RPG en ORPG forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ideeën RPG's

5 plaatsers

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 5 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Smellycat wo feb 17, 2016 3:29 pm

Jaaa dat van een opleiding idee vind ik eigenlijk wel toffer.
Smellycat
Smellycat

Aantal berichten : 207

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 5 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Cynthia wo feb 17, 2016 5:43 pm

Het idee van die opleiding vind ik ook tof (: Maar weten de personages dan over hun eigen gave, hoe is de opzet dan precies (dat van dat de oprichter zelf een gave heeft en daardoor slecht behandeld of veroordeeld oid is, vond ik wel leuk) en hoe worden de kinderen met gaven getraceerd?
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 5 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Cynthia wo feb 17, 2016 5:46 pm

En dan kunnen de plekken waar ze verblijven vrij luxe zijn om positiviteit uit te stralen en de opleiding vrij aantrekkelijk te maken? Want ik denk dat ze dan op iets van een campus verblijven of houden we het bij een soort kamp? Is wel lastig om een kamp met een opleiding te combineren. We kunnen het kamp idee er wel in houden door de personages in het begin van hun opleiding op kamp te laten gaan, als kennismaking enzo
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 5 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van DikkeVetteVlinder wo feb 17, 2016 7:45 pm

Is denk ik maar net wat voor setting we tof vinden. Iets fancy's kan, maar dat trekt wel aandacht, uiteraard, dus de school zou zich dan continu in moeten dekken. Overheid is doorgaans nauw betrokken bij wat er op scholen onderwezen wordt, after all.

Een afgelegen locatie zou kunnen, maar dan zit je er wel mee dat een aantal jongeren ineens van de radar verdwijnen. Zelfs als hun ouders daar okee mee zijn denk ik niet dat je met zoiets wegkomt.

Dan zou een kamp toch het handigst zijn. Dat het niet zozeer een opleiding is, maar eerder een zomercursus, die wellicht echt de hele zomervakantie lang duurt. Als het verpakt is als een gezellig survival kamp zullen mensen er niet al teveel achter zoeken.
DikkeVetteVlinder
DikkeVetteVlinder

Aantal berichten : 267

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 5 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Gast wo feb 17, 2016 9:20 pm

Je kan een universiteit nemen die gewoon niet midden in de stad ligt maar als je wil je er wel in de weekenden of in je vrije tijd ernaar toe kan. Maar op de universiteit heb je zelf ook mogelijkheden zat en kan zijn dat ze daar dan ook soort eigen 'dorpje/stadje' bij hebben ofzo, met supermarkt etc. Dat dat dan wel dichtbij is, maar het gewoon niet in het hartje van het centrum ligt. En ik neem aan dat iedereen wel al weet van zijn gave maar sommige het nog totaal niet ondercontrole hebben en andere al iets meer etc. Maar daar kan je zelf kanten mee op afhankelijk van hoe je jouw char maakt natuurlijk.

En dat je zoals cyn zegt misschien als kennismaking een kamp hebt van een weekend ofzo of een week idk

En ik zie eerder iets minder modern voor me en luxe voor het gebouw maar dat kan ook aan mij liggen haaha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 5 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Smellycat wo feb 17, 2016 10:37 pm

Mij staat het idee van een kamp dan toch iets meer aan dan een universiteit. Bovendien zijn die laatste vaak heel groot, met heel veel studenten, en dat AL die studenten dan over gaven beschikken maakt het hebben van een gave dan misschien niet zo heel speciaal meer... lijkt mij.
Smellycat
Smellycat

Aantal berichten : 207

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 5 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Smellycat wo feb 17, 2016 10:38 pm

En als we dan toch voor een kamp gaan dan is het inderdaad niet zo passend om daar een luxe boel van te maken. Past sowieso al niet bij een kamp eigenlijk...
Smellycat
Smellycat

Aantal berichten : 207

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 5 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van DikkeVetteVlinder wo feb 17, 2016 10:38 pm

@BTBQ: Vergeet alleen niet dat, om daarmee weg te komen, je totaal niet transparant kan zijn. Basically; iemand die niet mag weten wat er gaande is, is nieuwsgierig naar de lessen, bijvoorbeeld iemand van een onderwijsinspectie. Je vertelt alleen wat hij veilig kan weten; lessen die op elke uni met een vergelijkbare studie zouden worden gegeven. Er vallen dan behoorlijke gaten in het rooster. En dan worden dingen awkward, want je mag hopen dat je daar een beetje een goede uitleg voor hebt. Wat het weekend betreft; ik denk dat zelfs studenten met een gave lekker uit willen als ze midden in de stad wonen.

