The lost love letter (Me and Hathi)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

The lost love letter (Me and Hathi)

Bericht van Cynthia op za aug 24, 2013 11:24 am

Een jongen vindt een liefdesbrief in een boek dat hij aan het lezen is. De jongen ziet dat de brief nooit is aangekomen bij de geadresseerde vrouw. Hij besluit om een brief naar de geadresseerde te sturen. Zo ontstaat een briefwisseling tussen een jonge jongeman en een oude vrouw.

Cynthia
Admin

Aantal berichten : 625

http://rpg-en-orpg-nl.actieforum.com

Terug naar boven Go down

Re: The lost love letter (Me and Hathi)

Bericht van Hathi op za aug 24, 2013 11:37 am

Naam: Marie Pauline Alphonsine Wilson - Bisette
Geboortedatum/leeftijd: 16 oktober 1921 (91 jaar)
Karakter: Mevrouw Bisette - Wilson woont met haar 91 jaar nog steeds op zichzelf, iets wat haar enige dochter eigenlijk helemaal niet bevalt. Mevrouw weigert haar huisje in Markham, waar ze haar hele leven al woont en welke ze gekocht heeft samen met haar man, te verlaten. Er kleven te veel herinneringen aan, zegt ze. Bovendien, vind mevrouw zelf, is ze veel te koppig om dood te gaan.
Adres:
Marie Wilson - Bisette
212 Kirk Drive
Markham, Ontario
Canada

Laatst aangepast door Hathi op za aug 24, 2013 4:08 pm; in totaal 1 keer bewerkt

Hathi

Aantal berichten : 49

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op za aug 24, 2013 11:59 am

Naam:Gregory Stephan Jacobs
Leeftijd: Hij is geboren op 24 juni 1998, wat hem 15 jaar oud maakt.
Karakter: Gregory is een rustige en stille jongen. Hij is slim en haalt meestal goede cijfers op school. In de pauzes staat hij vaak alleen en leest hij boeken. Gregory is dol op boeken lezen. In een van de boeken die hij aan het lezen was, vond hij een liefdesbrief. Zo te zien was de brief nooit aangekomen. Hij besloot om de geadresseerde een brief te schrijven.
Adres:
Gregory Stephan Jacobs
310 Fennell Ave E 15th Street
Hamilton, Ontario
Canada

Laatst aangepast door Cynthia op za aug 24, 2013 4:52 pm; in totaal 1 keer bewerkt

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op za aug 24, 2013 12:08 pm

Beste mevrouw Wilson - Bisette,

Ik ben Gregory. Laatst las ik een boek waar ik iets bijzonders in vond. Het was een liefdesbrief, geadresseerd aan u. Uw adres stond erop. Ik weet niet hoe oud de brief is, dus ik hoop dat het adres nog klopt. De liefdesbrief is blijkbaar nooit bij u aangekomen. Als u mevrouw Wilson - Bisette bent, zal ik de brief naar u opsturen. Als u dat wilt.
In deze brief vindt u ook mijn adres, zodat u een reactie terug kunt sturen.

Vriendelijke groeten,
Gregory Stephan Jacobs

Mijn adres is:
Gregory Stephan Jacobs
Hamilton, Ontario
Canada

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Hathi op za aug 24, 2013 12:25 pm

Gregory Stephan Jacobs
Hamilton, Ontario
Canada

Marie Wilson - Bisette
212 Kirk Drive
Markham, Ontario
Canada

Beste mijnheer Jacobs,

Namens mijzelf en wijlen mijn man kan ik u niet genoeg bedanken dat u deze brief heeft gevonden en heeft opgestuurd. Het is de laatste tastbare herinnering die ik nog van hem heb. Als u de brief heeft gelezen, zult u ook gelezen hebben dat mijn man en ik net verloofd waren toen hij uitgezonden werd om in Europa te vechten. Door middel van dit soort brieven hielden we contact. Wij hadden nog geen mobiele telefoons en moderne computers. Alles ging per post. Ik kan me exact de dag herinneren dat Generaal Williams van het Canadese leger mij kwam vertellen dat ik mijn Gregory, wat een toeval dat u dezelfde voornaam draagt, nooit meer terug zou zien. Hij is gestorven op 3 mei 1944. Wat mijn nieuwsgierigheid wel wekt, is de datum op de brief die u mij heeft opgestuurd: 7 december 1943. Dat was ver voor mijn lieve man kwam te overlijden. Ik vraag mij af waarom hij nooit de kans heeft gekregen deze laatste brief op te sturen. En in welk boek zat de brief? U moet deze oude vrouw haar nieuwsgierigheid maar vergeven. U weet wat ze zeggen: een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken.

Rest mij nog u nogmaals hartelijk te danken voor het opsturen van een hele dierbare herinnering.

In hoopvolle afwachting van uw antwoord,

Marie Wilson - Bisette

Hathi

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op za aug 24, 2013 4:22 pm

Marie Wilson - Bisette
212 Kirk Drive
Markham, Ontario
Canada

Gregory Stephan Jacobs
Hamilton, Ontario
Canada

Ik heb de brief gelezen. Uw man was een geweldige strijder en heeft dapper mee gevochten in de strijd om vrede. Het is treurig te horen dat uw man gestorven is in die strijd. Hoe wreed kan de wereld zijn? Was er maar wereldvrede...
Ik vond de brief van uw man in het boek Helmet for My Pillow. Het boek gaat over een man die bij de US Marine Corps zat tijdens de tweede wereldoorlog. Hij vocht op de grote oceaan voor vrijheid. Het boek heb ik gevonden in een doos op zolder. Ik liet het aan mijn vader zien. Hij vertelde dat hij het boek niet zo lang geleden gekocht had. Hij had het gelezen. Het verhaal heeft veel indruk op hem gemaakt. Later heeft hij het boek in een doos op zolder gezet. De brief van uw man vond ik pas later, toen ik het boek zelf aan het lezen was. Ik vraag mij ook af waarom hij de brief nooit heeft kunnen opsturen. Misschien was het te gevaarlijk. Ik zou het niet weten, het spijt me mevrouw.

Graag gedaan. Ik ben blij te horen dat het voor u waarde heeft en ik het niet voor niets heb opgestuurd.

Vriendelijke groeten,
Gregory Stephan Jacobs

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Hathi op za aug 24, 2013 6:13 pm

Gregory Stephan Jacobs
Hamilton, Ontario
Canada

Marie Wilson - Bisette
212 Kirk Drive
Markham, Ontario
Canada

Beste mijnheer Jacobs,

Bij het lezen van uw brief moest ik toch even een traantje wegpinken. 'Helmet for my Pillow' was het favoriete boek van mijn vader, die het bij ons trouwen aan Greg heeft gegeven. Toen was al bekend dat hij uitgezonden zou worden. Jongeman, als ik u één advies mag geven: trouw vóórdat je slecht nieuws te horen krijgt. Ik weet natuurlijk uw leeftijd niet, maar u bent zonder twijfel jonger dan de persoon aan deze kant van de pen, daarom toch dit advies. Misschien te laat, ik hoop te vroeg.
Onze trouwdag was een raar soort mengeling van geluk en verdriet. Ik wist dat Greg gauw na ons trouwen weg zou gaan en een feest vieren met dat in je achterhoofd, wel, dat voelde niet goed. Uiteindelijk bleek mijn voorgevoel juist, ook al bleef Greg mij maar op het hart drukken dat alles goed zou komen. "Marie," zei hij dan, "ik kom naar huis als de oorlog voorbij is, ik ben veel te koppig om dood te gaan." En dat was hij. Mijn man en ik waren beiden zo koppig als wel tien ezels. Dat ben ik nog steeds, trouwens, tot ongenoegen van mijn dochter.
Het doet me deugd te weten dat mensen überhaupt nog brieven schrijven.

Marie Wilson - Bisette

Hathi

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op za aug 24, 2013 7:04 pm

Marie Wilson - Bisette
212 Kirk Drive
Markham, Ontario
Canada

Gregory Stephan Jacobs
Hamilton, Ontario
Canada

Weet u of uw man het boek had meegenomen toen hij werd uitgezonden? Misschien is het boek wat mijn vader heeft gekocht wel van uw man geweest. Ik denk dat ik uw advies wel ga opvolgen. De jongeman aan deze kant van de pen is vijftien jaar oud. Ik zou niet weten wanneer ik zou willen trouwen. Mag ik u vragen hoe oud u bent?
Uw man was vast een geweldige man. Heeft u wel kunnen genieten van de trouwdag? Ik begrijp best dat het zwaar is om te weten dat degene van wie je houdt snel voor een lange tijd uit je leven verdwijnt. Ik weet zeker dat u veel voor uw man betekent heeft en hij oprecht van u hield.
Brieven schrijven doet me denken aan hoe het vroeger was. Brieven zijn bijzonder om te krijgen, omdat het geschreven is door degene zelf. Er zit een persoonlijke boodschap achter. De persoon heeft echt moeite gedaan om een brief te schrijven. Door de moderne ontwikkelingen wordt vaak vergeten hoe geweldig en belangrijk brieven zijn en zijn geweest. In de geschiedenis hebben ze een belangrijke rol gespeeld. Ook kon u zo contact houden met uw man in tijden van oorlog. Daarom zijn brieven zo bijzonder.
Wat vindt u van geschiedenis?
Het spijt me, deze jongeman is weer eens te nieuwsgierig.

Vriendelijke groeten,
Gregory Stephan Jacobs

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Hathi op zo aug 25, 2013 1:03 pm

Gregory Stephan Jacobs
Hamilton, Ontario
Canada

Marie Wilson - Bisette
212 Kirk Drive
Markham, Ontario
Canada

Beste mijnheer Jacobs,

Het zou mij niets verbazen als Greg het boek heeft meegenomen. Hij was niet zo'n lezer, maar 'Helmet for my Pillow' heeft hij misschien wel twintig keer gelezen. Hij was dol op heldenverhalen, vooral als ze realistisch waren, over oorlog en misdadigers.
Vijftien jaar, dat is een mooie leeftijd. Mijn kleinzoon en -dochter zijn vijftien. Dan begin je met het ontdekken van de wereld. Rond die leeftijd kom je erachter dat niet alles altijd eerlijk gaat, dat je niet altijd overal wat aan kunt doen, dat geld niet aan bomen groeit en je begint te leren wat liefde is. Is er een vrouw in uw leven, mijnheer Jacobs?
Ik ben ondertussen 91 lentes jong. De dokter die hier een keer per week langskomt noemt me een koppige ezel, omdat ik met mijn leeftijd en mijn woonsituatie al tien keer dood had kunnen zijn. Maar met ernstige, trieste verhalen over dood, verderf en bejaardenpijntjes zal ik een jonge geest als de uwe niet lastig vallen.
Mijn man en ik hebben zeker genoten van onze trouwdag, maar wat wil je, het was oorlog. We waren niet anders gewend dan dat er boven onze hoofden om de tien minuten vliegtuigen of helikopters voorbij raasden. Het klinkt vreemd, maar op een gegeven moment went men zelfs aan oorlog.
Brieven, daar zit meer persoonlijkheid in. Dat is precies wat mijn man altijd zei. We hadden wel telefoons vroeger, van die grote koelkasten met een draaischijf, niet van die kleine prulletjes als nu, maar Greg weigerde deze te gebruiken. Brieven vond hij veel persoonlijker, zei hij. Ik vond dat onzin, want wat is er nu persoonlijker dan iemands stem horen? Maar nu ben ik toch blij dat we het hebben gehouden bij brieven schrijven. Telefoongesprekken kan met niet in een doosje stoppen.
Geschiedenis was nooit mijn beste vak op de lagere school, al kon ik wel genieten van de verhalen die meester Westrik in de vierde klas altijd vertelde. Ik weet nog dat onze school ineens een minder afstandelijke identiteit wilde en dat we meester Westrik ineens 'meester Boudewijn' moesten noemen. Dat was erg verwarrend.
Jongeman, nieuwsgierigheid is een uitstekende eigenschap. Zonder menselijke nieuwsgierigheid hadden we geen telefoon gehad, geen toilet, misschien niet eens huizen. Dan leefden we nu nog steeds in grotten en was ik vast niet zo oud geworden. Nee mijnheer Jacobs, laat niemand u ooit wijsmaken dat u te nieuwsgierig bent. Te nieuwsgierig bestaat niet.

Marie Wilson - Bisette

Hathi

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op ma aug 26, 2013 1:48 pm

Marie Wilson - Bisette
212 Kirk Drive
Markham, Ontario
Canada

Gregory Stephan Jacobs
Hamilton, Ontario
Canada

Het klinkt raar, maar zou het boek dat ik gevonden heb van uw man kunnen zijn? Mijn vader heeft het in een boekwinkel gekocht. Misschien is het daar op de een of andere manier terecht gekomen?
Ik ben dol op lezen, op van allerlei boeken eigenlijk. Van boeken over oorlog tot romans. Ja, stiekem ben ik dol op romans, iets wat vrijwel niemand van mij weet.
Nee, er is geen vrouw in mijn leven. Ik ben nog nooit echt verliefd geweest. Ik heb wel eens een paar meiden mooi gevonden, maar nooit heb ik gevoelens voor een van hen gehad. Ik ben er eigenlijk nog niet zo mee bezig, ik focus mij meer op school.
Redt u het helemaal alleen? Kunt u alles nog? Wat knap van u! En wat fijn voor u!
Gelukkig heeft u genoten van uw trouwdag. Het is zo jammer dat er mensen moeten wennen aan oorlog. Waarom moet er oorlog zijn? Er komt alleen maar verdriet van. Jammer dat vele mensen dat niet in zien en blijven vechten. Met praten moet je er toch ook kunnen komen?
Zoals u al zei, brieven kun je bewaren. Telefoongesprekken kun je niet ergens opbergen of in een doosje stoppen. Alhoewel, nu zou je telefoongesprekken kunnen opnemen en op cd's, dvd's of andere software zetten en die kun je wel in een doosje stoppen. Maar ja, dan heb je wel iets nodig waarmee je die software kunt afspelen. Brieven zijn inderdaad persoonlijker en kunnen als herinnering bewaard worden.
Ik ben, net zoals u vroeger, dol op verhalen over de geschiedenis. Het huiswerk en de proefwerken zijn iets minder, maar je kunt je zo verwonderen over wat zich heeft afgespeeld in de geschiedenis. En de vragen die je erover kunt stellen; Wat is er gebeurd? Waarom is het gebeurd? Welke partijen zijn erbij betrokken? Wat zijn hun idealen? Wat willen zij bereiken met hun actie(s)? Et cetera. Je kunt zoveel uitzoeken over de geschiedenis. Steeds kunnen er nieuwe dingen ontdekt worden waar je weer meer over kunt onderzoeken.
Nou, ik zou niet in een grot willen leven. Ik ben ook best wel blij met een eigenschap als nieuwsgierigheid, maar er zijn mensen die daar anders over denken.

Vriendelijke groeten,
Gregory Stephan Jacobs

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Hathi op wo aug 28, 2013 10:22 am

Beste mijnheer Jacobs,

Het boek dat u in uw handen heeft gehad, zou heel goed van mijn man kunnen zijn geweest. Als soldaten stierven, werden hun bezittingen vaak geveild en verkocht, al kan ik me niet voorstellen dat iemand geld neer zou willen leggen voor dat oude boekje.
Ach jongen, stiekem dol zijn op iets is nergens voor nodig, maar ik begrijp het wel, helemaal op jouw leeftijd is het niet 'cool' om te lezen (dat zegt mijn achterkleinzoon altijd). Je moet maar zo denken: als jij mijn leeftijd bereikt, of misschien nog wel eerder, zijn platte telefoontjes en spelcomputers niet 'cool' meer.
Erg verstandig, je meer op school richten. School is belangrijk, zorg dat je je middelbare school afmaakt en een goede opleiding gaat volgen. Eindig niet zoals ik. Niet dat ik geen gelukkig leven heb gehad hoor, zeker niet. Ik wil niet arrogant overkomen, maar ik was een pientere jongedame, echter door die vreselijke oorlog heb ik mijn school niet af kunnen maken. En dan is de oorlog voorbij, je man is overleden... dan heb je ook geen puf meer om een fatsoenlijke opleiding te doen. Ik heb jarenlang bij een wasserette gewerkt, ben naaister en huishoudster geweest... laat dat niet jouw toekomst zijn, mijnheer Jacobs. Al lijkt me een toekomst als naaister of huishoudster niet erg voor de hand liggend voor iemand als jij.
Ik red het prima in mijn eentje, al denkt mijn dochter daar anders over. Ze denkt dat ik dood ga als ik hier blijf en niet naar een of andere bejaardengevangenis ga. Maar als ik daar zit, ga ik ook wel dood, dus ik zie geen reden om te verhuizen. Ik sterf liever hier, in mijn vertrouwde omgeving.
Oorlog komt door mannen. Met alle respect. Ik weet niet of het u al eens is opgevallen, maar mannen lossen alles op met geweld. De meeste mannen dan. Het zou zo goed voor de wereld zijn om ook een vrouwelijke wereldleider te hebben. Dat zou misschien wat meer balans brengen. Vrouwen praten. Misschien iets te veel af toe, maar vrouwen zijn nu eenmaal sociaal vaardiger dan mannen. Misschien zou er dan minder oorlog zijn, ik weet het niet.
Mijnheer Jacobs, termen als 'software' zijn mij volledig onbekend. Dat soort praat laat ik over aan de jongere generatie, ik heb een cd-speler en een televisie, dat is mij al ingewikkeld genoeg.
Jongeren vragen zich vaak af waarom ze geschiedenis moeten leren, "het is toch al geweest?". Ik vind geschiedenis een van de belangrijkste vakken in het hele onderwijs. Geschiedenis laat de verschrikkingen van het verleden zien, zodat alle volgende generaties weten:
dit mag nimmer meer gebeuren.

Marie Wilson - Bisette

Hathi

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op zo sep 01, 2013 7:31 pm

Oude boeken zijn in deze tijd veel geld waard hoor. Misschien dacht degene die het had gekocht er later wat geld mee te verdienen. Maar dat lukte niet en daarom heeft hij het geschonken of verkocht aan een boekwinkel. En daar heeft mijn vader het gekocht. Dat zou kunnen. Maar eigenlijk is het boek dus van u. Wilt u het terug hebben? Ik kan het wel naar u opsturen, als u dat wilt.
Waar is uw achterkleinzoon dol op? Houdt hij stiekem ergens van? Ja, daar heeft u gelijk in. Wat zou er dan 'cool' zijn? Wat hebben ze dan weer voor nieuws ontdekt, waarmee ze de jeugd kunnen vermaken?
Hoe oud was u toen uw man stierf? Als u het er niet over wilt hebben, moet u het zeggen hoor! Ik zal uw advies opvolgen, mevrouw. Ik was ook van plan mijn school af te maken. Tot mijn achttiende ben ik verplicht om naar school te gaan. Daarna wil ik nog verder leren. Naaister of huishoudster, nee, dat lijkt me niet echt wat.
Dat begrijp ik. Maar waarom denkt u dochter dan dat u hier snel zult sterven? Overal kun je sterven, ook in een bejaardentehuis.
Oorlog komt inderdaad door mannen. Vrouwen kletsen veel meer  en maken geen oorlog. Alhoewel, soms kan het er tussen vrouwen hard aan toe gaan hoor! Misschien zijn er dan alleen wat landen die elkaar negeren, maar verder zal er misschien wel wereldvrede zijn!
Ik hoop dat er ooit wereldvrede komt...
Ik kan best goed overweg met software, maar ik zal u niet lastig vallen met verhalen over software waarvan u niets begrijpt.
Ik moet toegeven, dat vroeg ik me aan het begin van mijn middelbare school ook af. Maar nu vind ik geschiedenis juist een mooi vak. Zoals u al zei, we worden er voor gewaarschuwd om afschuwelijke dingen niet meer te laten gebeuren. Maar er zijn ook  mooie dingen gebeurd, waar we ook veel van kunnen leren.

Vriendelijke groeten,

Gregory Stephan Jacobs

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Hathi op ma sep 02, 2013 2:28 pm

Beste mijnheer Jacobs,

Ik vraag mij altijd af waarom oude rommel nu zoveel waard is. Waarschijnlijk weer een van de belachelijke eigenschappen die wij als mens hebben. Wij willen graag dingen die we niet kunnen krijgen, dat is het denk ik.
Dat oude boekje mag je houden, ik heb er niets meer aan en ik zie zo'n klein stukje geschiedenis graag in de handen van een jongeman als uzelf.
Mijn achterkleinzoon is een goede jongen, alleen zo beïnvloedbaar. Ik hoop in zijn geval maar dat wijsheid met de jaren komt.
Toen mijn man stierf, was ik drieëntwintig jaar oud. Ik wist toen nog niet dat ik zwanger was en had mezelf al voorgenomen dat ik nooit kinderen op zo een met oorlog vervuilde wereld wilde zetten, toen de dokter mij het nieuws vertelde. Ik ben nooit meer hertrouwd en heb mijn dochter Nadine alleen opgevoed. Nadine, dat betekent hoop, zei de dominee. Gelovig ben ik nooit geweest, maar ik vond het wel gepast om mijn dochter een naam met betekenis te geven.
Je school afmaken is erg verstandig en eerlijk gezegd, ook al weet ik niet hoe u eruit ziet, lijkt u me niet echt een huishoudsterstype.
Mijn dochter is een moderne vrouw en moderne mensen denken dat alles valt op te lossen met technologie en middeltjes, zelfs ouderdom. Maar ik zie ouderdom niet als een ziekte, eerder als een geschenk.
Mag ik vragen wat uw favoriete stuk uit de geschiedenis is?

Marie Wilson - Bisette

Hathi

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op ma sep 02, 2013 6:31 pm

Ik denk dat dat het ook is. En oude dingen kunnen worden tentoon gesteld in een museum. Mensen die oude spullen hebben, kunnen dat voor een hoog bedrag aan een museum verkopen. Mensen zijn echt hebberig tegenwoordig. En geld is belangrijk deze tijd, zonder kun je niet leven. Daar doen mensen van allerlei dingen voor...
Heel erg bedankt dat ik het boek mag houden! Ik heb het al een keer gelezen, maar zou het graag in mijn boekenkast bewaren zodat ik er later nog naar kan kijken en in kan lezen.
Dan had u nog een heel leven voor u! Hoe oud was uw man toen hij stierf? Als ik dat vragen mag. Nadine, een mooie naam. Hoop is een mooie betekenis van een naam. Gregory betekent oplettend, alert. Mijn ouders hebben het niet op betekenis uitgekozen, ik heb het later opgezocht. Op zich klopt het wel, ik let vaak op en weet achteraf meer dingen dan anderen. Vaak zijn andere dingen mij opgevallen dan bij de anderen.
Ouderdom is zeker geen ziekte. Er zijn zat mensen die jong sterven. Eigenlijk wil iedereen oud en gelukkig worden. Het is zeker een geschenk!
Er zijn zoveel mooie gebeurtenissen uit de geschiedenis, ik heb geen favoriet eigenlijk. Het verhaal van Nelson Mandela vind ik erg mooi. Hij zette zich in voor vrijheid van de donkere mensen. Daarvoor kwam hij in de gevangenis, maar hij is vrij gelaten. En er kwam meer vrijheid en gelijkheid voor donkere mensen. Hij werd zelfs president van Zuid-Afrika! En de man leeft nog steeds.
Het verhaal van Barack Obama vind ik ook erg mooi. Hij is de eerste zwarte president. Dit laat zien dat de zwarten minder tot niet worden onderdrukt en vrijheid hebben. Er is bijna over de hele wereld gelijkheid voor zwarten. Maar soms worden donkere mensen nog wel beroofd van hun vrijheid en gelijkheid.
Zelfs de geboorte van Jezus vind ik mooi. Dat er nu nog wordt gedacht aan een man die meer dan 2013 jaar geleden is geboren! Deze man heeft, volgens de Bijbel, veel gedaan voor de mensheid. Zelfs zijn leven heeft hij gegeven voor onze fouten. Er is veel over hem geschreven en veel daarvan kunnen we nu nog steeds terug vinden in bijvoorbeeld de Bijbel. Dat vind ik zeer bijzonder.
Mag ik vragen wat uw favoriete gebeurtenis uit de geschiedenis is?

Vriendelijke groeten,
Gregory Stephan Jacobs

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Hathi op za sep 07, 2013 6:37 pm

Beste mijnheer Jacobs,

Ik ben blij dat het boek u zo'n groot plezier doet en ik hoop dat als u het uit de kast pakt, u nog eens aan mij terug zult denken.
Toen mijn man stierf, was hij slechts zesentwintig jaar jong. Ik zeg expres niet zesentwintig jaar oud, omdat ik dat niet vind kloppen.
Oplettendheid is een erg handige eigenschap. Een eigenschap die ik helaas niet bezit, prijs uzelf gelukkig, mijnheer Jacobs.
Nelson Mandela. Die arme man. Ik hoorde dat hij al maanden in het ziekenhuis ligt en dat ze hem met alle mogelijke middelen in leven proberen te houden. Het klinkt misschien enigszins cru, maar laat die man toch rustig sterven. Hij heeft naar mijn mening al genoeg voor deze wereld gedaan voor wel tien mensenlevens.
Barack Obama is inderdaad ook een prachtig verhaal, al is het verhaal van mijnheer Mandela meer van mijn tijd. Mandela was trouwens ook de eerste zwarte president, niet mijnheer Obama. Mijnheer Obama was echter wel de eerste zwarte president van Amerika, daar moet ik u gelijk in geven. En het verhaal van Jezus, ach, dat blijft een mooi verhaal. Zelf vind ik het verhaal van Jeanne d'Arc prachtig.

Marie Wilson - Bisette

Hathi

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op zo sep 08, 2013 8:55 pm

Ik denk dat ik dat zeker ga doen! Nu ik het verhaal achter het boek weet, zal ik er zeker aan denken, telkens als ik het boek uit de kast pak.
Ik snap dat u dat niet vindt kloppen. Altijd als men hun leeftijd zegt, zeggen ze 'oud'. Maar 'jong' klinkt eigenlijk veel beter. Iedereen is jong op hun eigen manier, als u begrijpt wat ik bedoel. Zelfs oudere mensen hebben nog trekjes waardoor je denkt dat ze zo ook veel jonger zouden kunnen zijn.
Ach ja, Nelson Mandela is inderdaad al behoorlijk oud en hij heeft zoveel voor de wereld gedaan in zijn leven. U heeft wel gelijk toen u zei dat ze hem rustig zouden moeten laten sterven. Hij heeft al zoveel gedaan, is al zo oud en dan doen ze er alles aan om hem in leven te houden. Ik snap wel dat mensen hem in leven willen houden, hij heeft ook familie die hem heel erg zouden gaan missen en het is ontzettend gaaf als hij bij bepaalde evenementen aanwezig is.
U heeft gelijk, sorry. Ik bedoelde dat hij de eerste zwarte president van Amerika was. Nelson Mandela was natuurlijk de eerste zwarte president ter wereld.
Het verhaal van Jeanne d'Arc kende ik niet, dus ik heb het even opgezocht. Ik begreep er eerlijk gezegd niet zo heel veel van, zou u het mij kunnen uitleggen?

Vriendelijke groeten,
Gregory Stephan Jacobs

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Hathi op za sep 14, 2013 11:33 am

Beste mijnheer Jacobs,

Ik snap precies wat u bedoelt. Op dit moment ben ik maar liefst 91 jaar oud en mijn lichaam begint het te begeven, maar geestelijk zou ik nog jaren door kunnen.
Mensen willen graag invloed hebben, mensen willen alles onder controle hebben en kunnen het niet accepteren als ze dat niet lukt, zoals het verhaal met mijnheer Mandela.
Het verhaal van Jeanne d'Arc gaat over een jong meisje dat toen ze ongeveer even oud was als jij een openbaring kreeg van God. Ze wist de franse koning te overtuigen dat haar idee van oorlog voeren het beste was en kreeg uiteindelijk toestemming om Engeland aan te vallen met haar eigen regiment. Dat lukte, maar in plaats van dat ze daarvoor beloond werd, werd ze verbrand als heks. Dit zal je vast raar in de oren klinken, aangezien ik in een van mijn eerdere brieven schreef dat ik nooit in God heb geloofd. Maar de dapperheid van zo'n jong meisje, afkomstig uit mijn eigen vaderland, dat doet me wel degelijk iets.

Marie Wilson - Bisette

Hathi

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op zo sep 15, 2013 10:09 am

Daar heb ik niks over te klagen, ik ben zowel lichamelijk als geestelijk nog jong haha.
Ja, jammer genoeg zijn er mensen op de wereld die vreselijke dingen doen...
Bedankt voor uw uitleg. Maar waarom werd ze dan verbrand als heks? Ze had iets goeds voor het land gedaan en dan wordt ze gedood. Dat is inderdaad erg dapper van haar! Is Frankrijk uw vaderland? Wat leuk om te horen. Hoe bent u dan in Canada verzeild geraakt? Bent u geëmigreerd?
Sorry voor mijn vele vragen, u hoeft ze niet te beantwoorden als u dat niet wilt, ik ben immers een vreemde voor u.

Vriendelijke groeten,
Gregory Stephan Jacobs

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Hathi op zo sep 15, 2013 9:25 pm

Beste mijnheer Jacobs,

Jeanne d'Arc was een vrouw die iets groots had bereikt. Toen de mannelijke leiders van het land dat door kregen, was ze ineens een bedreiging en moest ze verdwijnen.
En je hoeft je absoluut niet te verontschuldigen voor je vragen, zoals ik al eerder schreef: nieuwsgierigheid is een goede eigenschap. Bovendien, na zoveel brieven ben je geen volslagen vreemde meer voor mij. Ik vind het fijn om mijn verhaal te delen met zo'n jong persoon.
Ik woonde met mijn ouders in Parijs, maar toen de oorlog uitbrak, zijn we naar Canada verhuisd. Daar spreken ze ook Frans, zie je. Mijn moeder was namelijk een joodse en mijn vader wilde geen enkel risico nemen. Want ook al deed mijn moeder niets aan haar geloof, toch liep ze gevaar. En wij ook. Want het joodse geloof wordt doorgegevenvia de vrouw.

in hoopvolle afwachting van uw antwoord,

Marie Wilson-Bisette

Hathi

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op di sep 17, 2013 3:58 pm

Beste mevrouw Wilson-Bisette,

De mannelijke hebzucht, dat komt vaker voor in de geschiedenis... Mannen kunnen het blijkbaar niet hebben als vrouwen beter zijn dan hen. Waarom kunnen ze daar niet tegen? Ze zouden blij moeten zijn dat vrouwen ook dezelfde dingen als mannen kunnen. Ik snap er echt helemaal niks van.
Ja, dat is waar. U bent best wel aardig, weet u. Ik vind het fijn om met u te praten. U bent tenminste serieus en ik kan met u bijna over alles praten.
Dus u bent Joods? Wat gaaf om te horen. Heeft u daar last van gehad in uw leven?
Ik vind het onacceptabel dat men anderen vermoordt, vanwege hun geloof. Hoe kan een geloof nou niet goed zijn? Mensen mogen toch zelf kiezen waar ze in geloven? Ik vind het knap van mensen dat ze in een geloof kunnen blijven geloven. Velen mensen haken af in hun leven en stoppen met geloven.
Bent u nog steeds Joods? Gaat u wel eens naar een synagoge?

Vriendelijke groeten,
Gregory Stephan Jacobs

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op za sep 28, 2013 11:16 am

Ik heb al een tijdje niks van u gehoord. Gaat alles wel goed met u?
De laatste tijd komt u vaak in mijn gedachten voor. Ik ben benieuwd naar hoe u eruit ziet. Ik vraag me af hoe het met u gaat.
Zou u deze brief kunnen beantwoorden? Dan weet ik dat u nog leeft en hoe het met u gaat.

Vriendelijke groeten,
Gregory Stephan Jacobs

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Cynthia op za okt 12, 2013 7:57 pm

Ik heb al lange tijd niks van u gehoord. Gaat alles wel goed met u?
Ik heb gezocht naar u op internet en in wat kranten gekeken, maar ik heb niks kunnen vinden over u en of u overleden bent of niet.
Ik wil niet aan datgene wat ik net gezegd heb denken, maar het is verscheidene keren in mijn gedachten gekomen.
Stiekem mis ik uw brieven. Ook al kennen we elkaar nog niet zo lang, ik vond het erg leuk om met u een briefwisseling te hebben.
Ik hoop dat u nog in leven bent. En dat u mijn brieven nog kan beantwoorden.

Vriendelijke groeten,
Gregory Stephan Jacobs

Cynthia
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht van Gesponsorde inhoud Vandaag om 5:11 pm

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven