RPG en ORPG forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ideeën RPG's

5 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 3 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Cynthia vr aug 23, 2013 12:34 pm

Hoeveel personages doen er al mee bij dat RPG op die site?? (;
Gewoon een vraag uit interesse hoor ;p
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 3 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Cynthia wo aug 28, 2013 4:28 pm

Ik kwam opeens op het volgende idee;
Alle personages werken bij een politiebureau. Een paar zitten op kantoor, anderen doen veldwerk, anderen doen weer andere dingen, etc. De politie agenten die veldwerk doen en zo krijgen missies enzo en moeten die uitvoeren, boeven arresteren, etc.
We kunnen er ook de FBI ofzo van maken.
Wat vinden jullie ervan??
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 3 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Hathi wo aug 28, 2013 7:39 pm

Leuk idee! Alleen misschien wel handig om er iets van een verhaallijn in te maken, anders is het zo random en weet je niet zo goed wat je moet doen Razz
Hathi
Hathi

Aantal berichten : 77

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 3 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Cynthia wo aug 28, 2013 9:30 pm

Daarvoor zijn de missies. Dan gaan er bijv. twee agenten samen aan een opdracht werken en moeten ze getuigen verhoren, etc, etc. Op het kantoor moeten ze dan ook werk verrichten. Misschien vinden ze wat interessants op internet of een aparte brief tussen al het papierwerk.

Heb jij nog ideeën voor een rpg?? (;
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 3 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Hathi do aug 29, 2013 4:42 pm

Circus Cesarini
Circus Cesarini is een wereldberoemd rondreizend opvangtehuis voor kansarme jongeren. Hier leren ze een gevoel van eigenwaarde kweken door van hun talenten gebruik te maken: koorddansen, leeuwentemmen, voor clown spelen, of juist de simpele klusjes als kaartjes verkopen, misschien zelfs administratie doen. Circus Cesarini wordt volledig door dit soort jongeren gerund, bijgestaan door circusdirecteur Giuseppe Cesarini, een gezellige Italiaan met bijbehorende snor en circusdirecteurenbuik, en diens Poolse koorddanseresvrouw Sveta.

Sidder
Diep in de bossen van Finland bevindt zich een topgeheime trainingsfaciliteit van de regering, omringt door hekken met schrikdraad en een brede gracht vol sidderalen. De kinderen die hier wonen worden Sidders genoemd. Ze zitten hier vaak al hun hele leven en worden onderworpen aan allerlei indoctrinaties, zware militaire trainingen en heftige psychologische sessies, om zo gemanipuleerd te worden tot de perfecte soldaten. Zonder angst, zonder medelijden, die kunnen doden zonder geluid, binnen vijf seconden en perfect kunnen infiltreren in de samenleving. De meeste kinderen weten niet beter, totdat er plotseling een nieuwe jongen op afdeling Y komt, de op een na laatste afdeling voordat de kinderen 18 worden en als soldaat moeten infiltreren in de samenleving.
Waar de Labjassen echter geen rekening mee hielden, is dat deze jongen te oud is om te worden beïnvloed door hun projecten en veel slimmer is dan ze dachten. Hij wil ontsnappen. Zal het hem lukken de rest van de Sidders te overtuigen?


League of Misfits
Een aantal jongeren uit het hele land worden al jarenlang gepest. Om hun uiterlijk, hun geaardheid, hobby's, huidskleur of bepaalde afwijkingen. Ze zoeken op internet contact met lotgenoten en zo leert een groepje van 5 (?) jongeren elkaar steeds beter kennen. Uiteindelijk besluiten ze hun pestkoppen eens flink terug te pakken, want ze zijn het zat zich te verstoppen.

Een nieuwe koning
(geïnspireerd op het boek Koning van Katoren)
Het land (...) wordt al jaren geregeerd door een raad van 12 ministers, sinds de vorige koning plotseling overleed en geen erfgenaam naliet. De ministers regeren met harde hand en zijn niet zomaar van plan hun macht op te geven. Daarom hebben zo voor iedere persoon die zich aanmeldt om koning te worden, een aantal onmogelijke opdrachten. Deze opdrachten hebben tot nu toe tot de dood van iedere kandidaat geleid. Toch staat er een nieuwe kandidaat op. Zal het hem wel lukken?
Hathi
Hathi

Aantal berichten : 77

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 3 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Cynthia do aug 29, 2013 5:27 pm

Dat circus lijkt me wel leuk, maar wat wil je daarin spelen? De circus show iedere avond (?), hoe de mensen met elkaar omgaan in het circus?
Die tweede lijkt me echt gaaf om te doen! Dan moeten we wel wat meer dingen uit denken, bijv: Kunnen de mensen van verschillende afdelingen elkaar ontmoeten en kennen ze elkaar? Bijv: Iemand van afdeling G, kan die iemand kennen van afdeling X? Verder kun je ook medewerkers spelen, dan heb je nog meer personages.
League of Misfits lijkt me ook gaaf! Maar hoe kunnen die jongeren hun pestkoppen flink terugpakken??
Dat laatste idee vind ik ook leuk, maar welke personages wil je daar in spelen? De leden van de raad, de kandidaat die de onmogelijke opdrachten gaat proberen en verder?
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 3 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Hathi do aug 29, 2013 5:59 pm

Je hebt in het circus natuurlijk de artiesten, hoe die met elkaar omgaan inderdaad, hoe ze met hun verleden omgaan, de shows etc. en af en toe komen er natuurlijk ook nieuwe mensen.
Medewerkers is een goeie ja, of mensen van het verzet buitenaf, want zo'n soort faciliteit stuit natuurlijk wel op enig verzet lijkt me ^^
Ik had nog niet helemaal nagedacht over de manier hoe ze ze gingen terugpakken, ik dacht misschien beginnen met kleine pesterijtjes als boeken wegnemen enzo, dat ze dan een soort pestslachtoffersclub vormen (League of Misfits) en dat het terugpakken uiteindelijk nogal uit de hand loopt.
De leden van de raad ja en als we opdrachten hebben verzonnen, mensen die daarbij betrokken zijn, de kandidaat, familie/vrienden van de kandidaat etc.
Hathi
Hathi

Aantal berichten : 77

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 3 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Cynthia do aug 29, 2013 8:25 pm

En je kunt over tijdens de trainingen ook wel wat schrijven. Wat ze dan oefenen, of ze dan kletsen met elkaar, etc.
Ja, dat lijkt mij ook ^^ Maar die kunnen dan toch niet naar binnen? Ze kunnen wel gaan klagen bij de regering en protesten organiseren.
Oh ja, dat is ook leuk. Degene die gepest werden kunnen dan ook bijvoorbeeld elke avond met elkaar praten via internet (?) en over hun wraakplannen overleggen. En de pestkoppen kunnen ook gespeeld worden.
Dat is wel gaaf. Maar dan wil iedereen de kandidaat spelen, want dat is de 'hoofdpersoon' en die maakt het meeste mee.
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 3 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Hathi vr aug 30, 2013 9:28 am

Het verzet heeft contact met die jongen die eigenlijk al te oud is om beïnvloed te worden (:
Het was idd de bedoeling dat ze elkaar via internet ontmoetten, misschien later dan in het echt.
Je kunt ook meerdere kandidaten doen
Hathi
Hathi

Aantal berichten : 77

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 3 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Cynthia vr aug 30, 2013 1:59 pm

Ahaa, okee (: En hoe hebben ze dan contact?? Want de bewakers mogen niets doorhebben.
Oh ja, meerdere kandidaten. Dat wordt wel een leuk RPG (: Want de ene kandidaat zal heel ver komen, maar de andere zal al snel af haken of vermoord worden of op een andere manier dood gaan.
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 3 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Hathi za aug 31, 2013 3:33 pm

De jongen heeft contact met het verzet door middel van getrainde haviken die niet opvallen in de bossen omdat ze daar vaak voorkomen. De haviken laten briefjes e.d. vallen als de jongeren naar buiten mogen. Of zoiets :')

Precies (:
Hathi
Hathi

Aantal berichten : 77

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 3 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Cynthia za aug 31, 2013 7:58 pm

Ahaa, okee, leuke ideeën (:
Wat vindt de rest ervan??
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 3 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Gast zo sep 01, 2013 10:11 am

Sidder lijkt me echt gaaf en de nieuwe koning ook!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 3 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Hathi zo sep 08, 2013 12:11 pm

Jeeeej (:
Zal ik één van die twee aanmaken dan?
Hathi
Hathi

Aantal berichten : 77

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 3 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Cynthia zo sep 08, 2013 8:29 pm

Is goed, moeten we nog even bepalen welke ;p
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 3 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Hathi ma sep 09, 2013 4:03 pm

Sidder?
Hathi
Hathi

Aantal berichten : 77

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 3 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Cynthia ma sep 09, 2013 8:13 pm