Natuurlijk hoeft het allemaal niet super realistisch te zijn. We kunnen ook gewoon besluiten een oogje toe te knijpen met bepaalde dingen, maar wil je het wel kloppend hebben dan is het vrij lastig. Dan zou je al een beetje op een hogwarts idee uitkomen; dat er iets aan de school is waardoor mensen die er niets mee te maken hebben niets doorhebben.
Realistisch is misschien niet de beste term in een fantasy setting, maar je snapt me.

@Smellycat; ik vind zelf een kamp ook het tofst. Vooral omdat je dan ook in een lekker hoog tempo activiteiten kan invoegen, tussen de interactie door.
DikkeVetteVlinder
DikkeVetteVlinder

Aantal berichten : 267

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 5 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van DikkeVetteVlinder wo feb 17, 2016 10:51 pm

Ik heb trouwens zelf ook wel zin in een rpg met een beetje een medieval fantasy setting. Gewoon een beetje een mengeling van LotR, Game of Thrones, Skyrim, dat idee. En een beetje duister. Ik zat eraan te denken eventueel voor meerdere characters pp te gaan, omdat ik het altijd een tof idee vindt als geen enkel personage onoverwinnelijk is. Dus; schrijf je je character in een hoek en is er geen logische uitweg, dan is hij/zij gewoon royally fucked. Geen onwaarschijnlijke redding om het character maar in leven te houden zeg maar. Annihilated, eviscerated, done.
Uiteraard zou de speler van zo'n character er vervolgens weer een nieuwe in kunnen schrijven, die zich later bij de groep hoofdpersonen aansluit.
Op die manier heb ook een wisselende cast en hangen er echt consequenties aan de beslissingen die characters nemen.

Ik zou er sowieso een solide plot in willen. Of het geschiedkundig helemaal klopt lig ik niet zo wakker van, als het in grote lijnen maar logisch is, maar er moet een concreet doel zijn, ook al duurt het lang voor ze daar zijn. Wat weet ik nog niet, maar dat komt wel.
Lijkt dat jullie wat?
DikkeVetteVlinder
DikkeVetteVlinder

Aantal berichten : 267

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 5 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Smellycat wo feb 17, 2016 10:56 pm

Ik ben zelf een grote fan van GoT, de rest niet gezien, maar ik vind het persoonlijk heel lastig om in zo'n tijdstip te schrijven omdat ik er te weinig vanaf weet om er een geloofwaardig verhaal van te maken, als je snapt wat ik bedoel.
Smellycat
Smellycat

Aantal berichten : 207

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 5 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van DikkeVetteVlinder wo feb 17, 2016 11:03 pm

Ik snap je. Ik denk ook niet dat ik voor een specifieke periode zou gaan, meer elementen van verschillende. Maar je zou er even kort gewoon wat artikelen over de middeleeuwen door kunnen nemen, een beetje de basis.
Ik denk dat het wel tof zou zijn om de characters een beetje commonfolk te laten zijn voor het overgrote deel, dus veel educatie zouden ze dan toch niet hebben, dus dat scheelt wellicht ook weer.

Wacht even- de rest- je hebt lord of the rings nooit gezien?
DikkeVetteVlinder
DikkeVetteVlinder

Aantal berichten : 267

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 5 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Cynthia wo feb 17, 2016 11:31 pm

Okii dan wordt het een kamp denk ik? Moeten we alleen nog even kijken naar hoe het precies opgezet wordt en hoe de mensen met een gave een uitnodiging krijgen als in hoe weten anderen (de organisatoren van het kamp) dan dat die mensen een gave hebben. Het doel van het kamp is/was leren omgaan met je gave, zoiets? Misschien ook wel dat je anderen leert kennen die ook over iets bijzonders beschikken, dat je niet alleen bent en dat het niet heel apart is?
Oh en aan wat voor gaven zaten jullie eigenlijk te denken? Ik heb gaven die handig zouden kunnen zijn in een eventuele oorlog voorbij zien komen, gaven die dat ook kunnen zijn maar wat indirecter, andere gaven?

Ik heb ooit een poging gedaan om de boeken van de got serie te gaan lezen, maar na een paar blz van het eerste boek vond ik het al helemaal niets meer aan haha. Niet bepaald mijn genre. Is lotr ook zo?
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 5 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van DikkeVetteVlinder do feb 18, 2016 7:24 am

Ik denk dat het wel interessant is als de organisator van het kamp zelf aan kan voelen wie een gave heeft, maar ook op meerdere plekken vrienden heeft zitten die helpen. Niet iedereen wordt zo opgevangen, maar ik denk dat ze ook niet veel meer macht kunnen hebben, logischerwijs.
En ja, een beetje dat idee.
Ik denk dat het heel breed kan zijn. Ik zou geen dingen als mindcontrol of gedachtenlezen doen, however, omdat je dan heel snel met godmoden komt te zitten. Wat wel zou kunnen is dat een character bijvoorbeeld pas iets met de geest van een ander kan als hij of zij toestemming heeft of zo, een beetje net zoals in veel verhalen vampiers niet zomaar bij iemand naar binnen konden.
Voor de rest.. Elementaire dingen wellicht. Healing. Al is het wel zo; hoe breder die gaven, hoe minder specifiek de hulp kan zijn natuurlijk.

De LotR boeken zijn ook vrij taai, ze gaan in ieder geval vrij langzaam. Ben zelf ook meer van de films. De GoT boeken vond ik dan wel weer heel tof
DikkeVetteVlinder
DikkeVetteVlinder

Aantal berichten : 267

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 5 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Smellycat do feb 18, 2016 11:43 am

Ik kan natuurlijk altijd een poging wagen @medievalgedoe Wink
En nee, ik heb inderdaad nog nooit lotr gezien. Nooit de behoefte gehad om het te kijken aangezien het genre me niet zo aanstaat (en ja dit is niet de eerste x dat ik daar een opmerking over krijg hehe). The Hobbit dan weer wel gezien en dat vond ik best wel tof ondanks mijn vooroordelen over het genre. Dus lotr misschien toch ooit eens proberen.

Over de gaven, misschien is het ook leuk om deze een beetje aan te passen aan het karakter van je personage. Dus bijv. iemand die redelijk agressief kan zijn en een temperament heeft, in een soort van staat kan komen waarin hij ontzettend sterk is en alles kort en klein kan slaan. Dat maakt de gaven dan ook iets realistischer misschien.
Smellycat
Smellycat

Aantal berichten : 207

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 5 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van DikkeVetteVlinder do feb 18, 2016 12:02 pm

Als je the hobbit vet vond is LotR ook een aanrader. het is wel allemaal net wat grimmiger en duisterder, maar dat vond ik er zelf juist tof aan

Not sure about that. Ik denk dat het interessanter is als je geen duidelijke link hebt. Iemand kan evengoed erg beheerst zijn en toch sterk en er zijn genoeg gaven te bedenken die niet duidelijk bij een type karakter passen. Je wil ook niet teveel stereotypes in de rp denk ik
DikkeVetteVlinder
DikkeVetteVlinder

Aantal berichten : 267

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 5 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Smellycat do feb 18, 2016 7:51 pm

Hmmm dat is ook waar. Zo kun je ook geen verwachtingen hebben.

Aangezien de gaven zo uiteen zullen lopen, hoe worden de activiteiten ingericht? Als ze moeten leren er beter mee om te gaan, het onder volledige controle krijgen en verbeteren, van wie krijgen ze dan "les"?
Smellycat
Smellycat

Aantal berichten : 207

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 5 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van DikkeVetteVlinder do feb 18, 2016 8:38 pm

Daar zat ik ook over na te denken. We zouden ze juist wel dicht bij elkaar kunnen laten liggen, dan kan je er echt trainingen in verwerken. Anders zou je het meer op het psychologische aspect kunnen richten; werken aan zelfbeheersing, goed in je vel zitten en verder gewoon lekker optrekken met mensen die in het zelfde schuitje zitten als jij.
DikkeVetteVlinder
DikkeVetteVlinder

Aantal berichten : 267

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 5 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Cynthia do feb 18, 2016 8:48 pm

Ik denk dat je de lessen inderdaad beter op dat psychologische, een beetje algemene (als in voor iedereen geldende) aspect kunt richten, anders zou je volwassenen met dezelfde gave als leraren moeten laten functioneren maar dan zouden die lessen niet te spelen zijn want die zijn alleen met de leraar van de desbetreffende gave. Niet dat dat heel erg is natuurlijk, maar het lijkt me vrij lastig als iedereen écht aparte lessen moet volgen
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 5 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Smellycat do feb 18, 2016 9:18 pm

Dus de lessen die gegeven worden zullen vooral op lichaam eb geest focussen ipv de exacte gave zelf. Dat is wel leuk Smile een soort yogalessen ofzo, hihi ik zie het al voor me en dan is er natuurlijk één bij die dat dan niet serieus neemt
Smellycat
Smellycat

Aantal berichten : 207

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 5 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Cynthia do feb 18, 2016 9:20 pm

Hahaha ja ja. Ergens lijkt het me dan logischer dat de meesten aan het begin denken van: Waar is dit precies nuttig voor? Hihi
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 5 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Cynthia do feb 18, 2016 9:22 pm

Dus... Wie heeft er zin om even het idee wat er nu is op een rijtje te zetten? En is iedereen het er eigenlijk mee eens met wat er nu is? Of wacht, dat kunnen we daarna ook bekijken natuurlijk
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 5 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van DikkeVetteVlinder do feb 18, 2016 9:30 pm

Ik heb het nu een beetje zo begrepen:
Kamp voor jongeren die een bepaalde gave hebben. Kamp duurt de hele zomer en focust zich erop dat ze kennis kunnen maken met lotgenoten, leren zichzelf te beheersen, maar vooral ook; leren dat wat ze anders maakt niet slecht is en dat ze geen freaks zijn, maar evenveel waard als ieder ander.

Ik denk dat het ook wel interessant is als ze allemaal een beetje een andere achtergrond hebben. Bij rp's zoals dit heb je vaak dat iedereen voor iemand met een tragische achtergrond gaat, maar wellicht zijn er ook mensen die het geluk hebben een enorm accepterende sociale cirkel te hebben, of die het perfect hebben weten te verbergen; veel diversiteit kan ook onderlinge voor interessante interactie zorgen.
DikkeVetteVlinder
DikkeVetteVlinder

Aantal berichten : 267

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 5 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Cynthia do feb 18, 2016 9:33 pm

Zo zag ik het ook voor me (: En ja inderdaad, door de diversiteit kunnen ze ook zeker meer leren van elkaar
Cynthia
Cynthia
Admin

Aantal berichten : 764

https://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 5 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Gast do feb 18, 2016 9:45 pm

Smellycat schreef:Ik ben zelf een grote fan van GoT, de rest niet gezien, maar ik vind het persoonlijk heel lastig om in zo'n tijdstip te schrijven omdat ik er te weinig vanaf weet om er een geloofwaardig verhaal van te maken, als je snapt wat ik bedoel.

hier sluit ik me bij aan. Ik vind het allemaal heel tof maar om het zelf dan te schrijven etc. Dat wordt hem niet voor mij

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 5 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Smellycat do feb 18, 2016 9:54 pm

Cynthia schreef:Zo zag ik het ook voor me (: En ja inderdaad, door de diversiteit kunnen ze ook zeker meer leren van elkaar
+ is het hebben van een gave algemeen bekend? Of weten de meesten er niet vanaf?
Smellycat
Smellycat

Aantal berichten : 207

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën RPG's - Pagina 5 Empty Re: Ideeën RPG's

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum