weer? Slappe arrogante trut? Wat was dat voor gezeik opeens? Hij zuchtte, het deed er ook niet toe. Toen ze opnieuw bijna viel pakte hij resoluut haar arm en legde hem, zij het met frisse tegenzin, om zijn eigen schouders. Zijn arm legde hij om haar middel, om zo zichzelf als steun te gebruiken zodat ze niet zou vallen.
"Je red het niet naar je eigen huis, we overnachten bij mij," bromde hij. Een lichaam zo dicht tegen het zijne was ongemakkelijk, maar het moest maar.
Hij begeleidde haar met zich mee; zijn huis was niet veel verder.
Hij kon alleen maar hopen dat die knie morgen beter zou zijn, anders kon ze niets en zou ze continu met behulp van hem of een van de andere verplaatst moeten worden. Nee, dit kwam absoluut niet goed uit.
"Denk je dat 't gebroken is?" vroeg hij. Als haar knie kapot was, was ze pas echt de lul. Dan zat ze nog wel langer stil dan een paar dagen.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op za aug 24, 2013 3:55 pm

Noa
Riot hielp me overeind te blijven. Ik probeerde niet teveel op hem te steunen. Met mijn linkerbeen kon ik nog gemakkelijk lopen maar met rechts ging het met veel moeite. Mijn tranen waren gelukkig gestopt. Ik veegde de laatste weg met mijn vrije hand. Ik knikte even toen hij zei dat we bij hem gingen overnachten. Ik zou het echt niet redden tot mijn huis. Alhoewel, daar waren wel betere spullen waar ik mijn knie mee kon verzorgen. 'Sorry,' mompelde ik. Ik keek even voor me uit en vroeg me af hoe en waar ik deze nacht ging doorbrengen. 'Ik denk het niet. Als het gebroken was, had ik net helemaal geen stap kunnen zetten en zou ik niet overeind kunnen komen. Gekneusd zou misschien kunnen, maar ik denk dat het niet zo ernstig is. Het doet alleen vreselijk veel pijn,' antwoordde ik. Als het gebroken of gekneusd was, zou het nog meer pijn doen en zou mijn been anders voelen.
Het lopen was wat ongemakkelijk, ook door wat er net met die mannen was gebeurd. Zouden we het daar nog over moeten hebben? Ik keek heel even naar Riot's gezicht. Vervolgens wendde ik mijn blik af.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op za aug 24, 2013 8:33 pm

Riot
"Mooi. Met een breuk was je echt fucked geweest. Ik kijk er wel even naar als we bij mijn huis zijn," zei hij kortaf. Ze hadden geen tijd voor lange gesprekken. Hij keek naar haar knie. Hoe langer ze hier bleven hoe langer ze risico liepen. Maar met die knie kwamen ze nooit snel vooruit.
Riot schudde zijn haar uit zijn ogen en tilde haar zonder aarzelen op; een arm onder haar knieën en de andere ondersteunde haar rug. Weer iets wat hij normaal niet snel zou doen, maar de situatie was nu anders; er stond veel meer op het spel dan hoe hij zich voelde.
"We moeten niet hebben dattie nog verder naar de kloten gaat," gromde hij, en hij begon te lopen, zo snel hij kon onder het extra gewicht. Het hielp dat hij fysiek in orde was; ze was makkelijk te houden voor hem.
Ze waren er bijna. Toen hoorde Riot voetstappen en stemmen. Hij vloekte en keek achterom, zo snel dat zijn haar even zijn zicht belemmerde. Toen zag hij een groepje jongens, onbekenden, maar duidelijk niet met goede intenties. Ze kwamen hun kant op. Dit zou niet goed aflopen op deze manier; er zat maar een ding op.
"Hou je vast," siste Riot en hij begon zo goed en kwaad als het ging te rennen, de hoek om en een aantal smalle, smerige steegjes door; deze omgeving kende hij als zijn broekzak. Hier kende hij de weg blind, en dat was ook nodig; hij liep volledig op adrenaline.
Bijna rende hij een paar prullenbakken omver en hij ontweek met moeite een smerige uitziende plas. Dit waren geen straten waar goede dingen gebeurden.
Bij een piepklein, aftands gebouwtje waarvan alles behalve de onderste verdieping kapot was, hield hij stil. Hij trapte de deur open en droeg Noa naar binnen. Hij schopte de deur weer dicht en zette haar neer, waarna hij vlug de boel op slot deed met een ouderwetse grendel, van binnen, zichzelf gelukkig prijzend dat hij dat vanochtend aan de buitenkant was vergeten; daar zat een gewoon slot en dan had hij de deur niet zomaar open kunnen krijgen. Hijgend bleef hij even tegen de deur geleund staan; zonder de adrenaline had hij dit niet volgehouden. Hij rechtte zijn rug; ze hadden het gered, daar ging het om.
"Nou, welkom in m'n villa," zei hij bitter. Hij draaide zich naar haar toe. Het huis was een puinhoop, het was klein en goedkoop ingericht; twee stoelen, een tafel, en een oud, kapot matras in de hoek, waar een dun dekentje naast lag.
"Maak het je gemakkelijk voor zover dat hier kan, ik regel wat EHBO, spul." zei hij, en hij verdween richting wat er voor een badkamer door moest gaan.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op za aug 24, 2013 9:37 pm