Die leek mij ook leuker ja (:
Wat vindt de rest ervan?? Question 
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 3 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Cynthia vr dec 27, 2013 6:29 pm

Is het een idee om een meer algemener RPG te openen?
Nu zijn er twee specifieke zeg maar, als het je niet interesseert, kun je er niks mee.
Als we nou een RPG maken dat zich in een bepaald gebied, stad of huis afspeelt, is er van alles mogelijk. Dan kun je er veel meer mee.
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 3 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Cynthia zo jan 05, 2014 5:45 pm

Hathi schreef:Circus Cesarini
Circus Cesarini is een wereldberoemd rondreizend opvangtehuis voor kansarme jongeren. Hier leren ze een gevoel van eigenwaarde kweken door van hun talenten gebruik te maken: koorddansen, leeuwentemmen, voor clown spelen, of juist de simpele klusjes als kaartjes verkopen, misschien zelfs administratie doen. Circus Cesarini wordt volledig door dit soort jongeren gerund, bijgestaan door circusdirecteur Giuseppe Cesarini, een gezellige Italiaan met bijbehorende snor en circusdirecteurenbuik, en diens Poolse koorddanseresvrouw Sveta.

Sidder
Diep in de bossen van Finland bevindt zich een topgeheime trainingsfaciliteit van de regering, omringt door hekken met schrikdraad en een brede gracht vol sidderalen. De kinderen die hier wonen worden Sidders genoemd. Ze zitten hier vaak al hun hele leven en worden onderworpen aan allerlei indoctrinaties, zware militaire trainingen en heftige psychologische sessies, om zo gemanipuleerd te worden tot de perfecte soldaten. Zonder angst, zonder medelijden, die kunnen doden zonder geluid, binnen vijf seconden en perfect kunnen infiltreren in de samenleving. De meeste kinderen weten niet beter, totdat er plotseling een nieuwe jongen op afdeling Y komt, de op een na laatste afdeling voordat de kinderen 18 worden en als soldaat moeten infiltreren in de samenleving.
Waar de Labjassen echter geen rekening mee hielden, is dat deze jongen te oud is om te worden beïnvloed door hun projecten en veel slimmer is dan ze dachten. Hij wil ontsnappen. Zal het hem lukken de rest van de Sidders te overtuigen?


League of Misfits
Een aantal jongeren uit het hele land worden al jarenlang gepest. Om hun uiterlijk, hun geaardheid, hobby's, huidskleur of bepaalde afwijkingen. Ze zoeken op internet contact met lotgenoten en zo leert een groepje van 5 (?) jongeren elkaar steeds beter kennen. Uiteindelijk besluiten ze hun pestkoppen eens flink terug te pakken, want ze zijn het zat zich te verstoppen.

Een nieuwe koning
(geïnspireerd op het boek Koning van Katoren)
Het land (...) wordt al jaren geregeerd door een raad van 12 ministers, sinds de vorige koning plotseling overleed en geen erfgenaam naliet. De ministers regeren met harde hand en zijn niet zomaar van plan hun macht op te geven. Daarom hebben zo voor iedere persoon die zich aanmeldt om koning te worden, een aantal onmogelijke opdrachten. Deze opdrachten hebben tot nu toe tot de dood van iedere kandidaat geleid. Toch staat er een nieuwe kandidaat op. Zal het hem wel lukken?
Ik citeer even je bericht, want met deze ideeën is ook nog niks gedaan en dan kan Katje deze even zien (;
En ik ga nogmaals reageren op je ideeën, de vorige keer is alweer vier maanden terug ofzo?
Het eerste idee lijkt me op zich wel leuk, alleen als het circus je totaal niet interesseert, is het niet heel leuk. Voor dit RPG kunnen we wel wat meer dingen bedenken, zodat er meer dingen mogelijk zijn en je dus meer met het RPG kan. (lekker duidelijke uitleg weer, sorry)
Het tweede idee lijkt me ook wel leuk. Alleen kun je er niet zo heel veel mee. Het zijn dus jongeren in een kamp waarbij degene met dezelfde leeftijd bij elkaar zitten (?). Zien ze de anderen op andere afdelingen wel? En wat zou je hier kunnen spelen?
Het derde idee lijkt me heel leuk. Alleen: Hoe gaat het daar met spelen? Moeten ze dan allemaal online zijn of kun je ook met iemand meeten? Dat je met één ander persoon in gesprek bent. Het lijkt me dus heel leuk om het te spelen, maar ook wel lastig om steeds dingen te verzinnen over het leven van diegene. Want je chat dan via een soort skype of via een chatsite (?) en kletst met elkaar over elkaars leven toch?
Het vierde idee is wel leuk, alleen lijkt het meer op een verhaal dan op een RPG. Want het is uit één persoon geschreven, namelijk die nieuwe kandidaat. We zouden kunnen doen dat het in plaats van één kandidaat een groepje is die de opdrachten doet? En dat er met dat groepje van alles gebeurd? Want dan kan er tussen de personen uit het groepje iets gebeuren, iets tijdens de opdrachten, etc. (denk ik)
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 3 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Gast wo jan 08, 2014 4:59 am

Ik had ook nog een paar ideetjes voor een Rpg. Op andere fora gingen ze wel goed dus ik hoop hier ook.

De vampiers hebben de elfen opgesloten op een eiland midden in de grote oceaan. Alsof dat nog niet alles is is dat eiland omgeven door een krachtveld waardoor hun elfjesmagie niet werkt. Waarom? Just for fun (sadistische vampiertjes <3 ) Kunnen ze ontsnappen? Het krachtveld zorgt er ok voor dat je niet van het eiland af kunt. Al heeft het 1 of 2 zwakke plekken.Hoe ver komen de ontsnapte elfen? vast niet ver als het aan de vampiers ligt.

The basic rules + NO magic on the island




Hunting Secrets:

je bent een mens.
je hebt geen ouders meer en je komt terecht in een kamp waar je te weten komt dat er al voor eeuwen lang weerwolven en vampieren e.d. onder de mensheid leven. je word speciaal getraind om ze uit te roeien. het is de bedoeling dat niemand op aarde te weten komt van t bestaan van deze mythische wezens. als er een weerwolf of vampier gedetecteerd wordt wordt er een groepje leerling hunters op af gestuurd.
Het leven op het kamp is gevaarlijk. er komt regelmatig voor dat kinderen niet terugkomen van missies of anders zwaar gewond. niemand kijkt naar van op. het is normaal om met een stel kneuzingen rond te lopen en het is een wonder als er niemand in de ziekenzaal ligt met een paar gebroken botten of een hersenschudding omdat er iets mis ging bij de stormbaan...


Je bent een vaag wezentje (vamp/elf/wolf/morte/engel/demon/weetikveel!!)
jullie proberen al jaren het kamp te veroveren, maar tot nu toe zonder succes. meng je je onder de mensen om ze van binnenuit uit te schakelen? of kom je met een leger aanzetten en val je van buitenaf aan? wie zal het zeggen?

de vakken:
-geschiedenis
-pijl en boog schieten
-karate
-stormbanen afleggen
-verschillende vechtsporten
-scheikunde (welk gif werkt op welk wezen het effectiefst)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 3 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Cynthia wo jan 08, 2014 5:30 pm

Kun je bij het tweede idee dan kiezen of je een mens of een vaag wezentje bent? (;
Leuke ideeën!
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 3 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Cynthia wo jan 08, 2014 5:34 pm

We zouden ook een rpg kunnen maken waarbij je zeg maar allerlei personages kunt droppen, bijvoorbeeld:
Een aantal jongeren worden naar een bepaald gebouw/gebied gestuurd. Dit kan zijn doordat ze een probleem hebben, omdat ze er een jaartje tussenuit willen en wel nieuwe mensen willen leren kennen, omdat ze niet op zichzelf kunnen wonen, maar ook niet bij iemand anders, etc.
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 3 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Gast wo jan 08, 2014 5:56 pm

Cynthia schreef:Kun je bij het tweede idee dan kiezen of je een mens of een vaag wezentje bent? (;
Leuke ideeën!

Ja dat kan. Maar het moet wel een beetje in evenwicht zijn...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 3 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Cynthia wo jan 08, 2014 6:51 pm

Katje schreef:
Cynthia schreef:Kun je bij het tweede idee dan kiezen of je een mens of een vaag wezentje bent? (;
Leuke ideeën!

Ja dat kan. Maar het moet wel een beetje in evenwicht zijn...
Ja, dat ben ik met je eens (;
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 3 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Cynthia do jan 09, 2014 11:12 pm

Zelf ben ik niet zo van de vampieren/elfjes/andere wezentjes dingen, dus ik denk dat zo'n RPG niets voor mij zou zijn...
Ik zou ook een char kunnen spelen die een speciale kracht heeft, teleporteren of licht kunnen maken ofzo iets.
Ach, ik zie het dan wel weer.
Wat vind je van de rpgs die hier nu zijn Katje? (;
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 3 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum