Praattopic

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Re: Praattopic

Bericht van Cynthia op zo feb 14, 2016 12:08 pm

Dat laatste, die ruwe plotlijn, klinkt wel gaaf. Maar zijn ze dan allebei naar hetzelfde op zoek, vandaar dat ze van iemand horen dat ze naar die universiteit kunnen en dat ze daar verder geholpen kunnen worden? En dat er mensen zijn die eigenlijk niet willen dat ze vinden wat ze zoeken?

Dit ziet er ook gaaf uit. Van the Hobbit.
Klik
Klik
Klik

Van die laatste vind ik het gebouw dat je bovenaan ziet gaaf maar is niet heel realistisch dat ze dat gebouwd hebben nadat alles kapot is gegaan haha
Ik heb de film verder zelf niet gezien en weet er eigenlijk ook niets van, vind de beelden gewoon gaaf haha. Die andere foto's van Fallout zijn ook leuk!

Cynthia
Admin

Aantal berichten : 625

http://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op zo feb 14, 2016 12:31 pm

Lijkt me wel. Als ze zo ver uit elkaar liggen qua karakter moet je echt iets hebben om ze te binden.
Mensen die niet willen dat ze hun doel bereiken kan, maar ook daarvoor moeten we dan wel even goed uitwerken waarom dan. Als je gewoon probeert te overleven, lijkt het me namelijk dat je het bitter weinig interesseert of die twee weirdo's de stad bereiken of niet. Je hebt immers meer dan genoeg om je druk om te maken.

Wat zou kunnen is dat iemand in de wereld waar ze terecht zijn gekomen, ook verantwoordelijk is voor die teleportatie. Dat diegene dus bijvoorbeeld een machine/spreuk/etc. heeft gebruikt om mensen uit een wereld naar een andere te halen. Alleen zit ik ook hier weer een beetje met; 'waarom.' Want ik wil geen zwart/witte cartoon badguys.
In een beetje een falloutachtige setting zou het een oplossing kunnen zijn voor de ellende in die setting. Want die wereld is helemaal fucked up, moeilijk leefbaar. Maar via de hoofdpersonen kunnen ze erachter komen dat er ook een wereld bestaat die nog intact is, de onze zeg maar. En als de hoofdpersonen tussen werelden vervoert kunnen worden, zouden andere mensen op die manier hun moeilijke bestaan moeten kunnen ontvluchten.
Het laatste wat de hoofdpersonen willen is een laboratorium rat zijn, terwijl diegene die hierachter zit het ziet als 'het doel heiligt de middelen', waardoor je niet echt een duidelijk goed of slecht hebt.

Dat van de Hobbit is ook vet. In zo'n setting zouden we meer fantasy kwijt kunnen. Het zou kunnen dat een bepaalde cult een ritueel heeft gevonden om een godheid/entiteit die ze aanbidden naar hun wereld te halen. Dit uitvoeren zou dan vervolgens enorme consequenties kunnen hebben, waardoor verschillende werelden niet meer stabiel naast elkaar bestaan en mensen zo uit de ene naar de andere getrokken kunnen worden.
In zo'n setting zouden de characters vermoedelijk vooral enorm worden gewantrouwd, omdat ze met die duistere magie worden geassocieerd. Ze zouden dan gedwongen zijn zelf contact met die cult te zoeken, hoe gevaarlijk ook, omdat zij de enigen zijn die de kennis hebben dit weer terug te draaien - mits ze daartoe bereid zijn.

Unholy

Aantal berichten : 249

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op zo feb 14, 2016 6:02 pm

Ik heb de hele dag gehad om iets aan school te doen maar ik heb nog helemaal niets gedaan, kan de concentratie en de energie niet opbrengen om überhaupt mijn boek te pakken. Gaat weer lekker vandaag

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op zo feb 14, 2016 6:23 pm

Oké welke wereld we ook kiezen, er moeten sowieso reuzenpaddenstoelen zijn want die zijn stoer

Dat met die zwarte magie klinkt wel gaaf Very Happy Dus dat groepje die dat ritueel uitvoert, heeft een goede bedoeling want ze wilden zo mensen naar hun wereld halen die hen konden helpen en/of ze wilden mensen uit de wereld waar ze nu in zitten halen omdat dat een vreselijke wereld is? En dan weten ze na het ritueel niet dat het gelukt is om mensen naar hun wereld te halen omdat de twee hoofdpersonen dan op een hele andere plek in die wereld zijn aangekomen? En hoe weten die twee hoofdpersonen dan dat ze naar die groep die dat ritueel heeft uitgevoerd moeten? Een paar kleine nederzettingen kan wel en dan met die ene grote met de universiteit, dat ze daarheen gaan, klinkt wel stoer

Oeh misschien kan het dat die twee hoofdpersonen in onze wereld toevallig op dezelfde plek waren, denk aan iets als ze liepen op hetzelfde kruispunt, en daarom samen in die andere wereld belanden. Het kan dan bij de bewoners van die andere wereld algemeen bekend zijn dat mensen zich bezighouden met wat de bewoners denken/weten/te horen hebben gekregen zwarte magie. (die laatste optie bedoel ik als in het groepje dat de twee hoofdpersonen naar de wereld gehaald heeft wil niet dat anderen van hun bezigheden afweten en daarom hebben ze bijv zo af en toe in gesprekken woorden laten vallen waar men uit kan halen dat dat groepje aan zwarte magie doet of zoiets) Dan zouden de twee hoofdpersonen een beetje kunnen proberen te bonden met de bevolking van de nederzetting waar ze het dichtstbij zijn beland en ze krijgen op de een of andere manier dat er een wat grotere nederzetting is met een universiteit en het lijkt hen het handigst om daarheen te gaan? Dat zouden ze kunnen opvangen uit andere gesprekken van de bevolking of mensen zouden hen het kunnen vertellen, ligt eraan of ze geaccepteerd worden in die wereld of niet. Is het dan leuker als de bevolking weet dat ze ergens iets te maken hebben met die zwarte magie of niet? En dan gaan ze op weg naar die grotere nederzetting.

Het zou ook nog kunnen dat de leden van dat groepje dat de twee hoofdpersonen naar hun eigen wereld heeft gehaald het ritueel nog een keer uitvoeren, omdat ze niet weten of het gelukt is om mensen naar hun wereld te halen. En misschien dat de twee hoofdpersonen dan onderweg personen kunnen tegenkomen van wie ze kunnen denken 'die mensen zouden best wel eens uit onze wereld kunnen komen' maar ze denken dat dat onmogelijk is dus besteden ze er verder geen aandacht aan. En uiteindelijk blijkt dan dat meerdere mensen van hun eigen wereld naar die wereld zijn gehaald.

Volgens mij klinkt dit allemaal heel vaag haha

Omdat er reuzenpaddenstoelen zijn, zouden we ook kunnen doen dat de twee hoofdpersonen in de wereld meerdere prachtige natuur dingen vinden die nog in tact zijn gebleven maar waar nooit een mens komt omdat de mensen in die wereld liever in hun eigen nederzetting blijven of via andere wegen reizen?

Ergens lijkt het me trouwens wel gaaf als de twee hoofdpersonen in een wereld komen die een combinatie van fallout en die futuristische wereld is. Want als ze er dan achter komen dat ze in de toekomst terecht zijn gekomen, weten ze dat hun wereld ooit zo zal worden als in waar ze in terecht zijn gekomen. Futuristisch is wel lastig te combineren met fallout want van futuristisch verwacht je heel veel goede techniek etc en dat is dan bijna allemaal gesloopt. Misschien dat er bij die universiteit (veel) dingen bewaard zijn gebleven? Als in een soort blauwdrukken voor technische hoogstandjes, want de mensen zelf hebben de materialen niet, weten niet hoe het moet etc

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op zo feb 14, 2016 6:25 pm

Ik ga dit steeds leuker vinden haha. Nu zit ik aan het biologisch aspect te denken, als in hoe zit het met die genen van de mensen in die wereld waar de twee hoofdpersonen naartoe zijn gehaald? Zijn die mensen misschien heel gezond, als in is er bijvoorbeeld geen kanker meer, omdat de bevolking haast 'gezuiverd' is doordat de hele wereld gesloopt is en er dus relatief weinig mensen zijn blijven leven? Of sterven ze juist allemaal vrij jong en zijn de twee hoofdpersonen naar de wereld gehaald om daar een oplossing voor te geven, bedenken of zelfs zijn? Als in, dat groepje dat aan zwarte magie doet, wil hun genen graag bestuderen om de jonge sterfte onder hun eigen bevolking aan te pakken

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op zo feb 14, 2016 6:35 pm

Dit kan een (deels) bewaard/gespaard bos zijn
Klik
Of juist dat ze langs zoiets komen
Klik
Of opeens zoiets
Klik
Zoiets
Klik
Of juist dit
Klik

Iemand schop me van Tumblr af, hahaha

Maar ik vind dat ze een keer in een bootje moeten en/of in een bos dat héél droog lijkt opeens bij een waterpoel uitkomen en dan gaan ze daarin zwemmen want waarom niet

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op di feb 16, 2016 12:40 am

Ik denk dat als je voor zwarte magie wil gaan, en dus niet voor technologie waarmee het gebeurd, we die universiteit aan moeten passen; dat was meer met een futuristische setting in gedachten; in een wat middeleeuwsere setting zou je het niet echt in diezelfde context vinden.
Ik denk zelf dat de handigste manier om duidelijk te maken dat die magiers er wat mee te maken hebben, is als hun spreuk echt enorme gevolgen heeft gehad. Dat de chaos in het land nog groter is geworden. Want anders hangt het denk ik wat teveel van toeval aan elkaar.

In plaats van een moderne universiteit zouden we een soort van gilde voor magiers kunnen hebben. Niet dat degenen die zwarte magie beoefenen daarbij zitten, maar het zou een logisch startpunt zijn; het gros van de bevolking zou wel van het bestaan van zoiets afweten namelijk, en het zou voor hen een aannemelijk aanknopingspunt zijn.

Dat er meer mensen zijn meegekomen vind ik een heel tof idee, al denk ik wel dat ze snel in contact zouden komen als ze elkaar tegenkomen. Je valt namelijk gewoon op in zo'n setting. Ook al draag je de kleding; je haar is modern geknipt, je taalgebruik verraad je, je huid is te schoon; dat soort dingen. Ik denk dat het kwartje redelijk snel zou vallen.
-----
Ik zou het bestuderen van genen achterwege laten. Als we een beetje een medieval setting hebben lijkt me dat er gewoon niet echt in passen.
Ik zag het zelf een beetje voor me; er zijn allerlei verschillende werelden, die als het ware parallel aan elkaar lopen, ook al verschillen ze enorm. Elke is op zijn eigen manier ontwikkeld, zo nu en dan ontstaan er nieuwen en oversteken is eigenlijk alleen met magie te doen, waardoor in moderne samenlevingen niemand ervanaf weet; magie is immers niet echt meer een ding.
Als de wereld waar ze heen gaan inderdaad zo'n chaos is, dan zal de bevolking inderdaad wel vrij dun zijn. Kans is ook groot dat ziekte voor de bewoners al snel fataal is, maar dat tegelijkertijd magie wel veel doet wat techniek voor ons doet, waardoor ze niet helemaal achter gebleven zijn.

---
en nice, die foto's!

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op wo feb 17, 2016 11:44 pm

Ik wilde hier ook nog een reactie neerzetten aangezien het het praattopic is en ik alweer even niet gereageerd heb enzo. Moet zeggen dat ik op het moment niet heel veel tijd heb en als ik tijd heb, besteed ik die aan andere dingen dan hier kijken ): Maar ik heb bijna vakantie dus dan kan ik alles qua schoolwerk even op orde maken en heb ik tijd zat om hier te reageren Very Happy

We zouden trouwens ook alvast een praattopic voor ons orpg aan kunnen maken en daarin verder praten zodat dit nog een beetje een kletstopic blijft? Hahaha. Want we moeten ons orpg wel echt gaan uitvoeren want gaaf idee

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op do feb 18, 2016 7:25 am

Is wel handiger inderdaad. Kunnen we vanavond wel even aanmaken

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op do feb 18, 2016 12:35 pm

Is goed (:

Ik ga het hier even vragen aangezien het er in het andere topic over ging maar mijn vraag niet echt iets met ideeën voor rpg's te maken heeft: is lotr vergelijkbaar met got of is het wat minder, hoe zeg ik dat, geweld, doden en raar? Haha

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op do feb 18, 2016 7:47 pm

Hoe gaan we het orpg noemen?

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op do feb 18, 2016 8:40 pm

Lotr is niet echt vergelijkbaar vind ik. Het is veel meer fantasy. Het is ook wel wat minder bruut dan GoT vind ik zelf. Ook heb je minder die hele ingewikkelde plotlijnen, maar het voelt nergens te simpel

Pff, geen idee. Wie opent het topic? verzint diegene gewoon snel iets

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op do feb 18, 2016 8:56 pm

Ah, misschien ligt dat me dan iets beter dan got. Qua aantal bladzijden van het boek is het in ieder geval (veel) gunstiger, hahaha

Ik wil wel het topic openen en verzin dan wel iets (: Het kan later altijd nog aangepast worden natuurlijk

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op do feb 18, 2016 9:31 pm

Zou het gewoon proberen ^^ als je het niets vind leg je 't gewoon weer weg

Alrighty

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op di maa 08, 2016 8:38 pm

Wat is het hier rustig zeg

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Unholy op di maa 22, 2016 9:42 pm

Ja, behoorlijk

Unholy

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op wo apr 06, 2016 6:18 pm

Hoe is het met jullie? Very Happy

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Hathi op zo apr 24, 2016 2:13 pm

Uitstekend! Gaan we nog een keertje schrijven? Smile

Hathi

Aantal berichten : 49

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op di mei 03, 2016 4:02 pm

Ja dat zouden we wel kunnen gaan doen ja Razz Als het idee nu helemaal goed en duidelijk is enzo. En als de anderen ook even komen ):

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Hathi op wo mei 04, 2016 10:28 pm

Anders beginnen wij vast? Kunnen anderen inspringen!

Hathi

Aantal berichten : 49

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op do mei 05, 2016 10:40 am

Vind ik goed Very Happy

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down