Noa
Ik knikte even na zijn woorden. Mijn knie deed nog steeds pijn, maar doordat ik kon steunen op Riot ging het wel beter. Opeens werd ik opgetild. Ik schrok, maar maakte geen geluid. Ik keek hem geschrokken aan. Ik luisterde naar wat hij zei en keek nog even verbaasd naar hem.
Ik draaide mijn hoofd een kwartslag en staarde voor me uit. Ik hoorde wat. Het geluid kwam achter Riot vandaan. Riot had het ook gehoord, hij draaide zich om. Ik kon niet zien wat of wie er achter hem stond. Blijkbaar was het niet goed, want hij begon te rennen. Ik keek even naar zijn gezicht. Ik draaide mijn hoofd een kwartslag om. Riot wist hier blijkbaar goed de weg, want hij bleef maar rennen en stopte geen moment. Bij een klein gebouwtje stopte hij met rennen. Hij trapte de deur open en zette me weer neer. Ik plaatste mijn hand op de muur om er tegenaan te leunen. Ik keek naar Riot terwijl hij de deur op slot deed. Ik luisterde naar wat hij zei en knikte even. Ik hinkelde op mijn linkerbeen en draaide een halve slag om. Ik liet de muur los en hinkelde naar een van de stoelen. Voorzichtig ging ik zitten en zuchtte.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op za aug 24, 2013 10:07 pm

Riot
Hij pakte een doosje waar wat verband, alcohol en pleisters en dergelijke in zaten en hij liep naar haar toe.
Het was wel grappig, bedacht hij zich, dit was een van de weinige keren dat hij was weggerend voor een confrontatie; als zij er niet was geweest was hij gewoon blijven staan. Hij was koppig wat dat betrof. Koppig en trots.
Met het verbanddoosje naast zich knielde hij voor haar neer. Hij inspecteerde haar knie. Het leek hem niet al te ernstig.
"Denk dat een koud kompres genoeg is, eigenlijk," merkte hij op. Hij had er geen, maar wel iets wat dienst kon doen als. Hij verdween naar de badkamer, toen naar de keuken en kwam uiteindelijk terug met ijsklontjes in een washandje in een tweede washandje.
Hij plaatste het voorzichtig met de opening naar boven op haar knie en keek haar aan.
"Hou het daar even," zei hij, rustiger nu hij eenmaal in huis was. "Het stelt niet veel voor, maar het gaat de zwelling wel tegen."
Hij ging zelf op de andere stoel zitten liet zijn hoofd even in zijn handen rusten, zijn ellebogen steunend op zijn knieën. Hij was bekaf. Eerst dat gedoe op het plein, toen de supermarkt en nu dit weer. Hij kon een hoop hebben, maar hij was geen superheld; hij was kapot.
Na een poosje keek hij op.
"Neem jij trouwens het matras maar, je hebt het denk ik harder nodig dan ik." Hij had vast nog wel ergens een deken liggen waar hij op kon slapen of zo.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op za aug 24, 2013 10:36 pm

Noa
Ik wachtte tot Riot terug zou komen. Ik keek even om me heen. Het zag er hier niet erg gezellig uit, maar je kon er leven. Ik dacht aan mijn eigen appartement. Dat zag er toch een stuk gezelliger uit. Ik hoopte dat ik hier een beetje kon slapen. Ik knikte na zijn woorden. Ik dacht ook dat er niks ernstigs aan de hand was, het deed alleen veel pijn. Hij liep weer weg. Misschien konden we morgen nog langs mijn huis gaan om wat spullen op te halen. Ik was blij dat ik mijn tas nog had. Ik vond het vreemd dat de jongens die me vast hadden gehouden, niet in mijn tas hadden gekeken. Ze waren er niet op uit om dingen te stelen, maar gewoon om mensen te irriteren. Ik voelde een rilling over mijn lichaam gaan toen ik aan het moment terug dacht toen een van de jongen begon over mijn keel doorsnijden. Ik opende mijn tas en haalde mijn agenda tevoorschijn. Ik bladerde naar de datum van vandaag. Gelukkig hield ik mijn cyclus goed bij. Deze week zag ik dat er geen 'm' stond, wat betekende dat het deze week niet zo plaatsvinden. Volgende week zag ik wel een 'm' staan. Gelukkig had ik er nog spullen voor thuis, en die zouden we waarschijnlijk morgen gaan ophalen. Riot kwam terug met twee washandjes. Ik voelde de koelte op mijn been, iets wat de pijn verminderde. Ik nam het vasthouden van de washandjes van hem over. Ik keek even naar hem. 'Gaat het?' vroeg ik. Hij zag er moe uit. Ik luisterde naar wat hij zei. 'Waar slaap jij dan?' vroeg ik terwijl ik mijn wenkbrauw kort optrok.
Ik dacht even aan wat er gebeurd was. Hij leek het al weer volkomen vergeten te zijn. Ik wilde het er eigenlijk nog met hem over hebben, maar ik wist niet wat ik zou moeten zeggen. Ik keek even naar de grond. 'Bedankt,' zei ik zacht.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op za aug 24, 2013 10:47 pm

Riot
Hij glimlachte mat. Er ging weinig vreugde van uit, maar dat was wellicht ook niet al te verwonderlijk.
"Het gaat wel. 't Is maar vermoeidheid," zei hij. "Ben wel wat gewend," voegde hij eraan toe. Hij vond dat ze zich geen zorgen om hem hoefde te maken. Hij redde zich wel; zo ging het altijd. Goed, bijna altijd, maar over het algemeen was het hem altijd wel gelukt om er alleen uit te komen als het moest.
"Ik slaap op de grond. Ik vind wel wat. Komt goed." Zijn stem behield een vermoeide klank en het stoorde hem.
"Ik trek even wat schoons aan. Als ook iets anders aan wil moet je 't maar zeggen, maar denk niet dat je veel aan mijn spul hebt," zei hij en hij stond op. Hij liep naar de kledingkast in de kamer. Hij stond er eigenlijk niet echt bij stil dat dit ongemakkelijk voor haar kon zijn; hij kon het dan niet goed hebben als men zomaar de huid op zijn borst of rug aanraakte, wie hem zag boeide hem dan weer niet.
Hij trok zonder omhaal zijn shirt uit; de achterkant was vies van de grond bij de supermarkt.
Deze actie onthulde een bovenlichaam dat overdekt was met vele littekens.
Hij pakte een redelijk schoon, zwart shirt uit de kast en trok het aan, waarna hij een schone broek aantrok, nog steeds met zijn rug naar Noa toe. Zijn benen waren veel minder beschadigd, die vielen eigenlijk enorm mee.
Hij draaide zich eindelijk om.
"Heb je honger? Dorst?" vroeg hij, een beetje onhandig; veel gasten kreeg Riot niet.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op za aug 24, 2013 11:01 pm

Noa
Ik knikte even bij zijn woorden. Ik was zelf ook niet helemaal fit, maar Riot was nog meer moe dan ik, omdat hij mij had gedragen, ik had daarvoor op hem gesteund en hij had ook nog op de grond gelegen bij de supermarkt. Ik luisterde naar wat hij zei. 'Nee, in je eigen huis kun je niet op de grond gaan slapen,' zei ik verbaasd en beslist. Ik dacht even na. Zouden we... Nee, dat zou ik niet kunnen voorstellen.
'Nee dankje, ik moet niks anders aan,' zei ik terwijl ik kort mijn hoofd schudde. 'Zullen we morgen voordat we terug gaan naar de koelschuur even langs mijn huis gaan? Dan kan ik de spullen ophaalde die ik wilde ophalen en iets anders aandoen,' stelde ik voor. Ik keek naar mijn knie terwijl hij zich omkleedde. Voorzichtig haalde ik de washandjes eraf. Het zag er al iets beter uit en voelde ook iets beter. Ik wierp even een blik op Riot, die net zijn shirt uit had. Zijn littekens waren duidelijk zichtbaar. Licht geschrokken keek ik weg. De washandjes plaatste ik weer terug op mijn knie. Toen hij zich omdraaide keek ik weer naar hem. 'Zou ik een glaasje water mogen?' vroeg ik, iets te netjes eigenlijk. Ik wendde mijn blik af en staarde wat in de verte.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op za aug 24, 2013 11:37 pm

Riot
Hij knikte en liep naar de keuken. Hij pakte een glas en vulde het met water. Even bleef hij staan. Hij had nooit gedacht op deze manier tot zijn nek ergens in te zitten. Veel mensen in de groep leken vertrouwen in hem te hebben, te accepteren dat hij geregeld de leiding nam. Het bleef hypocriet dat het dezelfde mensen veelal waren die hem anders geen blik waardig gunden. Verwarrend was het ook; wat zagen ze in hem?
Hij liep terug en reikte Noa het glas aan.
"Hier," zei hij zacht. Hij liep weer naar de kledingkast en viste er een andere deken uit, niet veel warmer dan die naast het matras, deze spreidde hij uit op de grond en hij ging erop zitten.
"Ik kom hierop wel in slaap. Maak je om mij niet druk." Hij zou nu overal in slaap kunnen vallen. Hij schoof wat aan het verband rond zijn handen. Hij had mazzel dat hij geen ergere verwondingen opgelopen had vandaag. Was wel eens anders geweest. Vaak genoeg zelfs.
"Denk je trouwens dat je een beetje op dat matras in slaap komt?" vroeg hij toen; het was niet het meest comfortabele of frisse ding.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op zo aug 25, 2013 12:59 pm

Noa
Ik wachtte totdat Riot terug zou komen en keek wat om me heen. 'Bedankt,' zei ik terwijl ik het glas water aan pakte. Ik nam een slok en zette het glas op de tafel. Ik knikte kort na zijn woorden. Ik keek naar de grond. 'Ik hoop het,' antwoordde ik schouderophalend. Ik dacht even na. Ik zou er wat over gaan zeggen, maar ik wist niet waar en hoe ik moest beginnen. 'Over wat er gebeurd is...' begon ik. 'Waarom deed je het en waarom zou ik je ervoor willen uitschelden?' vroeg ik hem. Ik keek hem niet aan. Ik pakte het glas van de tafel en nam nog een slok water.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op zo aug 25, 2013 4:41 pm

Riot
Hij haalde zijn schouders op. "Omdat hij anders je strot door zou snijden, waarom anders?" zei hij stug.
"En ik kan me voorstellen dat ik niet erg aangenaam ben om mee te zoenen. En je kent me amper, dat is alles," voegde hij eraan toe, als antwoord op haar tweede vraag. Hij rookte de laatste tijd niet echt veel meer; hij had het geld er niet voor, maar hij kon zich voorstellen dat niet veel meiden het aangenaam vonden om iemand als hem te zoenen.
Hij wist dat als hij de kans kreeg hij weer meer zou gaan roken; de stress van het deels leiden van een groep zorgde ervoor dat hij er eigenlijk wel behoefte aan had, al wist hij ook wel dat het beter was van niet.
Hij keek op.
"Voelt je knie al iets beter?"

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op ma aug 26, 2013 12:37 pm

Noa
Ik knikte kort na zijn antwoord. Ik was een beetje in shock, daarom had ik niet veel van de zoen gemerkt. Vaag had ik iets van rook gemerkt. Als antwoord op zijn vraag haalde ik de washandjes van mijn knie af en legde ze op de tafel neer. Ik hief mijn rechterbeen op en plaatste mijn linkerbeen op de grond. Ik zocht steun op de tafel en stoel en stond langzaam op. Toen ik rechtop stond, liet ik de tafel en stoel los en zette mijn rechterbeen voorzichtig iets naar voren op de grond. Ik voelde de pijn in mijn knie amper. Langzaam tilde ik mijn linkerbeen op en zette een stap naar voren. De pijn in mijn knie werd iets meer, maar ik voelde het amper. Voor de tweede keer die dag verscheen er een lach op mijn gezicht, dit keer wel gemeend. Eindelijk iets positiefs. Ik tilde mijn rechterbeen langzaam op en zette nog een stap. Te overmoedig ging mijn linkerbeen snel omhoog. Een pijnscheut schoot door mijn rechterbeen heen en was het hevigst bij mijn knie. Mijn gezicht vertrok iets van de pijn en snel zette ik mijn linkerbeen weer neer. Ik tilde mijn rechterbeen langzaam op en hinkelde een halve cirkel om terug te lopen of te hinkelen naar de stoel. Ik bewoog mijn rechterbeen langzaam en plaatste hem voor me op de grond. Even bleef ik zo staan.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op zo sep 01, 2013 10:49 am

Riot
Hij keek toe. Het leek al een stuk beter te gaan, maar iets zei hem dat ze het nog beter even rustig aan kon doen.
"Overbelast 'm maar niet," zei hij rustig. Hoe eerder die knie rustig was genezen, hoe beter. Goed, hypocriet advies was het wel, want zelf luisterde hij eigenlijk nooit naar zijn lichaam, maar ach.
Hij overwoog voor te stellen al te gaan slapen, maar het was eigenlijk nog best vroeg in de avond, dus dat was vermoedelijk geen goed idee.
Hij keek op naar Noa.
"Hou je het nog een beetje uit hier?" vroeg hij, zich realiserend dat een verblijfplaats als de zijne niet echt ideaal was voor iemand die duidelijk veel stress ondervond van de situatie.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op zo sep 01, 2013 1:36 pm

Noa
Langzaam en voorzichtig liep ik terug naar de stoel. Ik draaide me om om te gaan zitten. Langzaam liet ik mezelf zakken totdat ik op de stoel zat. Een opgeluchte zucht kwam over mijn lippen. 'Het gaat, het gaat,' antwoordde ik op zijn vraag. Ik tilde het glas op en nam nog een slok water. Toen ik het glas weer terug zette, bedacht ik me iets. 'Dit water komt uit de kraan, wat betekent dat de waterleidingen nog niet zijn afgesloten,' dacht ik hardop. 'Hoe zou dat zijn met de stroomtoevoer?' vroeg ik me hardop af. Als dat er nog was, konden we op de tv kijken om te zien of er nieuws was over de koepel. Shadeville was dan niet groot, maar een koepel over een stad zou toch wel in het nieuws komen? Mijn gezicht klaarde iets op.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op ma sep 02, 2013 5:36 pm

"Ik ga het testen," zei Riot en hij stond op. De enige twee lampen bij hem waren in wat er voor badkamer doorging en in wat hij zijn keuken noemde. Beiden kleine ruimtes, maar Riot kon ermee leven; hij had toch nooit rijkdom gekend, dus hij miste het ook niet.
Zijn vinger gleed over de schakelaar van de keukenlamp en keek er licht gespannen naar; het was altijd maar de vraag of het de lamp behaagde mee te werken.
De lamp knipperde een paar keer, maar bleef dit keer branden. Riot deed hem weer uit en liep terug naar Noa.
"Het werkt nog," zei hij, al had ze het licht vermoedelijk wel uit de keuken zien komen; er was geen deur die die afsloot van de rest van het kamertje.
Riot ging weer op zijn deken zitten.
"Scheelt, anders hadden we geen neuk gehad aan die gekoelde opslag," zei hij nuchter.
Hij keek naar Noa.
"Als je nog iets te eten of te drinken moet, moet je het trouwens gewoon zeggen," zei hij. Hij was geen gasten gewend, dus wist ook niet echt precies hoe hij met haar aanwezigheid in zijn kamer moest, al was het maar door de zooi die het was. Alles straalde zijn provisorische levensstijl uit en onder het matras, dat met die reden op die specifieke plek lag, zat zelfs nog een vlek waar hij het bloed niet compleet van de vloer had kunnen schoonmaken nadat hij daar eens bij zichzelf een snijwond had moeten behandelen. Wat niet weet wat niet deert, dacht Riot nuchter.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op ma sep 02, 2013 6:39 pm

Noa
Ik volgde Riot met mijn ogen terwijl hij naar een andere ruimte liep. Ik wist niet hoe zijn huis er verder uit zag, maar veel zin had ik niet om achter hem aan te lopen. Mijn been belemmerde me daarin ook. Ik keek naar de doorgang tussen de twee vertrekken. Het licht ging even aan. De elektriciteit werkte nog! Ik knikte kort toen Riot terug kwam uit de andere ruimte en me meldde dat het nog werkte. Morgen zou ik mijn tv testen, misschien was er nog een programma over de koepel. Er verscheen een kleine lach op mijn gezicht, die ik er snel weer afhaalde. Ik hoorde wat Riot zei. Hij had gelijk. Ik keek hem even aan en wendde vervolgens mijn blik af. Kort schudde ik mijn hoofd als antwoord op wat hij had gezegd. Ik hoefde niks meer. Plotseling voelde ik dat ik best wel moe was. Ik wist niet of Riot al zou willen slapen, maar ik zou graag willen liggen. Alleen moest ik nog bij het matras zien te komen. Hij zou me vast vreemd aan kijken als ik opeens op stond en naar het matras liep. Een zucht verliet mijn mond. Ik keek even naar de grond.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op di sep 03, 2013 9:42 pm

Riot
Hij stond al snel weer op en liep naar het enige niet afgedekte of zelfs dichtegetimmerde raam, aan het eind van de kleine woonkamer. Het was klein, maar groot genoeg om door naar buiten te kijken.
Hij haalde diep adem. Hij besefte zich, meer dan ooit, dat hij aan de rand van verandering stond. Een verandering die dieper ging dan de koepel, dan de mogelijke chaos die kon, nee die zou, uitbreken.
Hij wist namelijk, deels onbewust zelfs, dat hij zou moeten veranderen. Op een gegeven moment zou hij deze mensen moeten gaan vertrouwen. Hij zou hier niet zonder kleerscheuren uit komen en alleen redde hij het niet.
Hij toonde het niet, het gevoel van angst dat dat teweegbracht, zelfs niet aan zichzelf. Hij dichtte het toe aan de zorg dat er niet genoeg voedsel of ruimte zou zijn, zodat hij niet eerlijk naar zichzelf zou hoeven zijn.
Want als hij eerlijk was, als hij naar zichzelf zou kijken met een objectieve blik, en niet een die vervult was van zowel trots en intense zelfhaat tegelijk, zou hij een jonge man zien die bang was. Bang om anderen toe te laten binnen de enorme muur die hij rond zich op had gebouwd. Bang dat mensen hem opnieuw pijn zouden doen.
Maar zo keek hij niet naar zichzelf. Het enige wat de blonde jongen zag was een stuk uitschot dat zich toevallig nuttig wist te maken.
Hij keek even om naar Noa, om daarna weer voor zich te kijken. Haar naïviteit was haast aandoenlijk geweest, maar had hem ergens geërgerd, misschien wel omdat hij die zelf al zo ontzettend lang kwijt was. Ze leek al vrij snel ontnuchterd hier, maar hij was niet vergeten dat zij en die knul van haar ervan overtuigd waren geweest dat er vrede zou kunnen zijn in de koepel als iedereen het maar probeerde.
Riot was daar te cynisch voor. En hij wist dat hij dat ook zou blijven. Zelfs als hij haar en Devon kon vertrouwen zou hij dat nog niet met de rest doen.
Hij draaide zich om en liep terug naar zijn deken.
"Ik stel voor dat we gaan slapen," zei hij kortaf. "Morgen weer vroeg dag."
Hij ging liggen, met onaangenaam gevoel in zijn maag, met zijn rug naar haar toe in een onbewuste poging tot zelfbescherming, hoewel hij die reëel gezien tegenover haar echt niet nodig had. Als ze iets nodig had hoorde hij het nog wel.
Hij merkte dat al dat sociale gedoe hem uitputte. Hij was dit niet gewend. Het hielp ook niet mee dat hij fysiek compleet afgepeigerd was.

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op wo sep 04, 2013 9:58 pm

Noa
Ik keek even naar Riot toen hij bij het raam stond. Tenminste, ik dacht dat het een raam was. Ik richtte mijn blik op de grond. Het was jammer van mijn val, nu kon ik ook nog niet goed lopen. Ik hoopte dat het morgen beter ging. Ik keek niet op toen Riot wat zei. Ik knikte even bij zijn voorstel. Ik stond niet al te snel op en liep voorzichtig naar het matras toe. Het ging, ik had geen last van de pijn die ik eerder de dag wel had gevoeld. Ik draaide me een halve slag om en liet me vervolgens langzaam zakken totdat ik op het matras terecht kwam. Even voelde ik een kleine pijnscheut door mijn been, maar veel last had ik er niet van. Ik ging langzaam liggen om mijn been niet teveel te belasten. Ik ging op mijn rug liggen en sloot mijn ogen even.

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op za sep 28, 2013 11:06 am

Mathew
Ik had de kalme woorden van Riot gehoord. Een opgeluchte zucht verliet mijn mond. Ik had aangeboden om wat mensen mee te nemen naar mijn appartement. Met een aantal mensen dat op één hand te tellen was, was ik naar mijn appartement gegaan. James liep blij blaffend naar me toe toen we binnen kwamen. Iedereen had zich geïnstalleerd en al snel waren we allemaal in slaap gevallen. De volgende morgen was ik als eerste wakker. De herinneringen van de vorige dag stonden nog in mijn hersenen gegraveerd. Ik stond op en ging op zoek naar de koeltas die ergens in huis lag. Vervolgens vulde ik hem met de spullen die in de koelkast en vriezer lagen. James liep kwispelend om me heen. Ik aaide hem over zijn kop en vulde zijn voerbakje. Gulzig begon hij te eten. De andere mensen waren inmiddels ook al wakker geworden. Ik zette de zak met voer voor James bij de koeltas en liep naar de kamer waar de rest had geslapen.
We kwamen aan bij de koelschuur. Alle dingen die ons handig leken, hadden we meegenomen. Devon en de mensen die hij had meegenomen, waren er al. 'Goedemorgen,' groette ik hen. Ik had James meegenomen aan de lijn. Nieuwsgierig liep hij rond. Iemand anders bracht de koeltas naar binnen. Ik keek wat rond en was benieuwd naar wat we vandaag zouden gaan doen.

Laatst aangepast door Cynthia op vr dec 27, 2013 11:46 am; in totaal 1 keer bewerkt

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Gesponsorde inhoud Vandaag om 5:13 pm

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: